Sida 3 av 3

Re: Drivaxelfrågan

InläggPostat: 12 jun 2019 18:51
av Tars
Andreasson skrev:
Tars skrev:
Andreasson skrev:Vad är status i denna fråga numera?
Jag är lite sugen på att byta drivaxlarna på min S85D-15 med 22000 mil på mätaren. Jag har ju tydliga vibrationer vid accelerationer och tendenser vid hög fart också. Samtidigt gav de mig ett pris på byte om ca 21.000kr idag, och det känns saftigt. Men å andra sidan är det ju inte roligt att åka ner till Tyskland i höst med vibrationer i hög fart...
Vad göra? Har det kommit bättre drivaxlar?
Någon som vet?


Köp på Mekonomen och låt din lokala bilverkstad byta.
För mig kostade det totalt 14000:- med 4-hjulsinställning.


Vad händer med garantierna ifall man låter Mekonomen börja skruva på bilen?


Garantin har gått ut redan på bilen som det pratas om.

Om du menar en bil som har garanti kvar så ör rådet att man vänder sig till tesla i första hand.

Re: Drivaxelfrågan

InläggPostat: 12 jun 2019 21:56
av jeppe_sthlm
ovelundkvist skrev:Enligt SC Stockholm så byter de inte drivaxlar på Model S längre, eftersom kraften har minskats om fjädringen inte är i Low, och det är bara då det uppstår vibrationer. Jag sålde min P100D precis när jag fick det beskedet så jag vet inte om det stämmer med verkligheten.

Vaddå - så man får bara ut full effekt med fjädringen i low??

Re: Drivaxelfrågan

InläggPostat: 12 jun 2019 22:34
av ovelundkvist
Ja, enligt den tekniker som provkörde min SP100D i början av april, som tidigare bokats in för drivaxelbyte men som avbokades efter provkörningen.