Köpt ap

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

jaha
Inlägg: 31
Blev medlem: 20 maj 2019 13:12

Köpt ap

Inlägg av jaha »

Köpte AP1 igår via mitt tesla-konto och fick mail att det skulle ta en timme att få mjukvaran. Bilen stod på wifi hela natten och testade även starta om datorn i bilen men nä ingen ap ännu. Åkte iväg till servicecenter men de kunde inte hjälpa mig och hänvisa mig att servicehelpeu@tesla.com. Någon som har erfarenhet av att köpa autopilot och hur lång tid/ hur ni fick det?
Verdi

Re: Köpt ap

Inlägg av Verdi »

Jag gjorde det och de sa att det kunde ta upp till 3 dygn. Dock hoppade min igång redan samma dag.
jaha
Inlägg: 31
Blev medlem: 20 maj 2019 13:12

Re: Köpt ap

Inlägg av jaha »

Verdi skrev:
Jag gjorde det och de sa att det kunde ta upp till 3 dygn. Dock hoppade min igång redan samma dag.
Fick du något mail när det var klart eller kom något meddelande på skärmen?
Verdi

Re: Köpt ap

Inlägg av Verdi »

jaha skrev:
Verdi skrev:
Jag gjorde det och de sa att det kunde ta upp till 3 dygn. Dock hoppade min igång redan samma dag.
Fick du något mail när det var klart eller kom något meddelande på skärmen?

Jag märkte det på att "ratten" , dvs symbolen för AP dök upp i displayen. :)
Användarvisningsbild
gnolen
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 18 jun 2019 23:41

Re: Köpt ap

Inlägg av gnolen »

Jag köpte det också för några veckor sedan och det tog några timmar(vet inte hur många för bilen var parkerad utan att jag kollade). Inget meddelande eller notis fick jag. Behövde inte heller någon wi-fi eller ny uppdatering utan fanns där när jag tryckte på autopilotmenynz

Ett mycket bra köp tycker jag förövrigt.
jaha
Inlägg: 31
Blev medlem: 20 maj 2019 13:12

Re: Köpt ap

Inlägg av jaha »

Min är fortfarande inte aktiverad, ringt supporten och de vill ha invoice problemet är bara att jag inte fått någon invoice från dem bara dragits pengar från kontot. Samt att jag mailat tesla flera gånger inget svar. Känns stabilt...
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Köpt ap

Inlägg av Lessmog »

jaha skrev:
Min är fortfarande inte aktiverad, ringt supporten och de vill ha invoice problemet är bara att jag inte fått någon invoice från dem bara dragits pengar från kontot. Samt att jag mailat tesla flera gånger inget svar. Känns stabilt...
Kollat mejlens spambox? Lagt in Tesla i Kontakter?
Lycka till!
jaha
Inlägg: 31
Blev medlem: 20 maj 2019 13:12

Re: Köpt ap

Inlägg av jaha »

Lessmog skrev:
jaha skrev:
Min är fortfarande inte aktiverad, ringt supporten och de vill ha invoice problemet är bara att jag inte fått någon invoice från dem bara dragits pengar från kontot. Samt att jag mailat tesla flera gånger inget svar. Känns stabilt...
Kollat mejlens spambox? Lagt in Tesla i Kontakter?
Lycka till!
Ja fortfarande inte något ringt varje dag och tjatat, deras ursäkt är att det är eskalerat till något annat team.
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 31 maj 2019 07:34
Ort: Bankeryd

Re: Köpt ap

Inlägg av Front242 »

Jag har en ny S sedan i förra veckan. Min är utan AP för sänka förmånsvärdet en smula. Jag har funderat på AP men vad ingår egentligen? Jag har läst fartberoende farthållare samt slippa hålla i ratten på vanlig väg, stämmer det?

Hur är det med varning för bilar i döda vinkeln har alla det som standard? Min bil visar mötande och passerade bilar väldigt stokastiskt, typ en av 20 eller nått. Ingen som man lita på känns det

Finns 60 dagars evaluering av AP kvar. Om så, hur aktiverar man det?
Skriv svar