Där kom prisökningen!
Moderator: Redaktion
Re: Där kom prisökningen!
När Ludicrous introducerades så var det också en valbar option innan den bakades in i i alla P100D. Då kostade den 109kkr och nu 3 år senare alltså 136kkr. Misstänker att prisskillnaden helt kan förklaras av försämrad dollarkurs för oss svenskar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Där kom prisökningen!
Jag trodde du beställde en ny SPL (alltså ej demo)?Verdi skrev:Nu kostar FSD-uppgraderingen 77 tkr. Lite skönt för då slipper jag fundera på det.
Blev inte så stor ökning ändå. Men nog önskar jag att jag köpt den där demo P100DL för 850 tkr trots allt. Den hade jag nog kunnat köra gratis ett tag.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Där kom prisökningen!
Ja, detta gjorde inte beslutet lika enkelt som jag hade tänkt
Har en beställning jag måste säga bu eller bä om idag. En X P100DL, gick upp 161k iom Ludicruos blev extra tillägg. Har ju inte direkt behov av L, men om det kan gör att andrahandsvärdet håller sig bättre finns där en poäng att köra såklart ...
Har en beställning jag måste säga bu eller bä om idag. En X P100DL, gick upp 161k iom Ludicruos blev extra tillägg. Har ju inte direkt behov av L, men om det kan gör att andrahandsvärdet håller sig bättre finns där en poäng att köra såklart ...
Model X Performance Ludicrous levererad aug 2019
Re: Där kom prisökningen!
Tittar Skatteverket bara på Performance-modellen när man räknar på förmånsvärdet?
I så fall blir det ju "dyrt" att bara köpa en performance utan Ludicrous-uppgradering.
Jag menar om förmånsvärdet är 10k utan ludicrous och med ludicrous blir det 10k + lite till.
Någon som vet hur Skatteverket gjorde innan när man kunde välja p-modeller med eller utan L-uppgradering?
I så fall blir det ju "dyrt" att bara köpa en performance utan Ludicrous-uppgradering.
Jag menar om förmånsvärdet är 10k utan ludicrous och med ludicrous blir det 10k + lite till.
Någon som vet hur Skatteverket gjorde innan när man kunde välja p-modeller med eller utan L-uppgradering?
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Re: Där kom prisökningen!
Nix, snarare att Tesla är väldigt snälla mot oss svenskar(européer?) då den kostar $20k i USA. Kollar vi på Teslas dollarkurs så är den nu 11,13 på Model S Long range vilket är mindre än dagens valutakurs plus moms.Svenssons skrev:När Ludicrous introducerades så var det också en valbar option innan den bakades in i i alla P100D. Då kostade den 109kkr och nu 3 år senare alltså 136kkr. Misstänker att prisskillnaden helt kan förklaras av försämrad dollarkurs för oss svenskar.
Re: Där kom prisökningen!
Fegade ur och hoppade av. Fick tillbaka mina 30 tkr häromdagen. Kan inte sälja min 100D ändå eftersom det vore vansinne. Och ha två st Model S? Njae. Även till det "billiga" priset så är det ju en rejält dyr bil.Legato skrev:Jag trodde du beställde en ny SPL (alltså ej demo)?Verdi skrev:Nu kostar FSD-uppgraderingen 77 tkr. Lite skönt för då slipper jag fundera på det.
Blev inte så stor ökning ändå. Men nog önskar jag att jag köpt den där demo P100DL för 850 tkr trots allt. Den hade jag nog kunnat köra gratis ett tag.
Re: Där kom prisökningen!
Nu har tesla flexat musklerna lite iallafall inför alla konkurrenter! "Se hur mycket vi kan sänka priset, flera 100 000!, bring it on!"
De säger att de kommer bli konkurrens om ett år, men som jag ser det är tesla väl förberett. Alla vet att det högre priset är bara marginalen som utökats.
