Spotify har lagt av

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Spotify har lagt av

Inlägg av Kriper »

Spotify har kopplats bort från bilens konto och det går inte att ansluta. Är sötebrödsdagarna över nu? Har gratispenumerationen avslutats? Bilen är drygt fem år gammal. Jag har startat om skärmen men det hjälpte föga. Tips emottages tacksamt.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 20 okt 2015 09:56
Ort: Varberg

Re: Spotify har lagt av

Inlägg av Gretsch »

Ring support och hoppas du får svar .
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare
Inlägg: 1016
Blev medlem: 25 aug 2016 21:57
Ort: Lund

Re: Spotify har lagt av

Inlägg av blincoln »

Spotify fungerar mer och mer sällan för mig. Tidigare i vinter räckte det att boota om varje dag, nu hjälper inte ens det.

Teslas mediaservrar (och navigering) verkar duktigt överbelastade nu med alla Model 3or.

Så, jag tror inte det är slut på Spotify. Det är bara ett väldigt lågprioriterat område på Tesla.
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Spotify har lagt av

Inlägg av OfarligTesla »

Testat att ansluta till ditt egna konto? Jag hade problem redan i början med det inbyggda, fungerat mer eller mindre perfekt med mitt egna sedan dess.
Användarvisningsbild
hencjo
Teslaägare
Inlägg: 116
Blev medlem: 12 okt 2017 14:56
Ort: Härryda (Landvetter Göteborg flygplats)

Re: Spotify har lagt av

Inlägg av hencjo »

Eget konto "fungerar". Men efter att första låten spelats fortsätter den på repeat tills vidare. Next/prev är dessutom ur funktion. Det har varit så för mig sen V9 kom. Nu kör jag enbart med telefonen och Bluetooth. Tyvärr.
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Spotify har lagt av

Inlägg av Kriper »

Tack för alla kloka svar. Ska ringa i morgon och återkommer med de svar de ger. Min navigation fungerar utan mankemang. Jag har inget eget spotify-konto så det blir till att be dottern snällt. :roll:
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Spotify har lagt av

Inlägg av Kriper »

Efter ett par reboot och sju försök ansluta med teslakontot så hoppade spotify plötsligt igång igen och funkade dessutom perfekt. Trägen vinner! ;)
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Spotify har lagt av

Inlägg av MangeT »

Har märkt att Spotify verkar fungerar bättre om kartlägesvyn inte är i "Google Earth" läge som jag antar tar mer datatrafik och mer processorkraft.
Har bil med AP1 från 2016 så kanske inte lika känsligt för de med nyare enhet. Kan kanske vara ett tips att testa för de som har problem.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Spotify har lagt av

Inlägg av Remuz »

Jag la till min bil som en familjemedlem i Spotify family, sedan dess funkar det (nu när bilen har eget äkta premiumkonto)
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
andromedas
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 16 jul 2019 01:00

Re: Spotify har lagt av

Inlägg av andromedas »

Remuz skrev:
Jag la till min bil som en familjemedlem i Spotify family, sedan dess funkar det (nu när bilen har eget äkta premiumkonto)
Hur ser man kontouppgifter (login+lösen) på bilens spotifykonto?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14498
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Spotify har lagt av

Inlägg av taliz »

andromedas skrev:
Remuz skrev:
Jag la till min bil som en familjemedlem i Spotify family, sedan dess funkar det (nu när bilen har eget äkta premiumkonto)
Hur ser man kontouppgifter (login+lösen) på bilens spotifykonto?
Tror inte man gör det, utan man kan välja att använda Teslas konto som en option.
Förövrigt tycker jag också Spotify fungerar betydligt bättre sen jag loggade på med mitt egna konto.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Peter Holm
Teslaägare
Inlägg: 369
Blev medlem: 14 jul 2015 22:07
Ort: Resarö

Re: Spotify har lagt av

Inlägg av Peter Holm »

Hade problem med att få Spotify att fungera. Hade eget premiumkonto vilket inte ville koppla upp. Provade med standardkontot, det ville inte heller. Levde så i några veckor tills jag tröttnade och ringde supporten. De bad mig att byta språk, vilket tydligen botar om datorn "djupare" än den vanliga "trycka på rattknapplösningen". Detta löste problemet och jag bytte sedan tillbaka till mitt vanliga språk.
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Skriv svar