Det går inte alltid att köra ner till nollan

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Det går inte alltid att köra ner till nollan

Inlägg av Bjelke »

Castro90 skrev:
bylund skrev:
Är det inte svårt att göra en bottenbalansering om man inte vet var botten är?
Känns dock som att jag verkligen har hittat botten denna gång.
:lol: ja ganska säkert...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Det går inte alltid att köra ner till nollan

Inlägg av lator »

bylund skrev:
Är det inte svårt att göra en bottenbalansering om man inte vet var botten är?
Nej, det är inte svårt. Man måste nämligen inte vara i "rock bottom" för att göra det.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 591
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Det går inte alltid att köra ner till nollan

Inlägg av macksie »

Hade en liknande upplevelse på Fullerö för några månader sen. 100 m innan motorvägsavfarten hade jag 2%, trodde det var tvärlugnt, hoppade från 2% till "shutting down". Rullade sen så långt jag kunde och hamnade här.
IMG-20181029-WA0007.jpeg
MYP
X90d
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Det går inte alltid att köra ner till nollan

Inlägg av LarsL »

Castro90 skrev:
Gustafsson skrev:
Så det var egentligen 12V batteriet som gav upp ?
Ja det är nog troligt att det beror på det.
Dock hade jag 12v funktioner i ca 10 minuter efter att bilen slutade driva framåt.

Möjligt att 12v börjar bli dåligt och att det stora batteriet slutar ladda det lilla vid för låg Soc?
Har du ett dåligt 12V batteri så är det farligt attgå ner i låg laddning på drivbatteriet för det kommer sluta ladda 12V då. Bjørn Nylund hade det felet i en video, men han hade iofs fått varningar om dåligt 12V batteri.
Skriv svar