ja ganska säkert...Castro90 skrev:Känns dock som att jag verkligen har hittat botten denna gång.bylund skrev:Är det inte svårt att göra en bottenbalansering om man inte vet var botten är?
Det går inte alltid att köra ner till nollan
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Det går inte alltid att köra ner till nollan
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Det går inte alltid att köra ner till nollan
Nej, det är inte svårt. Man måste nämligen inte vara i "rock bottom" för att göra det.bylund skrev:Är det inte svårt att göra en bottenbalansering om man inte vet var botten är?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: Det går inte alltid att köra ner till nollan
Hade en liknande upplevelse på Fullerö för några månader sen. 100 m innan motorvägsavfarten hade jag 2%, trodde det var tvärlugnt, hoppade från 2% till "shutting down". Rullade sen så långt jag kunde och hamnade här.
MYP
X90d
Re: Det går inte alltid att köra ner till nollan
Har du ett dåligt 12V batteri så är det farligt attgå ner i låg laddning på drivbatteriet för det kommer sluta ladda 12V då. Bjørn Nylund hade det felet i en video, men han hade iofs fått varningar om dåligt 12V batteri.Castro90 skrev:Ja det är nog troligt att det beror på det.Gustafsson skrev:Så det var egentligen 12V batteriet som gav upp ?
Dock hade jag 12v funktioner i ca 10 minuter efter att bilen slutade driva framåt.
Möjligt att 12v börjar bli dåligt och att det stora batteriet slutar ladda det lilla vid för låg Soc?