Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Uppgraderat till FSD

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Uppgraderat till FSD

Inläggav Teslaägare evilirish » 15 mar 2019 08:53

Ptesla skrev:
evilirish skrev:Provade adaptiva farthållaren på vägen hem. Hade avgasbilar framför mig på motorvägen så det blev sjukt ryckigt. Är kanske en vanesak men avståndsjusteringen känns lite oraffinerad. Behöver den också "trimma in sig" som AP'n innan den funkar som den ska?
På smal 70-väg tvärnitade den 2 ggr vid möte (AP inte aktiverad, bara farthållaren). Till bilens försvar är man ute på linjerna i högerkanten för att inte toucha varandras backspeglar..

Beställde du utan autopilot men fick den adaptiva farthållaren som kompensation för prissänkningen? När/hur fick du tlllgång till autopilot på din Model 3? Du är den första här som verkar fått det.

För mig var det inte aktiverat när jag hämtade ut bilen och har fortfarande ingen info om att jag har det på mitt tesla-konto eller någonstans i bilen...

Nej detta var på Model X, ganska exakt 1 år gammal, beställd utan någon AP alls.
Fick notifikation i bilen när jag skulle åka hem från jobbet. Dock är den inte helt igång än, behöver tydligen köra några mil och träna upp sig innan den aktiveras "på riktigt".
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inläggav Teslaägare armin » 15 mar 2019 22:00

Blev en FSD-uppgradering här med till slut, X:en är endast några månader gammal så något kul ska man väl hinna få för pengarna... kanske :D
Användarvisningsbild
armin
Teslaägare

Inläggav Teslaägare HelectriC » 15 mar 2019 22:34

Jag kan uppgradera till FSD för 16000NOK men jag ser verkligen inte varför? Ska kunna köra själv i stadsmiljö. Jag kör ytterst sällan i stadsmiljö. Summon på parkeringsplatser. Jag står nästan aldrig på stora parkeringsplatser. Navigate on autopilot? Det är väl bara att bilen byter fil själv istället för att man behöver aktivera blinkers först?
Model S P75D -17
eGolf 300km -18
Jaguar iPace -18
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Hyundai Kona EV -19
Model 3 LR (avbeställd)
VW I.D., Byton, BMW iX3, Polestar2
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Schelin » 16 mar 2019 10:10

Slog också till idag på FSD, ni som köpt syns det någon skillnad överhuvudtaget i bilen? Imponerande vad Tesla får en att göra konstiga saker

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Användarvisningsbild
Schelin
Teslaägare

Inläggav Teslaägare evilirish » 16 mar 2019 11:34

Schelin skrev:Slog också till idag på FSD, ni som köpt syns det någon skillnad överhuvudtaget i bilen? Imponerande vad Tesla får en att göra konstiga saker

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Summon dök upp i appen (har inte vågat testa den än) och det blir en blå ring runt den inställda hastigheten med farthållaren (hade ingen AP innan). AP har änsålänge inte dykt upp som "rattsymbol", har hört rykten om att det tar ett antal mil innan den dyker upp för att AP'n ska trimma in sig.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Wir » 16 mar 2019 11:45

Schelin skrev:Slog också till idag på FSD, ni som köpt syns det någon skillnad överhuvudtaget i bilen? Imponerande vad Tesla får en att göra konstiga saker

S75D sep 2016
S75D dec 2018

Beställde igår, ingen skillnad förutom att jag fick meddelande om att uppdateringen var lyckad (AP2 sen tidigare). Om den i framtiden kan stanna vid rödljus och avancerad summon fungerar så är det "värt" det :D
Model S 90D -17
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare

Inläggav Teslaägare evilirish » 16 mar 2019 13:27

evilirish skrev:

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Summon dök upp i appen (har inte vågat testa den än) och det blir en blå ring runt den inställda hastigheten med farthållaren (hade ingen AP innan). AP har änsålänge inte dykt upp som "rattsymbol", har hört rykten om att det tar ett antal mil innan den dyker upp för att AP'n ska trimma in sig.
Mitt ärkepucko! Man måste ju gå in i inställningarna och aktivera AP! Provade 5 mil motorväg nyss, riktigt läskigt att låta bilen köra själv..
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 16 mar 2019 14:07

evilirish skrev:
evilirish skrev:

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Mitt ärkepucko! Man måste ju gå in i inställningarna och aktivera AP! Provade 5 mil motorväg nyss, riktigt läskigt att låta bilen köra själv..

:lol: Trevligt till slut :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare evilirish » 16 mar 2019 14:18

Bjelke skrev:
evilirish skrev:Mitt ärkepucko! Man måste ju gå in i inställningarna och aktivera AP! Provade 5 mil motorväg nyss, riktigt läskigt att låta bilen köra själv..

Trevligt till slut :)

Ja är huvudet dumt, får kroppen lida (ansträngande att gas/bromsa/svänga själv)
Är det bara jag som tycker att bilen driver väldigt långt höger vid omkörning? Själv kompenserar jag ju alltid med att lägga mig åt vänster, men med AP känns det som den lägger sig åt höger istället.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bylund » 16 mar 2019 14:20

evilirish skrev:Ja är huvudet dumt, får kroppen lida (ansträngande att gas/bromsa/svänga själv)
Är det bara jag som tycker att bilen driver väldigt långt höger vid omkörning? Själv kompenserar jag ju alltid med att lägga mig åt vänster, men med AP känns det som den lägger sig åt höger istället.

Generellt lägger den sig mer i mitten, medan man som förare oftare tenderar att lägga sig längre ifrån annan trafik.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S