Elon vill sälja bilar och jag ser i nuläget bara att elon helt rätt och gjorde kunderna en tjänst när priserna sänktes i samband med v3 infon släpptes. i alla fall nya kunder, de äldre var givetvis bekymrade för att få mindre för andrahandsförsäljningen och de klagade så tesla fick rätta sig i efterhand. Jag ser egentligen inte en annan anledning att sänka priset, men det hade underlättat för begegnat marknaden att få ut mer bilar till ett lägre pris, även om jag inte tror att det behövts. tesla har har tidigare hållit andrahandsvärdet uppe iom deras återköpsgaranti, men sådant behövs inte längre när de blivit större. för det finns inga andra på marknaden (ipace och etron får ursäkta men så är det)
De säger att de kommer bli konkurrens om ett år, men som jag ser det är tesla väl förberett. Alla vet att det högre priset är bara marginalen som utökats.
Elon vill sälja bilar och jag ser i nuläget bara att elon helt rätt och gjorde kunderna en tjänst när priserna sänktes i samband med v3 infon släpptes. i alla fall nya kunder, de äldre var givetvis bekymrade för att få mindre för andrahandsförsäljningen och de klagade så tesla fick rätta sig i efterhand. Jag ser egentligen inte en annan anledning att sänka priset, men det hade underlättat för begegnat marknaden att få ut mer bilar till ett lägre pris, även om jag inte tror att det behövts. tesla har har tidigare hållit andrahandsvärdet uppe iom deras återköpsgaranti, men sådant behövs inte längre när de blivit större. för det finns inga andra på marknaden (ipace och etron får ursäkta men så är det)
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5310
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Där kom prisökningen!
Betyder detta att min Model S plötsligt stigit i värde?
Enligt alla trash talkens här på forumet så blev den nästan värdelös när Tesla sänkte priserna. Har inte hört ett knyst från dessa personer nu.
Enligt alla trash talkens här på forumet så blev den nästan värdelös när Tesla sänkte priserna. Har inte hört ett knyst från dessa personer nu.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Där kom prisökningen!
Tycker inte 20k prishöjning är märkbart för en bil runt miljonen så det kommer nog inte påverka begagnatpriserna alls. Framförallt inte öka priserna då Model S börjar komma till åren. När det kommer en uppdaterad Model S lär dock begagnatpriserna dyka mer eftersom fler befintliga Model S ägare kommer vilja byta bil och utbudet på begagnat ökar ännu mer.Nicke Nyfiken skrev:Betyder detta att min Model S plötsligt stigit i värde?
Enligt alla trash talkens här på forumet så blev den nästan värdelös när Tesla sänkte priserna. Har inte hört ett knyst från dessa personer nu.
Att man nu rättat till buggen med att Ludicrous var gratis i Europa (men inte i USA) är väl egentligen den enda stora skillnaden med det som hände inatt. Frågan är dock hur begagnatköparen värdesätter detta. Jag tror marginellt.
Re: Där kom prisökningen!
Nicke Nyfiken skrev:Betyder detta att min Model S plötsligt stigit i värde?
Enligt alla trash talkens här på forumet så blev den nästan värdelös när Tesla sänkte priserna. Har inte hört ett knyst från dessa personer nu.
Trash talk eller inte, priserna på begagnade är för höga för min smak iaf. Andra är fria att göra en annan bedömning men jag köper inte 5-6 år gamla bilar för 75% av vad jag kan få en ny lagerbil för.
Re: Där kom prisökningen!
Jag har ingen Tesla (ännu).
Hade lite ångest innan angående prishöjning och blev rätt lättad nu för den inte alls var så illa som befarat. Känner nu ingen stress att beställa utan väntar in faceliften innan jag lägger beställning.
Personligen ser jag ludicrous mode mer som ett cirkus-nummer, väldigt dyrt sådant. Det är en P-variant jag kommer beställa, men att den inte har ludicrous mode gör varken från eller till ... (ja e nog för gammal )
(Är ludicrous mode endast mjukvara eller även hårdvara?)
Hade lite ångest innan angående prishöjning och blev rätt lättad nu för den inte alls var så illa som befarat. Känner nu ingen stress att beställa utan väntar in faceliften innan jag lägger beställning.
