Leveransupplevelser begagnade model S från Tesla

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
abagewitz
Teslaägare
Inlägg: 404
Blev medlem: 12 dec 2018 14:00

Re: Leveransupplevelser begagnade model S från Tesla

Inlägg av abagewitz »

Kul att det kan funka för någon. Jag tror jag ringde och talade in meddelanden till leveransavdelningen typ 10 gånger utan att nån ringde tillbaka.

Skickat från min ELE-L29 via Tapatalk
juristen
Teslaägare
Inlägg: 861
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Leveransupplevelser begagnade model S från Tesla

Inlägg av juristen »

Tanken med tråden är att vi alla ska dela med oss av våra leveransupplevelser enligt rubriken, så det är bara att fylla på! Roligt att det fungerade så bra för dig roder99 och bra tips att gå förbi Fredrik och styra upp det med leveransavdelningen direkt! :)

Hoppas du blir nöjd med bilen, berätta gärna mer om dina upplevelser när du fått känna på teslaägandet lite!
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Leveransupplevelser begagnade model S från Tesla

Inlägg av Tars »

Har tyvärr också dålig erfarenhet.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
juristen
Teslaägare
Inlägg: 861
Blev medlem: 19 dec 2018 11:15

Re: Leveransupplevelser begagnade model S från Tesla

Inlägg av juristen »

I onsdags kväll hämtade jag äntligen ut veteranteslan från Service Center i Upplands Väsby. Motorn var bytt och de hade fixat med en list på passagerardörren fram som släppte in vindbrus. Bilen verkar gå bra nu, men listen fick de inte till så bra och det hörs fortfarande vindbrus från passagerardörren i landsvägsfart. Det blir backning på det.

Är en häftig känsla att köra Tesla efter alla år med ICE-bilar. Har projekterat för att ljudisolera och fixa lite med den, kanske blir en projekttråd på det om jag orkar.

Lägger upp nån bild till veckan när jag kommit mig hem till en dator.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Användarvisningsbild
VarroF
Teslaägare
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 sep 2017 13:38

Re: Leveransupplevelser begagnade model S från Tesla

Inlägg av VarroF »

Var aktiv i tråden i våras. Köpte en Model S via Teslas Remarketing sida. Leveransen var inte optimal. En hel del stenskott på framrutan och frunk som inte hade tagits med på beskrivningen samt en del utslitna tekniska saker: trasig spolarvätskepump, nån innerplan till dörr som lossnade, läckage av vatten i bagageluckan vid kraftigt regn osv. Men upplevelsen av service center var mkt bra. De hjälpte mig med allt och bytt ut alla delar. Ny framruta och nylackad frunk då de hade missat dessa. Känns väldigt tryggt med deras beg garanti. Och bilen känns som ny, då alla slitna saker är utbytta. Aldrig nån tjafs om att något inte skulle täckas av deras garanti. Så nu när allt har landat är jag väldigt nöjd!

Ska tilläggas att jag bor nära SC. Har man väldigt långt till SC, ska man tänka mer än en gång.
Användarvisningsbild
LongIsland
Teslaägare
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 okt 2019 16:26
Ort: Färjestaden

Re: Leveransupplevelser begagnade model S från Tesla

Inlägg av LongIsland »

Köpte en begagnad Mod S 70D i oktober. Var väldigt virrigt med kontakterna med Tesla. Den som hade hand om begagnade Teslorna satt tydligen i Nederländerna och visste knappt var bilen fanns. Sedan visade det sig att den var i Södertälje. Hade gärna hämtat den där men den skulle ner till Malmö för att lämnas ut där ... Nåväl, vi åkte och hämtade den. Inga aviseringar förrän dagen innan att jag kunde hämta bilen. Det var ganska förvittat kring betalningen också. Jag skulle fått en faktura innan som skulle vara betald innan bilen hämtades ut. Som tur var gick det att lösa på plats.
Inga vinterdäck ingick. På de medföljande 19" originalfälgarna skulle det sitta däck med 7mm mönsterdjup vilket (efter ett antal vattenplaningar på hemvägen) visade sig att det bara var 2-3 mm mönsterdjup. När vi hämtade bilen sa killen som lämnade ut den att de fyllt på luft i ett bakdäck, utan att forska mer i detta? Visade sig vara en rejäl pyspunka och en spik i däcket. En annan sak! Hur vet man vad bilen har varit med om i sitt tidigare liv? Typ om dörrhandtagen har bytts och så? Servicebok verkar inte finnas till Tesla, men finns det någon digital motsvarighet som jag missat?
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5515
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Leveransupplevelser begagnade model S från Tesla

Inlägg av Gustafsson »

Den upplevelsen skulle jag skicka så långt opp i eskaleringskanalen jag kunde! Sånt kostar mycket goodwill för Tesla.
Har inte Tesla nåt system för avvikelsehantering?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
VarroF
Teslaägare
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 sep 2017 13:38

Re: Leveransupplevelser begagnade model S från Tesla

Inlägg av VarroF »

LongIsland skrev:
Köpte en begagnad Mod S 70D i oktober. Var väldigt virrigt med kontakterna med Tesla. Den som hade hand om begagnade Teslorna satt tydligen i Nederländerna och visste knappt var bilen fanns. Sedan visade det sig att den var i Södertälje. Hade gärna hämtat den där men den skulle ner till Malmö för att lämnas ut där ... Nåväl, vi åkte och hämtade den. Inga aviseringar förrän dagen innan att jag kunde hämta bilen. Det var ganska förvittat kring betalningen också. Jag skulle fått en faktura innan som skulle vara betald innan bilen hämtades ut. Som tur var gick det att lösa på plats.
Inga vinterdäck ingick. På de medföljande 19" originalfälgarna skulle det sitta däck med 7mm mönsterdjup vilket (efter ett antal vattenplaningar på hemvägen) visade sig att det bara var 2-3 mm mönsterdjup. När vi hämtade bilen sa killen som lämnade ut den att de fyllt på luft i ett bakdäck, utan att forska mer i detta? Visade sig vara en rejäl pyspunka och en spik i däcket. En annan sak! Hur vet man vad bilen har varit med om i sitt tidigare liv? Typ om dörrhandtagen har bytts och så? Servicebok verkar inte finnas till Tesla, men finns det någon digital motsvarighet som jag missat?
Ja liknande upplevelse vid köpet. ostrukturerat! Men Som sagt de är schyssta med garantin. Hoppas du bor nära SC. Så får du hjälp med allt. :) Du Kommer att älska din bil såsmåningom hehe
Användarvisningsbild
LongIsland
Teslaägare
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 okt 2019 16:26
Ort: Färjestaden

Re: Leveransupplevelser begagnade model S från Tesla

Inlägg av LongIsland »

Nja, jag har 30 mil till Tesla i Malmö. Hoppas att jag inte behöver besöka dem ofta. Däcken orkade jag inte bråka om. Krängde på vinterdäck på de fälgarna som satt på och kom över en uppsättning 21" staggered Turbine-fälgar i Stockholm så jag har ombyte till våren.
Skriv svar