Fast biltillverkares fälgar är 99/100 producerade av just dedikerade fälgtillverkare så som BBS, Borbet, Enkei, Ronal, CM. Teslas Arachnid är bl.a producerade i KinaLegato skrev:Smaken är delad. De flesta tycker nog som dig. För mig finns inget självändamål i att ha det som tillverkaren gjort det från början, jag vill ha det jag tycker är snyggt/bra.Verdi skrev:Handlar inte om det. Mer om vad som är original och vad som är uppenbart "stylat". Hade alltid shadow line när jag hade BMW.Legato skrev:Chrome är tacky för mig. Jag förstår att inte alla orkar bry sig om att ta bort det, men har svårare att förstå att många faktiskt tycker om det.Verdi skrev:Nä. Ärligt talat vet jag inte om jag vill ha chrome delete heller. Är en tunn linje mellan smakfullt och tacky. Men jag lutar åt att det är ok.
De flesta bilar jag ägt under senare år har varit helt eller relativt chromebefriade från fabrik, tyvärr erbjuder ju inte Tesla det. Kanske kommer med Model Y...
De flesta väljer ju också biltillverkarens fälgar till sin bil. Jag tror generellt att dedikerade fälgtillverkare är duktigare på att bygga fälgar, liksom Brembo är duktiga på bromsar eller Öhlins på dämpare osv.
Edit: Om du verkligen gillar original-look så förvånar det mig att du övervägde gula bromsok till en Tesla. Det bor nog en liten styleare i dig ändå
Chrome delete och wrappade bromsok?
Moderator: Redaktion
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Chrome delete och wrappade bromsok?
Re: Chrome delete och wrappade bromsok?
Det som är med fälgarna är väl att jag helst vill ha garantin som följer med originalfälgarna.
Re: Chrome delete och wrappade bromsok?
Du menar att Tesla är den sista av 100? Nej, men det stämmer säkert. Dock säljs de ju sedan med rejäla påslag. Det är ju tillvalen det tjänas pengar på.MDurante skrev:Fast biltillverkares fälgar är 99/100 producerade av just dedikerade fälgtillverkare så som BBS, Borbet, Enkei, Ronal, CM. Teslas Arachnid är bl.a producerade i KinaLegato skrev:Smaken är delad. De flesta tycker nog som dig. För mig finns inget självändamål i att ha det som tillverkaren gjort det från början, jag vill ha det jag tycker är snyggt/bra.Verdi skrev:Handlar inte om det. Mer om vad som är original och vad som är uppenbart "stylat". Hade alltid shadow line när jag hade BMW.Legato skrev:Chrome är tacky för mig. Jag förstår att inte alla orkar bry sig om att ta bort det, men har svårare att förstå att många faktiskt tycker om det.Verdi skrev:Nä. Ärligt talat vet jag inte om jag vill ha chrome delete heller. Är en tunn linje mellan smakfullt och tacky. Men jag lutar åt att det är ok.
De flesta bilar jag ägt under senare år har varit helt eller relativt chromebefriade från fabrik, tyvärr erbjuder ju inte Tesla det. Kanske kommer med Model Y...
De flesta väljer ju också biltillverkarens fälgar till sin bil. Jag tror generellt att dedikerade fälgtillverkare är duktigare på att bygga fälgar, liksom Brembo är duktiga på bromsar eller Öhlins på dämpare osv.
Edit: Om du verkligen gillar original-look så förvånar det mig att du övervägde gula bromsok till en Tesla. Det bor nog en liten styleare i dig ändå
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Chrome delete och wrappade bromsok?
Var och vem målar bromsoken proffsigt och så att loggan är kvar och inte bara övermålad? Samtidigt toning av rutorna,?? Kostnad? Nån som vet?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk