Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

Jag kommer inte ihåg exakt siffra, men jag ligger typ vid 160-170 eller så.

Men av någon konstig anledning så ökar det markant när jag kör min 18-åriga son och hans kompisar i bilen.
Vet inte om det beror på att de väger extra mycket :lol:
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
MEK
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 06 jul 2019 15:33

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MEK »

MarcusC skrev:
Jag kommer inte ihåg exakt siffra, men jag ligger typ vid 160-170 eller så.

Men av någon konstig anledning så ökar det markant när jag kör min 18-åriga son och hans kompisar i bilen.
Vet inte om det beror på att de väger extra mycket :lol:
Kanske plattan hamnar i mattan lite oftare med grabbarna i bilen :lol: :lol:
Model S P100D Raven, lev 201909
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av bylund »

McMagnus skrev:
Ni som hämtat era bilar, har nån sagt nåt till er om inkörning? Jag har läst en del om att köra in däck, framförallt vinterdäck, men behöver man köra in själva bilens drivlina?

Jag har oxå läst lite om att autopiloten/FSD behöver köras in/kalibreras ett antal mil innan den går att använda, men sen har jag ju läst t.ex. Marcus som hinner testa den på bara 15 mil hem.

Nån som har några pekare?
Dubbdäck bör köras in så att dubbarna sätter sig. Andra däck kan ha lite sämre egenskaper innan de slitits in något, men men det är inte för däckens skull. När man bytt däck på mc brukar man uppmanas att ta det lugnt i de första rondellerna, för att slippa onödiga överraskningar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av GreenMachine »

Är det verkligen bara jag som beställt en MXLR nyligen? Känns ju lite ensamt att vänta själv :|
Användarvisningsbild
grabben
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 jul 2019 21:14

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av grabben »

GreenMachine skrev:
Är det verkligen bara jag som beställt en MXLR nyligen? Känns ju lite ensamt att vänta själv :|
Beställde min 16:e maj, har fått lev.datum 27:e aug. Jag håller dig sällskap ett par veckor till :-)
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av TechNerd »

Så fick jag också äntligen leverans!
20190813_115626_ejskylt.jpg
Inget att klaga på i leveransen, den var städad och allt vart i sin ordning vad jag märkte.
Dock fungerade inte vanliga radion så jag tänkte att jag passar på att testa serviceorganisationen och skapade ett serviceärende i appen (bokade första tiden i oktober), - då ringde de tillbaks efter någon timme och gjorde lite felsökning och en vanlig omstart hjälpte (som jag egentligen hade tänkte testa själv sen också).

Ska bli härligt att få ta den från Växjö till Stockholm i morgon!
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av GreenMachine »

grabben skrev:
GreenMachine skrev:
Är det verkligen bara jag som beställt en MXLR nyligen? Känns ju lite ensamt att vänta själv :|
Beställde min 16:e maj, har fått lev.datum 27:e aug. Jag håller dig sällskap ett par veckor till :-)
Maj :shock: :shock: Du är snäll du :D Jag får väl hoppas att Tomten kommer med min då..
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

TechNerd skrev:
Så fick jag också äntligen leverans!
20190813_115626_ejskylt.jpg
Inget att klaga på i leveransen, den var städad och allt vart i sin ordning vad jag märkte.
Dock fungerade inte vanliga radion så jag tänkte att jag passar på att testa serviceorganisationen och skapade ett serviceärende i appen (bokade första tiden i oktober), - då ringde de tillbaks efter någon timme och gjorde lite felsökning och en vanlig omstart hjälpte (som jag egentligen hade tänkte testa själv sen också).

Ska bli härligt att få ta den från Växjö till Stockholm i morgon!

Härligt och stort grattis
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
Dream99
Teslaägare
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 maj 2019 21:29

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Dream99 »

TechNerd skrev:
Så fick jag också äntligen leverans!
20190813_115626_ejskylt.jpg
Inget att klaga på i leveransen, den var städad och allt vart i sin ordning vad jag märkte.
Dock fungerade inte vanliga radion så jag tänkte att jag passar på att testa serviceorganisationen och skapade ett serviceärende i appen (bokade första tiden i oktober), - då ringde de tillbaks efter någon timme och gjorde lite felsökning och en vanlig omstart hjälpte (som jag egentligen hade tänkte testa själv sen också).

