NinjaNiklas skrev:Kriper skrev:Tack för värdefull input, Ninja. Skönt att man inte är ensam om att råka ut för detta. Min bil har gått 7300 mil. Denna gång ska endast kontaktorerna bytas. Hoppas att jag också får stora batteriet utbytt innan garantin går ut.
8 år på det iaf! Jag e lite övertygad att om tesla inte börjar sälja förlängd batteritid så ska man inte äga en som är över åtta år.
Ja såvida man inte kan punga ut 400k(läst på ett usa forum om den kostnaden, INTE fakta slltså!!) på en gammal bil dvs :0
Kan man köpa nån försäkring som täcker det tro?
Annars får man väl hoppas Tesla löser det på nått snyggt sätt.
Blir säkert en del good will första åren.
Många av packen de byter nu byter de väl för att det är enklast, bilarna är ju gjorda för snabbt batteribyte. Men egentligen är det "bara" kontaktorerna som behöver bytas.
(Eller så säger dom bara det för att lugna folk?)
Sen borde det ju rimligen finnas en del pack från skrotade bilar om några år, som inte kostar så galet mkt.
Å andrasidan, batterier lär fortsätta vara hårdvaluta ett bra tag till.