Batteripack

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Batteripack

Inlägg av Mickep »

SR-71-BlackBird skrev:
Tro att den enkla sanningen är att efterfrågan tvärdog efter lanseringen av M3 och detta är ett ganska desperat sätt att få igång efterfrågan igen.
Stödjer du det på något. Nu sitter tesla på de verkliga siffrorna. Men av levereade kan jag i allafall inte se (eller sett) någon nedgång på s och x utan de har legat ganska stabilt (men det är kanske negativt att de inte ökat). Detta enligt siffror jag sett (finns säkert om man söker på nätet)
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5287
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Batteripack

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Mickep skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Tro att den enkla sanningen är att efterfrågan tvärdog efter lanseringen av M3 och detta är ett ganska desperat sätt att få igång efterfrågan igen.
Stödjer du det på något. Nu sitter tesla på de verkliga siffrorna. Men av levereade kan jag i allafall inte se (eller sett) någon nedgång på s och x utan de har legat ganska stabilt (men det är kanske negativt att de inte ökat). Detta enligt siffror jag sett (finns säkert om man söker på nätet)
Enligt personal på SC så har det beställts fler S och X efter prissänkningen än någonsin tidigare.
Model Y P
Model S P
Model S P
kallekula
Inlägg: 747
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Batteripack

Inlägg av kallekula »

M3 har ju levererats i volym länge i USA så bör vara enkelt se om S/X tvärdött.
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Batteripack

Inlägg av kangru »

SR-71-BlackBird skrev:
Tro att den enkla sanningen är att efterfrågan tvärdog efter lanseringen av M3 och detta är ett ganska desperat sätt att få igång efterfrågan igen.
Menar du i Sverige, EU eller i hela världen?
Verdi

Re: Batteripack

Inlägg av Verdi »

Liibo skrev:
Gustafsson skrev:
Kanske är detta ett argument för den ovane nybörjarelbilisten. Jag skulle aldrig komma på tanken att byta till en M3 för att den laddar snabbare. Tycker det är svårt att hinna med det som skall göras när man pausar vid SuC idag. Min laddar 30 mil på 1/2 tim. Det räcker för det mesta. Model S och X är ju något helt annat än modell 3. Större, bekvämare, snabbare och med längre räckvidd om man vill, kort sagt en bil för andra behov än Modell 3. Jag tror visserligen att många inte har behov för en så stor bil, men jag tror också att många modell 3 ägare kommer att byta upp sig till S eller X framöver.
Fast många som haft en S och bytt till en 3:a är ju mer positiva över 3:an. Så mer går ju åt andra hållet och byter ifrån än att byta till S. Är ju en helt annan körglädje i en 3:a, och storlek är inte så fruktansvärd skillnad, förutom att S väger väldigt mycket mer än 3:an istället ;)

Det är en jätteskillnad i storlek. Dessutom verkar Model 3 vara ännu bullrigare än S. :(
Verdi

Re: Batteripack

Inlägg av Verdi »

SR-71-BlackBird skrev:
Tro att den enkla sanningen är att efterfrågan tvärdog efter lanseringen av M3 och detta är ett ganska desperat sätt att få igång efterfrågan igen.

I USA blev det inte så av vad jag har läst om det. Hur det ser ut i Europa vet nog bara Tesla än så länge. Så ja, kanske. Kan förklara varför sänkningarna blev större i Europa också.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1492
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Batteripack

Inlägg av SR-71-BlackBird »

kangru skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Tro att den enkla sanningen är att efterfrågan tvärdog efter lanseringen av M3 och detta är ett ganska desperat sätt att få igång efterfrågan igen.
Menar du i Sverige, EU eller i hela världen?
Järfälla :)
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare
Inlägg: 494
Blev medlem: 31 okt 2018 16:44

Re: Batteripack

Inlägg av Teslared »

Nicke Nyfiken skrev:
Mickep skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Tro att den enkla sanningen är att efterfrågan tvärdog efter lanseringen av M3 och detta är ett ganska desperat sätt att få igång efterfrågan igen.
Stödjer du det på något. Nu sitter tesla på de verkliga siffrorna. Men av levereade kan jag i allafall inte se (eller sett) någon nedgång på s och x utan de har legat ganska stabilt (men det är kanske negativt att de inte ökat). Detta enligt siffror jag sett (finns säkert om man söker på nätet)
Enligt personal på SC så har det beställts fler S och X efter prissänkningen än någonsin tidigare.
Om det beställts fler S och X kan ju också bero på att man har avbeställt och beställt en ny med lägre pris!
Skriv svar