Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Produktionen av Model S står still ?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Produktionen av Model S står still ?

Inläggav Teslaägare RobinG » 15 apr 2019 20:29

Jonas83 skrev:Produktionen ställde man om för Europa i slutet av Mars. Således har jag svårt att tro att någon bil beställd i mars skall ha kommit till Nederländerna ännu. Tågtransporten tar 1-2 veckor, båttransporten tar väl uppemot 2 veckor beroende på väder.

Ja på min myTesla står det fortfarande att den transporteras till hamnen i USA. Men ringde som sagt Teslas leveransavdelning och frågade och de bekräftade att den anlänt till Nederländerna.

Som jag förstod det står den nu i kö för montering där.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Jonas83 » 15 apr 2019 20:35

RobinG skrev:
Jonas83 skrev:Produktionen ställde man om för Europa i slutet av Mars. Således har jag svårt att tro att någon bil beställd i mars skall ha kommit till Nederländerna ännu. Tågtransporten tar 1-2 veckor, båttransporten tar väl uppemot 2 veckor beroende på väder.

Ja på min myTesla står det fortfarande att den transporteras till hamnen i USA. Men ringde som sagt Teslas leveransavdelning och frågade och de bekräftade att den anlänt till Nederländerna.

Som jag förstod det står den nu i kö för montering där.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Låter rätt märkligt tycker jag, men om så är fallet så är det bara att gratulera. Men varför skulle dom i så fall skjuta upp leveransdatumet så mycket? Slutmonteringen tar 4 timmar, dom bör kunna leverera den April/Maj utan större problem.

https://teslaownersgroup.co.uk/kb/track ... -to-the-uk
Svart XP100DL Vit inredning - Beställd
MODEL ≡ - Avbokad
Användarvisningsbild
Jonas83
Teslaägare

Inläggav Teslaägare RoadFury » 16 apr 2019 18:38

Nu blev min P100DL äntligen färdig. :)

(beställd 2019-03-01, låst/bekräftad 2019-03-08, produktion startad 2019-04-11, produktion klar 2019-04-16)
Användarvisningsbild
RoadFury
Teslaägare

Referralkod: jennifer18955

Inläggav Ernst » 17 apr 2019 12:34

Min S P100D beställdes 1 mars 2019 och enligt Tesla så kommer den att vara klar för leverans först i juni.. (den skulle enligt beställningen levereras i april)
Ernst

Inläggav Teslaägare AnteF » 17 apr 2019 12:54

Jag beställde min X P100DL den 15e mars. Det slog över från april till maj som leverans på hemsidan några dagar innan.

Min har fortfarande "Din beställning från Tesla har bekräftats och schemalagts för produktion i vår fabrik." som status när man loggar in.

Skall jag börja räkna med leverans långt in i juni redan nu? Eller finns det fortfarande en chans att jag får den i maj?
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://ts.la/andreas5271
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Inläggav Teslaägare SR-71-BlackBird » 17 apr 2019 13:01

Min är nu i produktion, bekräftades den 22/3.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare

Referralkod: stefan9931

Inläggav Teslaägare RoadFury » 17 apr 2019 13:21

AnteF skrev:Jag beställde min X P100DL den 15e mars. Det slog över från april till maj som leverans på hemsidan några dagar innan.

Min har fortfarande "Din beställning från Tesla har bekräftats och schemalagts för produktion i vår fabrik." som status när man loggar in.

Skall jag börja räkna med leverans långt in i juni redan nu? Eller finns det fortfarande en chans att jag får den i maj?

Du får räkna med mitten av Juni som tidigast.

Leveranstid från fabriken när den står som färdigproducerad och skeppas till hamnen så är det ca 55-65 dagars transport först med tåg till Houston 10-14 dagar, sedan båt ca 20 dagar. Sedan kö för ihopmontering i Tilburg och sedan leverans till utlämningsställe. Tyvärr lååång väntan. Jag beställde min 1 Mars, blev färdigbyggd igår och räknar med leverans mitten av Juni. För mig stog det leverans i April i konfiguratorn. Som jag förstår så är den bara till för USA, stämmer inte alls med leverans för Europa. Från fastställd beställning tills bilen ens började produceras så var det ju kötid på 4 veckor!!! Med transport på ca 8 veckor sen så landar leveranstiden från beställning till leverans på ca 11-13 Veckor till Sverige.
Användarvisningsbild
RoadFury
Teslaägare

Inläggav Teslaägare AnteF » 17 apr 2019 13:37

SR-71-BlackBird skrev:Min är nu i produktion, bekräftades den 22/3.

Tack. Min bekräftades den 23e så det kanske är på g....
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Inläggav Teslaägare AnteF » 17 apr 2019 13:38

RoadFury skrev:
AnteF skrev:Jag beställde min X P100DL den 15e mars. Det slog över från april till maj som leverans på hemsidan några dagar innan.

Leveranstid från fabriken när den står som färdigproducerad och skeppas till hamnen så är det ca 55-65 dagars transport först med tåg till Houston 10-14 dagar, sedan båt ca 20 dagar. Sedan kö för ihopmontering i Tilburg och sedan leverans till utlämningsställe. Tyvärr lååång väntan. Jag beställde min 1 Mars, blev färdigbyggd igår och räknar med leverans mitten av Juni. För mig stog det leverans i April i konfiguratorn. Som jag förstår så är den bara till för USA, stämmer inte alls med leverans för Europa. Från fastställd beställning tills bilen ens började produceras så var det ju kötid på 4 veckor!!! Med transport på ca 8 veckor sen så landar leveranstiden från beställning till leverans på ca 11-13 Veckor till Sverige.

Aha, det suger ju. Får höra med leveransfolket när de börjar skruva ihop elvispen. Vad synd. Hade hoppats på maj....

Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare

Inläggav Teslaägare RoadFury » 17 apr 2019 13:47

AnteF skrev:
RoadFury skrev:

Aha, det suger ju. Får höra med leveransfolket när de börjar skruva ihop elvispen. Vad synd. Hade hoppats på maj....

You and me both....you and me both! :roll:
Användarvisningsbild
RoadFury
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S