Nya lägre priser på Model S och X?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare
Inlägg: 407
Blev medlem: 19 jun 2014 15:24
Ort: Ljungskile

Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av stefan007 »

Sidan för beställning är uppdaterad med riktigt låga priser. Felskrivning?
Long range för under miljonen på S med lilla AP!
Köpläge nu eller vill de ha en fortsatt hög försäljning på S och X även i framtiden?
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare
Inlägg: 407
Blev medlem: 19 jun 2014 15:24
Ort: Ljungskile

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av stefan007 »

Sorry, såg nu att redan nämnts i tråden nyheter. Beg bilarna hos Tesla är fortsatt "dyra".
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av chpaulin »

Synd att prissänkningen inte kom i höstas för nu får vi dras med förmånsvärdet för det dyrare priset ett tag :(
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Yrsir
Teslaägare
Inlägg: 187
Blev medlem: 27 aug 2017 10:18
Ort: Göteborg

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av Yrsir »

Tror inte förmånsvärdet kommer påverkas ändå. Samma värde på S75D och S100D.

Nu blir man ju dock sugen på att byta bil och MX blev ju betydligt mer överkomlig! Fast mitt andrahandsvärde sjunker ju också... Hmmm.... miniräknare fram! :twisted:
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av Delta »

Sitter och gnuggar ögonen. P-modellerna har väl sjunkit 3-400k. Har dom räknat rätt??
Verdi

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av Verdi »

Delta skrev:
Sitter och gnuggar ögonen. P-modellerna har väl sjunkit 3-400k. Har dom räknat rätt??

Kul för de som nyss köpt en P till det gamla priset...

Nu kostar en Model X P100DL 1 086 000:- i grundpris. Det är ju vad de skulle ha för en Model S 75D alldeles nyligen. :shock:
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av vigge50 »

Delta skrev:
Sitter och gnuggar ögonen. P-modellerna har väl sjunkit 3-400k. Har dom räknat rätt??
Spekuleras i en Facebookgrupp att de glömt lägga till momsen men i så fall skulle vi knappt se någon prissänkning alls på Extended range jämfört med 100D vilket inte heller känns troligt. Många frågetecken här.
Verdi

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av Verdi »

En Model S Long Range med samma utrustning som jag har kostar alltså 965 380:- nu?

Och jag som tyckte jag fick den för ett kanonpris på 1 162 000:-.

Ja jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Är ju en jävla käftsmäll mot konkurrenterna om priserna stämmer.
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av ellerstrom »

Verdi skrev:
En Model S Long Range med samma utrustning som jag har kostar alltså 965 380:- nu?

Och jag som tyckte jag fick den för ett kanonpris på 1 162 000:-.

Ja jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Är ju en jävla käftsmäll mot konkurrenterna om priserna stämmer.
Jag tror, som någon nämnde tidigare i tråden, att momsen saknas på S och X. "Tesladollarn" borde väl inte skilja sig så mycket mellan 3 och S & X (har inte kollat så noga, men för S och X ligger den nu på typ runt 10? Känns för lågt).

Om det stämmer så är jag helt med dig. Kul, och mycket riktigt en ordentlig käftsmäll mot konkurrenterna. Men inte alls kul för våra andrahandsvärden. Så tveeggat svärd. :)
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av OfarligTesla »

Något måste vara fel på svenska sidan? P100DL med allt utan FSD för 1,12 miljoner? I USA ska de ha 123k USD. Verkar som vi bland annat saknar påslaget om 15k USD för ”L” som de har där. Billigare än förväntat jämfört med dollarn ändå. Förut har vi pratat 12,35 kr/USD när vi jämför priser nu är det 11,24 på en SR.
Senast redigerad av OfarligTesla, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7320
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av TiborBlomhall »

Det rapporteras att Tesla räknat fel på S och X i många länder.

... eller så har de blivit sanslöst billiga.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av OfarligTesla »

TiborBlomhall skrev:
Det rapporteras att Tesla räknat fel på S och X i många länder.

... eller så har de blivit sanslöst billiga.
Jag tycker att även amerikanska priserna verkar galet bra för LR, SR kostar typ som en S75D innan men en LR bara 4k USD mer. Svenska priserna är ju whack dock, verkar sakna tullen och P är helt körd.
Matte
Inlägg: 286
Blev medlem: 03 okt 2014 11:12

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av Matte »

Norska priserna är också låga så det bör inte enbart ha att göra med momsen.
Sen ser jag att model X enbart finns i Long range, har det varit så ett tag?
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av HelectriC »

Shit, ingen moms på norska sidan heller :o


Eller, nej just det, det har det aldrig varit :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av HelectriC »

Matte skrev:
Norska priserna är också låga så det bör inte enbart ha att göra med momsen.
Sen ser jag att model X enbart finns i Long range, har det varit så ett tag?
Norska priserna är inte så extremt mycket lägre, ligger i linje med tidigare 100D och 75D om man räknar in vad som tidigare gick att få av räckvidd.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Matte
Inlägg: 286
Blev medlem: 03 okt 2014 11:12

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av Matte »

