Thule Evo Wingbar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

johanpetter
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 maj 2019 21:22

Thule Evo Wingbar

Inlägg av johanpetter »

Hej

Nybliven MS ägare här. Har ett takräcke "Thule Evo Wingbar" som jag hade till min Passat GTE tidigare och nu gärna vill flytta över till min MS med soltaket (just för att kunna ha takräcke). Vad jag förstått kan man byta ut "fötterna" mot något som passar MS. Men på Thules hemsida är det bara fram till årsmodell 2017 som nämns. Är det någon här som har erfarenhet av detta räcke och vet om det kommer funka med fötterna för 2017 på min 2019-modell eller måste jag köpa nytt (och vad i så fall)?
Användarvisningsbild
Bodes_dad
Teslaägare
Inlägg: 174
Blev medlem: 11 mar 2019 10:17
Ort: Frösön

Re: Thule Evo Wingbar

Inlägg av Bodes_dad »

Tror endast Teslas egna är kompatibla för tillfället, med nya glastaket. Dock finns dom räckena bara i lager i USA och dom skickar ej hit. Jag köpte där och skickade till en vän i USA, vart ganska dyrt med frakt sen, ca 2k.

Blev lovad av säljaren Linn att takräcken fanns till bilen (köpte en lagerbil nyss), men hon nämnde inte att de bara fanns i USA. Dom vet ej när dom kommer hit.

Mvh
johanpetter
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 maj 2019 21:22

Re: Thule Evo Wingbar

Inlägg av johanpetter »

Surt. Jag har mailat Thule. Får se om de svarar....589 USD för ett räcke + 2k i frakt är ju hyfsat dyrt kan jag tycka...minst sagt
Användarvisningsbild
Bodes_dad
Teslaägare
Inlägg: 174
Blev medlem: 11 mar 2019 10:17
Ort: Frösön

Re: Thule Evo Wingbar

Inlägg av Bodes_dad »

Ja det är verkligen Tesla-skattat..
johanpetter
Inlägg: 3
Blev medlem: 06 maj 2019 21:22

Re: Thule Evo Wingbar

Inlägg av johanpetter »

Fick svar igår: "Vi har tagit bort rekommendationen för att Tesla valde att ta bort det öppningsbara taket där fixpoints ingick. Den nya infästningen som Tesla valt är att spänna takräcket under glastaket. Till dessa bilar kommer vi tyvärr inte göra någon lösning då vi inte uppfyller våra krav. Är det däremot så att det finns fixpointluckor på kundens bil (Då glastaket är öppningsbart), lik bilden nedan så kan vårt kit fungera, men reservation att det är smuts i gängorna vilket det varit på de sista bilarna tillverkade med fixpoints. "
Thule.png
Skriv svar