Ska bli härligt att få ta den från Växjö till Stockholm i morgon!
Grattis! Kul att de hörde av sig så fort från SC. Låter lovande Bild
Plattan i mattan Bild
Model X - 2019
Twoben
Inlägg: 25
Blev medlem: 29 aug 2016 16:58
Ort: Göteborg

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Twoben »

Sickan skrev:
Har också en MXLR beställd precis i början på augusti. Så det lär dröja innan det blir dags för leverans tänker jag. :)
GreenMachine skrev:
Är det verkligen bara jag som beställt en MXLR nyligen? Känns ju lite ensamt att vänta själv :|

Har som sagt oxå en MXLR på g. Blir lite rädd/ledsen/besviken när det beskrivs att man ej kan lite på det est. Leveransdatumet man får på mailet efter godkänd beställning.

Webbformulär -> leverans i Augusti
Bekräftelse mail -> leverans i september
TeslAclubforum -> Tomten kommer med bilen

:)
Användarvisningsbild
kalle_sala
Teslaägare
Inlägg: 136
Blev medlem: 28 apr 2019 15:44
Ort: Sala

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av kalle_sala »

Min MXLR tog 58 dagar från beställning tills jag satt i den ute på Trosta Park.
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av GreenMachine »

kalle_sala skrev:
Min MXLR tog 58 dagar från beställning tills jag satt i den ute på Trosta Park.
Grattis! :D
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av GreenMachine »

Twoben skrev:
Sickan skrev:
Har också en MXLR beställd precis i början på augusti. Så det lär dröja innan det blir dags för leverans tänker jag. :)
GreenMachine skrev:
Är det verkligen bara jag som beställt en MXLR nyligen? Känns ju lite ensamt att vänta själv :|

Har som sagt oxå en MXLR på g. Blir lite rädd/ledsen/besviken när det beskrivs att man ej kan lite på det est. Leveransdatumet man får på mailet efter godkänd beställning.

Webbformulär -> leverans i Augusti
Bekräftelse mail -> leverans i september
TeslAclubforum -> Tomten kommer med bilen

:)
:lol: Får väl hålla med dig där en sådär 100% eller något. Inte första Teslan, men första gången som jag själv beställt så det blir ju intressant att se hur det fungerar men blir som du lite besviken på att det utifrån vad andra upplevt mest verkar vara skitsnack när det kommer till leverans.

Dock väntat 7 månader på en RS6:a som skulle komma på 4 veckor också, så gäller det fler tillverkare än Tesla.
Verdi

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Verdi »

GreenMachine skrev:
Twoben skrev:
Sickan skrev:
Har också en MXLR beställd precis i början på augusti. Så det lär dröja innan det blir dags för leverans tänker jag. :)
GreenMachine skrev:
Är det verkligen bara jag som beställt en MXLR nyligen? Känns ju lite ensamt att vänta själv :|

Har som sagt oxå en MXLR på g. Blir lite rädd/ledsen/besviken när det beskrivs att man ej kan lite på det est. Leveransdatumet man får på mailet efter godkänd beställning.

Webbformulär -> leverans i Augusti
Bekräftelse mail -> leverans i september
TeslAclubforum -> Tomten kommer med bilen

:)
:lol: Får väl hålla med dig där en sådär 100% eller något. Inte första Teslan, men första gången som jag själv beställt så det blir ju intressant att se hur det fungerar men blir som du lite besviken på att det utifrån vad andra upplevt mest verkar vara skitsnack när det kommer till leverans.

Dock väntat 7 månader på en RS6:a som skulle komma på 4 veckor också, så gäller det fler tillverkare än Tesla.

