Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Uppgraderat till FSD

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Uppgraderat till FSD

Inläggav Teslaägare Satellite65 » 12 mar 2019 13:45

Tjena!

Jag står med samma dilemma, skall jag uppgradera min mX75d från 2017(AP2) med FSD för 22100kr.
Det känns väldigt värt OM det innebär att min bil får ny hårdvara den dagen FSD släpps.
- mX75d ägare från norraste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC , bara att dra iväg ett meddelande!
Användarvisningsbild
Satellite65
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Cay » 12 mar 2019 14:32

Satellite65 skrev:Tjena!

Jag står med samma dilemma, skall jag uppgradera min mX75d från 2017(AP2) med FSD för 22100kr.
Det känns väldigt värt OM det innebär att min bil får ny hårdvara den dagen FSD släpps.

Absolut värt tycker jag, du får ju Summon och p-assistenten redan nu (som du iofs redan haft) :D

Och för att dra dilemmat ytterligare ett varv i mitt fall: då jag ska sälja min X75 inom ett par månader, är det då värt att investera 22kkr i bilen, dvs får jag ut det från en köpare (som ju annars antagligen får betala 78kkr?!
Användarvisningsbild
Cay
Teslaägare

Referralkod: Urban8357

Inläggav Teslaägare ovelundkvist » 12 mar 2019 14:45

Det beror såklart på om köparen är intresserad av FSD. Men om det tydligt framgår i annonsen att köparen slipper en kostnad på 78 kkr (eller vad det nu kommer kosta), så uppfattas det såklart som något positivt.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare

Referralkod: ove2252

Inläggav Teslaägare kler » 12 mar 2019 17:04

Cay skrev:
Satellite65 skrev:Tjena!

Absolut värt tycker jag, du får ju Summon och p-assistenten redan nu (som du iofs redan haft) :D

Och för att dra dilemmat ytterligare ett varv i mitt fall: då jag ska sälja min X75 inom ett par månader, är det då värt att investera 22kkr i bilen, dvs får jag ut det från en köpare (som ju annars antagligen får betala 78kkr?!
Jag resonerar lite åt andra hållet.
Rätt eller fel vet jag inte, men jag tror att de lågspecade kan tillhöra ett intressant segment på andrahandsmarknaden. Jag tänker på köpare (likt mig själv om jag backar bandet) som gärna vill, men inte riktigt har råd / vill ta sig råd. Och då kan det vara lockande med en Tesla som dels är i det billigare segmentet, men som också har ett lägre förmånsvärde.

Kanske att Model Y ändrar lite på situationen.
Men Model X är ändå Model X antagligen :)
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Reserverat Model 3 [mars 2017]
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Prosenbe » 12 mar 2019 20:28

Som jag har förstått det så behåller man summon och p-assistenten om man har AP2 eller EAP och behöver inte uppgradera till FSD för att få behålla dom.
Användarvisningsbild
Prosenbe
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Remuz » 12 mar 2019 20:34

Både Summon och p-assistenten är värdelösa, så dom kan jag vara utan. Däremot vill jag ha nav on ap, men jag vill hellre ha tillbaka mellanskillnaden på de 65k jag betalade
P100D 7-sits med allt på
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Referralkod: stefan4169

Inläggav Teslaägare Legato » 12 mar 2019 20:45

Prosenbe skrev:Som jag har förstått det så behåller man summon och p-assistenten om man har AP2 eller EAP och behöver inte uppgradera till FSD för att få behålla dom.

Finns väl ingen officiell info om detta men jag har också extremt svårt att tro att de skulle "rulla tillbaka" summon och autopark.

Personligen gillar jag autopark, det funkar exemplariskt på min nuvarande och förra. Summon känns mest som imponatorfaktor :D

Jag ser dock mycket fram emot navigate on autopilot och jag tror det kommer inom ett halvår iaf.
SÅLD - Röd X75D (fd X60d) 2016
SÅLD - Svart (blacked out) S75D 2017
Svart LR3D 2019
Röd X100D 2017
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inläggav Teslaägare olarsson » 12 mar 2019 22:08

Legato skrev:
Prosenbe skrev:Som jag har förstått det så behåller man summon och p-assistenten om man har AP2 eller EAP och behöver inte uppgradera till FSD för att få behålla dom.

Finns väl ingen officiell info om detta men jag har också extremt svårt att tro att de skulle "rulla tillbaka" summon och autopark.

Personligen gillar jag autopark, det funkar exemplariskt på min nuvarande och förra. Summon känns mest som imponatorfaktor :D

Jag ser dock mycket fram emot navigate on autopilot och jag tror det kommer inom ett halvår iaf.

Självklart gör de inte det. Men nav on autopilot och alla andra nya funktioner kommer/ligger under FSD. Framgår tydligt på beställningssidan för ny bil.
X100D Vit 2017-
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Pontus » 13 mar 2019 15:58

Jag har AP redan och Navigate on Autopilot men kan nu köpa FSD för $2.000. Vad jag undrar är om det priset kommer stå sig för alltid för denna bilen även om jag säljer den, dvs. kommer den nya ägaren kunna uppgradera för samma pris?
Vad tror ni.
- Model 3 LR RWD Svart
- Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Referralkod: pontus4068

Inläggav Teslaägare detay » 13 mar 2019 23:28

Pontus skrev:Jag har AP redan och Navigate on Autopilot men kan nu köpa FSD för $2.000. Vad jag undrar är om det priset kommer stå sig för alltid för denna bilen även om jag säljer den, dvs. kommer den nya ägaren kunna uppgradera för samma pris?
Vad tror ni.

Antar du bor i USA om du har navigate on ap? Elon twittrade nu i veckan om att priset höjs nu på måndag. Så nej, nästa ägare kommer inte att kunna uppgradera till FSD för samma pris om inte Elon får för sig att sänka priserna igen.
Model S 75D (BTX8) 2017 med Arachnid 21".
Användarvisningsbild
detay
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S