Aircondition blir inte kall

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2248
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Aircondition blir inte kall

Inlägg av frippe »

Någon som haft problem med aircondition?
Har en S från sent 2015 och märker nu i vårvärmen att det inte blåser kallt alls. Har även hört väsande ljud från utblåsen.

På en annan bil jag haft kände de till att det fanns en del vanliga fel på airconditionen då den var taskigt designad. Finns något sådant på model S?

Har felanmält per telefon men SC skulle återkomma när de analyserat loggarna.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Aircondition blir inte kall

Inlägg av Kriper »

AC:n på Teslas bilar har samma teknik som alla andra system. Ibland läcker det, ibland behöver man fylla, ibland så ger ett filter eller kondensorn upp. Service!
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Aircondition blir inte kall

Inlägg av bat »

frippe skrev:
Någon som haft problem med aircondition?
Har en S från sent 2015 och märker nu i vårvärmen att det inte blåser kallt alls. Har även hört väsande ljud från utblåsen.

På en annan bil jag haft kände de till att det fanns en del vanliga fel på airconditionen då den var taskigt designad. Finns något sådant på model S?

Har felanmält per telefon men SC skulle återkomma när de analyserat loggarna.
Hade samma beteende på min 2015-aug bil i höstas. Var ett läckage i AC systemet.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2248
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Aircondition blir inte kall

Inlägg av frippe »

bat skrev:
frippe skrev:
Någon som haft problem med aircondition?
Har en S från sent 2015 och märker nu i vårvärmen att det inte blåser kallt alls. Har även hört väsande ljud från utblåsen.

På en annan bil jag haft kände de till att det fanns en del vanliga fel på airconditionen då den var taskigt designad. Finns något sådant på model S?

Har felanmält per telefon men SC skulle återkomma när de analyserat loggarna.
Hade samma beteende på min 2015-aug bil i höstas. Var ett läckage i AC systemet.
Gick det på garanti eller fick du betala?
Skulle vara nimt om man slapp åka till SC och kunde åtgärda hemma i stan, men gissar det inte blir fallet.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Aircondition blir inte kall

Inlägg av bat »

Gick på garantin då men nu har jag passerat 8000 mil så nu vill jag inte ha några fler fel..
Skriv svar