Personligen ser jag ludicrous mode mer som ett cirkus-nummer, väldigt dyrt sådant. Det är en P-variant jag kommer beställa, men att den inte har ludicrous mode gör varken från eller till ... (ja e nog för gammal )
(Är ludicrous mode endast mjukvara eller även hårdvara?)
Re: Där kom prisökningen!
neomannen skrev:Jag har ingen Tesla (ännu).
Hade lite ångest innan angående prishöjning och blev rätt lättad nu för den inte alls var så illa som befarat. Känner nu ingen stress att beställa utan väntar in faceliften innan jag lägger beställning.
Personligen ser jag ludicrous mode mer som ett cirkus-nummer, väldigt dyrt sådant. Det är en P-variant jag kommer beställa, men att den inte har ludicrous mode gör varken från eller till ... (ja e nog för gammal )
(Är ludicrous mode endast mjukvara eller även hårdvara?)
Det är väl dåligt för dig som inte beställt att de höjer priserna? Eller menar du att du inte vill bli så frestad att köpa redan nu?
Mitt råd är att vänta till 2020. Möjligt att Performance får lägre förmånsvärde än dagens P100DL.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5310
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Där kom prisökningen!
Jag tänker lite annorlunda. Varför vill man ha en P utan Ludicrous?neomannen skrev:Jag har ingen Tesla (ännu).
Hade lite ångest innan angående prishöjning och blev rätt lättad nu för den inte alls var så illa som befarat. Känner nu ingen stress att beställa utan väntar in faceliften innan jag lägger beställning.
Personligen ser jag ludicrous mode mer som ett cirkus-nummer, väldigt dyrt sådant. Det är en P-variant jag kommer beställa, men att den inte har ludicrous mode gör varken från eller till ... (ja e nog för gammal )
(Är ludicrous mode endast mjukvara eller även hårdvara?)
Antingen är man nöjd med prestandan i 100D vilken i grunden är otroligt bra i jämförelse med 99% av alla andra bruksbilar. Eller så löper man linan fullt ut och väljer max prestanda. Mitt i mellan är inget allternativ för mig.
Men alla är olika och därför finns det olika allternativ.
Välkommen till forumet. Jag avvaktar också en ordentlig facelift eller helt ny modell av Model S innan jag kommer beställa ny Model S.
Model Y P
Model S P
Model S P
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5482
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Där kom prisökningen!
Jag skulle säga att det är för att ludicrous är typ som launch control (fast mer omständigt i och med att det tar tid att värma), dvs något man i princip aldrig kommer använda. Inget jag skulle betala 136 papp för faktiskt. Att betala typ 90 papp för ventilerade säten, röda bromsok, spoilern och snabbare acceleration i alla situationer känns däremot självklart.Nicke Nyfiken skrev:Jag tänker lite annorlunda. Varför vill man ha en P utan Ludicrous?neomannen skrev:Jag har ingen Tesla (ännu).
Hade lite ångest innan angående prishöjning och blev rätt lättad nu för den inte alls var så illa som befarat. Känner nu ingen stress att beställa utan väntar in faceliften innan jag lägger beställning.
Personligen ser jag ludicrous mode mer som ett cirkus-nummer, väldigt dyrt sådant. Det är en P-variant jag kommer beställa, men att den inte har ludicrous mode gör varken från eller till ... (ja e nog för gammal )
(Är ludicrous mode endast mjukvara eller även hårdvara?)
Antingen är man nöjd med prestandan i 100D vilken i grunden är otroligt bra i jämförelse med 99% av alla andra bruksbilar. Eller så löper man linan fullt ut och väljer max prestanda. Mitt i mellan är inget allternativ för mig.
Men alla är olika och därför finns det olika allternativ.
Välkommen till forumet. Jag avvaktar också en ordentlig facelift eller helt ny modell av Model S innan jag kommer beställa ny Model S.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 5310
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
Re: Där kom prisökningen!
Som sagt alla är olika.OfarligTesla skrev:Jag skulle säga att det är för att ludicrous är typ som launch control (fast mer omständigt i och med att det tar tid att värma), dvs något man i princip aldrig kommer använda. Inget jag skulle betala 136 papp för faktiskt. Att betala typ 90 papp för ventilerade säten, röda bromsok, spoilern och snabbare acceleration i alla situationer känns däremot självklart.Nicke Nyfiken skrev:Jag tänker lite annorlunda. Varför vill man ha en P utan Ludicrous?neomannen skrev:Jag har ingen Tesla (ännu).
Hade lite ångest innan angående prishöjning och blev rätt lättad nu för den inte alls var så illa som befarat. Känner nu ingen stress att beställa utan väntar in faceliften innan jag lägger beställning.
Personligen ser jag ludicrous mode mer som ett cirkus-nummer, väldigt dyrt sådant. Det är en P-variant jag kommer beställa, men att den inte har ludicrous mode gör varken från eller till ... (ja e nog för gammal )
(Är ludicrous mode endast mjukvara eller även hårdvara?)
Antingen är man nöjd med prestandan i 100D vilken i grunden är otroligt bra i jämförelse med 99% av alla andra bruksbilar. Eller så löper man linan fullt ut och väljer max prestanda. Mitt i mellan är inget allternativ för mig.
Men alla är olika och därför finns det olika allternativ.
Välkommen till forumet. Jag avvaktar också en ordentlig facelift eller helt ny modell av Model S innan jag kommer beställa ny Model S.
Model Y P
Model S P
Model S P
Re: Där kom prisökningen!
Jag har en P90D utan L och kan säga att jag hade lätt köpt till L om det varit möjligt. Men Tesla slutade sälja det till den modellen.OfarligTesla skrev:Jag skulle säga att det är för att ludicrous är typ som launch control (fast mer omständigt i och med att det tar tid att värma), dvs något man i princip aldrig kommer använda. Inget jag skulle betala 136 papp för faktiskt. Att betala typ 90 papp för ventilerade säten, röda bromsok, spoilern och snabbare acceleration i alla situationer känns däremot självklart.Nicke Nyfiken skrev:Jag tänker lite annorlunda. Varför vill man ha en P utan Ludicrous?neomannen skrev:Jag har ingen Tesla (ännu).
Hade lite ångest innan angående prishöjning och blev rätt lättad nu för den inte alls var så illa som befarat. Känner nu ingen stress att beställa utan väntar in faceliften innan jag lägger beställning.
Personligen ser jag ludicrous mode mer som ett cirkus-nummer, väldigt dyrt sådant. Det är en P-variant jag kommer beställa, men att den inte har ludicrous mode gör varken från eller till ... (ja e nog för gammal )
(Är ludicrous mode endast mjukvara eller även hårdvara?)
Antingen är man nöjd med prestandan i 100D vilken i grunden är otroligt bra i jämförelse med 99% av alla andra bruksbilar. Eller så löper man linan fullt ut och väljer max prestanda. Mitt i mellan är inget allternativ för mig.
Men alla är olika och därför finns det olika allternativ.
Välkommen till forumet. Jag avvaktar också en ordentlig facelift eller helt ny modell av Model S innan jag kommer beställa ny Model S.
Skillnaden är helt enkelt mer kraft hela tiden, oavsett hastighet. Vid lägre SOC är skillnaden ännu större.
Nu kanske en P100D utan L beter sig annorlunda, men det är min syn på "to L or not to L".
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19559
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Där kom prisökningen!
LoLjpetters skrev:Jag har en P90D utan L och kan säga att jag hade lätt köpt till L om det varit möjligt. Men Tesla slutade sälja det till den modellen.OfarligTesla skrev:Jag skulle säga att det är för att ludicrous är typ som launch control (fast mer omständigt i och med att det tar tid att värma), dvs något man i princip aldrig kommer använda. Inget jag skulle betala 136 papp för faktiskt. Att betala typ 90 papp för ventilerade säten, röda bromsok, spoilern och snabbare acceleration i alla situationer känns däremot självklart.Nicke Nyfiken skrev:Jag tänker lite annorlunda. Varför vill man ha en P utan Ludicrous?neomannen skrev:Jag har ingen Tesla (ännu).
Hade lite ångest innan angående prishöjning och blev rätt lättad nu för den inte alls var så illa som befarat. Känner nu ingen stress att beställa utan väntar in faceliften innan jag lägger beställning.
Personligen ser jag ludicrous mode mer som ett cirkus-nummer, väldigt dyrt sådant. Det är en P-variant jag kommer beställa, men att den inte har ludicrous mode gör varken från eller till ... (ja e nog för gammal )
(Är ludicrous mode endast mjukvara eller även hårdvara?)
Antingen är man nöjd med prestandan i 100D vilken i grunden är otroligt bra i jämförelse med 99% av alla andra bruksbilar. Eller så löper man linan fullt ut och väljer max prestanda. Mitt i mellan är inget allternativ för mig.
Men alla är olika och därför finns det olika allternativ.
Välkommen till forumet. Jag avvaktar också en ordentlig facelift eller helt ny modell av Model S innan jag kommer beställa ny Model S.
Skillnaden är helt enkelt mer kraft hela tiden, oavsett hastighet. Vid lägre SOC är skillnaden ännu större.
Nu kanske en P100D utan L beter sig annorlunda, men det är min syn på "to L or not to L".
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Där kom prisökningen!
Tack, det är väldigt roligt att läsa här!
Jag var rädd att priserna skulle gå upp mer helt enkelt, känna att jag missat ett tillfälle som inte kommer igen (sen har jag läst tillräckligt mycket här för att fatta att tillfällena alltid kommer igen, speciellt med Tesla). Bilen jag har idag är 2 år gammal och skulle egentligen behöva ha 3 år på den innan jag byter, men kunde ja spara t.ex 200k på nybilsköpet skulle jag kunnat skicka befintlig bil innan. Jag har hela tiden varit sugen på en S100D, när de kostade 1,2 och hade antagligen beställt till det priset (om det fortfarande hade gällt nu på hösten 19). Nu kan jag på en P-modell betydligt billigare.
Jag tycker det finns en sweet-spot när det gäller att inte köpa det värsta, biltillverkarna (även tesla som jag uppfattar det) vet att betalningsviljan är hög för det värsta, lägger man bara sig straxt under så får man betydligt mer för pengarna tycker jag. (Jag skulle kanske lägga till L-mode om den kostade runt 20k)
Jag har haft bmw innan och använde aldrig i princip sport+ mode, eller som bilen jag har idag som har launch-control men aldrig funnit ett läge där jag känt behov dock älskar jag motorstark bil för omkörning, mellanregister etc, men jag har nog tappat det lite angående 0-100. Sen fattar jag att long-range klarar det där också galant, så lämnar det öppet vilken det blir. Leverans våren 2020 iaf.
@Verdi - antar att det var du som skrev/hängde en massa på autopower tidiagre
Jag var rädd att priserna skulle gå upp mer helt enkelt, känna att jag missat ett tillfälle som inte kommer igen (sen har jag läst tillräckligt mycket här för att fatta att tillfällena alltid kommer igen, speciellt med Tesla). Bilen jag har idag är 2 år gammal och skulle egentligen behöva ha 3 år på den innan jag byter, men kunde ja spara t.ex 200k på nybilsköpet skulle jag kunnat skicka befintlig bil innan. Jag har hela tiden varit sugen på en S100D, när de kostade 1,2 och hade antagligen beställt till det priset (om det fortfarande hade gällt nu på hösten 19). Nu kan jag på en P-modell betydligt billigare.
Jag tycker det finns en sweet-spot när det gäller att inte köpa det värsta, biltillverkarna (även tesla som jag uppfattar det) vet att betalningsviljan är hög för det värsta, lägger man bara sig straxt under så får man betydligt mer för pengarna tycker jag. (Jag skulle kanske lägga till L-mode om den kostade runt 20k)
Jag har haft bmw innan och använde aldrig i princip sport+ mode, eller som bilen jag har idag som har launch-control men aldrig funnit ett läge där jag känt behov dock älskar jag motorstark bil för omkörning, mellanregister etc, men jag har nog tappat det lite angående 0-100. Sen fattar jag att long-range klarar det där också galant, så lämnar det öppet vilken det blir. Leverans våren 2020 iaf.
@Verdi - antar att det var du som skrev/hängde en massa på autopower tidiagre
Senast redigerad av neomannen, redigerad totalt 1 gånger.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1492
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
Re: Där kom prisökningen!
P100DL gör enligt Dragtimes 0-100 på ca 2,5 ända ner till 75% SOC. 2,7 vid 50% SOC. Eller 0-60 MPH.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: Där kom prisökningen!
Känns ju som att de glömde bort L-tillägget i Sverige när prissänkningen gjordes. Nu är det mer harmoni i prissättningen mellan olika marknader.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Re: Där kom prisökningen!
För mig vore en beg värstingmodell P utan L ointressant och lika konstig som tygklädsel i en miljonbil, men det finns ju dom som gillar det också...
Model S P85DL+
Re: Där kom prisökningen!
Den är två till tre år bort. De har nog inte direkt någon brådska att sätta slutgiltigt pris på den.Daniel R skrev:Model Y höjdes alltså inte.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Re: Där kom prisökningen!
Då du beställer och inte bara lägger en reservation så kan de inte höja priset i efterhand för de som beställt.oscfor skrev:Den är två till tre år bort. De har nog inte direkt någon brådska att sätta slutgiltigt pris på den.Daniel R skrev:Model Y höjdes alltså inte.
Re: Där kom prisökningen!
Nänä..vigge50 skrev:Då du beställer och inte bara lägger en reservation så kan de inte höja priset i efterhand för de som beställt.oscfor skrev:Den är två till tre år bort. De har nog inte direkt någon brådska att sätta slutgiltigt pris på den.Daniel R skrev:Model Y höjdes alltså inte.
Dokumentation.Vårt förbeställningsavtal avseende motorfordon Model Y (“Avtalet”) består av följande handlingar:
1. Fordonsspecifikationen:Fordonsspecifikationen beskriver fordonet ("Fordonet") som du har förbeställt och anger Fordonets pris.
2. Slutprisinformation:Du får tillgång till Slutprisinformation när leveransdagen närmar sig. Slutprisinformationen innehåller det fastställda slutpriset baserat på den slutliga Fordonsspecifikationen, inklusive skatter och offentliga eller statliga avgifter.
3. Villkor:Dessa Villkor börjar gälla från och med dagen då du gör din förbeställning och genomför din betalning för förbeställningen ("Förbeställningsdatumet").A vtal att förbeställa.Du överenskommer härmed att förbeställa det Fordon som beskrivs i din Fordonsspecifikation och, genom att ta emot leveransen av Fordonet när det ärfärdigt för leverans accepterar du att ett bindande köp uppkommer samt att du då kommer att slutföra transaktionen från TM Sweden AB (“vi”, “oss” eller “våra”), godta att köpetär genomfört, i enlighet med villkoren i detta Avtal. Ditt Fordon är prissatt och konfigurerat baserat på de funktioner och alternativ som är tillgängliga vid förbeställningstillfället.Alternativ, funktioner eller hårdvara som lanseras efter det att du gjort din förbeställning kanske inte ingår i eller finns tillgängligt för ditt Fordon.Förbeställningspris, skatter och avgifter.Förbeställningspriset för Fordonet anges i din Fordonsspecifikation. P riset inkluderar lokal moms (om och när det är tillämpligt), meninnehåller inte lokala och regionala nödvändiga skatter och avgifter. Eftersom dessa skatter och avgifter ständigt förändras och är beroende av många faktorer, t.ex. var duregistrerar Fordonet, kommer de att beräknas i närmare anslutning till leveransen och anges i den slutliga prisbekräftelsen. Du ansvarar för att betala dessa tillkommande skatteroch avgifter.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017