HelectriC skrev:
Matte skrev:
Norska priserna är också låga så det bör inte enbart ha att göra med momsen.
Sen ser jag att model X enbart finns i Long range, har det varit så ett tag?
Norska priserna är inte så extremt mycket lägre, ligger i linje med tidigare 100D och 75D om man räknar in vad som tidigare gick att få av räckvidd.
Håller med, och jag tänkte att om det enbart hade att göra med momsen borde de vara ca 20% billigare än svenska bilarna, men nu är de ca 10% billigare.
Verdi

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av Verdi »

Matte skrev:
HelectriC skrev:
Matte skrev:
Norska priserna är också låga så det bör inte enbart ha att göra med momsen.
Sen ser jag att model X enbart finns i Long range, har det varit så ett tag?
Norska priserna är inte så extremt mycket lägre, ligger i linje med tidigare 100D och 75D om man räknar in vad som tidigare gick att få av räckvidd.
Håller med, och jag tänkte att om det enbart hade att göra med momsen borde de vara ca 20% billigare än svenska bilarna, men nu är de ca 10% billigare.

Har ni räknat med valutadifferensen? 1 NOK är värd ca 7% mer än en SEK.
Användarvisningsbild
Addex86
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 28 nov 2017 21:59
Ort: Tyresö

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av Addex86 »

Vad tror ni om priserna för autopilot för befintliga S & X?
Beställer man en ny idag så kan man köpa till den för 44200kr i efterhand, dock med färre funktioner mot den man kan köpa för 77000kr.
Kommer man göra samma struktur även för befintliga?
Model S 75D Midnight Silver -18 -Såld
Beställt Model Y LR Blå 20"
Verdi

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av Verdi »

Addex86 skrev:
Vad tror ni om priserna för autopilot för befintliga S & X?
Beställer man en ny idag så kan man köpa till den för 44200kr i efterhand, dock med färre funktioner mot den man kan köpa för 77000kr.
Kommer man göra samma struktur även för befintliga?
Så här ser det ut på mitt konto. För 44 200:- skulle jag kanske överväga det. Men är fortfarande jävligt dyrt.
autopilotpriser.png
Användarvisningsbild
Addex86
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 28 nov 2017 21:59
Ort: Tyresö

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av Addex86 »

Verdi skrev:
Addex86 skrev:
Vad tror ni om priserna för autopilot för befintliga S & X?
Beställer man en ny idag så kan man köpa till den för 44200kr i efterhand, dock med färre funktioner mot den man kan köpa för 77000kr.
Kommer man göra samma struktur även för befintliga?
Så här ser det ut på mitt konto. För 44 200:- skulle jag kanske överväga det. Men är fortfarande jävligt dyrt.
Ja, det ser likadant ut för mig. Men hade gärna köpt den lite enklare varianten för 44200kr.
Jag hoppas dom ändrar detta!
Model S 75D Midnight Silver -18 -Såld
Beställt Model Y LR Blå 20"
Användarvisningsbild
Lexsign
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 15 nov 2018 23:43
Ort: Alingsås

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av Lexsign »

Hoppas faktiskt att detta inte stämmer utan att det exempelvis är momsen som saknas. Visst är det bra med lägre priser, men det känns ju minst sagt surt att bilen jag beställde och fick runt jul 2018, nu plötsligt är 200.000 kronor billigare:-( Inte seriöst av Tesla och betyder att man framöver kommer att titta på andra alternativ....
Verdi

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av Verdi »

Lexsign skrev:
Hoppas faktiskt att detta inte stämmer utan att det exempelvis är momsen som saknas. Visst är det bra med lägre priser, men det känns ju minst sagt surt att bilen jag beställde och fick runt jul 2018, nu plötsligt är 200.000 kronor billigare:-( Inte seriöst av Tesla och betyder att man framöver kommer att titta på andra alternativ....

Yes, är priserna korrekta nu så är det nog sista Teslan. Det har jag väl ändå varit inne på tidigare ändå.


På sätt och vis är det bra för mig då jag vill ha ner priset så lågt som möjligt för att om möjligt köpa ut den om 2,5 år när leasingen går ut. Då vore det ju bäst om priset låg under det garanterade återköpspriset så att Tesla förs måste köpa in den och sen sälja den billigare till mig. :)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av OfarligTesla »

Lexsign skrev:
Hoppas faktiskt att detta inte stämmer utan att det exempelvis är momsen som saknas. Visst är det bra med lägre priser, men det känns ju minst sagt surt att bilen jag beställde och fick runt jul 2018, nu plötsligt är 200.000 kronor billigare:-( Inte seriöst av Tesla och betyder att man framöver kommer att titta på andra alternativ....
Själv hoppas jag det stämmer för det är ju alltid trevligt att saker blir billigare, även om det berör mig i och med minskat andrahansvärde. Sen skall man ju ha klart för sig att andrahandsvärdet berörs ju bara om prissänkningen ligger kvar när man vill sälja. Allt kan ju hända tills dess om man nyss köpt bilen.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av Remuz »

För mig som håller på att sälja är det surt
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av MarcusC »

Just nu så skiljer det ju bara 134.000 mellan Short Range Model S och Performance Model S
Om det skulle vara momsen som man glömt skulle det i så fall bara skilja 167.000 mellan dem.

Jag har för mig att det var mycket mer som skiljde innan beteckningen ändrades på Model S (mellan 75D och P100DL)

Eller har man glömt att lägga på hela Performance-delen?
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Skriv svar