BMW blev helt tagna på sängen för nåt år sen när diesel-gate briserade och folk helt plötsligt ville köpa bensinare igen. En bekant fick vänta i närmare ett år på sin 540i har jag för mig. Trots löften om en mycket kortare leveranstid från början. Så det händer. Tesla har ju rätt korta leveranstider eftersom de inte bygger på beställning som de andra gör. Tesla bygger bilar och matchar de mot beställningar. Finns ju så få kombinationer.
almtom
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 aug 2019 10:00

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av almtom »

almtom skrev:
KnightRider skrev:
GreenMachine skrev:
Någon i tråden som beställt nyligen? Beställde en ny MXLR för drygt en och halv vecka sedan så det kunde ju vara kul att höra om det fanns fler medans nu veteranerna i den här tråden är ju ute och njuter av sina bilar :D
Jag beställde en Model S Long Range helt default dvs vit med svart inredning och originalfälgar den 6 augusti. Har fått VIN som syns i HTML-koden. Pratade nyss med Tesla och beräknad leverans i mitten av oktober. Har en Mercedes All-Terrain idag så min enda oro är ljudnivå i motorvägsfart då Mercan är väldigt tyst. Men det ska nog gå bra.
Beställde exakt samma bil den 2/8. Har inte fått någon VIN men beräknat leveransdatum 1-8 oktober.
Hmm vart vänder man sig för att få leveransinformation? Det verkar ju mest som dom hänvisar till hemsidan hela tiden... har precis gjort mig av med min nuvarande bil till mitten på oktober eftersom de sa att den "senast" skulle komma i september när jag beställde den...
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare
Inlägg: 540
Blev medlem: 27 apr 2018 15:17
Ort: Jönköping

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av MarcusC »

almtom skrev:
almtom skrev:
KnightRider skrev:
GreenMachine skrev:
Någon i tråden som beställt nyligen? Beställde en ny MXLR för drygt en och halv vecka sedan så det kunde ju vara kul att höra om det fanns fler medans nu veteranerna i den här tråden är ju ute och njuter av sina bilar :D
Jag beställde en Model S Long Range helt default dvs vit med svart inredning och originalfälgar den 6 augusti. Har fått VIN som syns i HTML-koden. Pratade nyss med Tesla och beräknad leverans i mitten av oktober. Har en Mercedes All-Terrain idag så min enda oro är ljudnivå i motorvägsfart då Mercan är väldigt tyst. Men det ska nog gå bra.
Beställde exakt samma bil den 2/8. Har inte fått någon VIN men beräknat leveransdatum 1-8 oktober.
Hmm vart vänder man sig för att få leveransinformation? Det verkar ju mest som dom hänvisar till hemsidan hela tiden... har precis gjort mig av med min nuvarande bil till mitten på oktober eftersom de sa att den "senast" skulle komma i september när jag beställde den...
Jag brukade ringa min Sales Advisor
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
Teslared
Teslaägare
Inlägg: 492
Blev medlem: 31 okt 2018 16:44

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Teslared »

Min tog exakt 88 dagar från beställning till leverans i juli.
Användarvisningsbild
David D
Teslaägare
Inlägg: 148
Blev medlem: 19 apr 2017 09:06
Ort: Sollentuna

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av David D »

Om min kommer på utlovad tid blir det ca 130 dagar.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Bjelke »

almtom skrev:
almtom skrev:
KnightRider skrev:
GreenMachine skrev:
Någon i tråden som beställt nyligen? Beställde en ny MXLR för drygt en och halv vecka sedan så det kunde ju vara kul att höra om det fanns fler medans nu veteranerna i den här tråden är ju ute och njuter av sina bilar :D
Jag beställde en Model S Long Range helt default dvs vit med svart inredning och originalfälgar den 6 augusti. Har fått VIN som syns i HTML-koden. Pratade nyss med Tesla och beräknad leverans i mitten av oktober. Har en Mercedes All-Terrain idag så min enda oro är ljudnivå i motorvägsfart då Mercan är väldigt tyst. Men det ska nog gå bra.
Beställde exakt samma bil den 2/8. Har inte fått någon VIN men beräknat leveransdatum 1-8 oktober.
Hmm vart vänder man sig för att få leveransinformation? Det verkar ju mest som dom hänvisar till hemsidan hela tiden... har precis gjort mig av med min nuvarande bil till mitten på oktober eftersom de sa att den "senast" skulle komma i september när jag beställde den...
Det är iaf ganska stor sannolikhet att du får den i September eftersom det är kvartalsslut då :)
Men man vill ju VETA såklart...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Sweetspot
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 02 aug 2019 08:59
Ort: Lidingö

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av Sweetspot »

Har försökt ringa Tesla hela dagen för att få leveransstatus. Inte kommit fram en enda gång av mina 5 försök. Timat ut efter 9 min varje gång och ingen uppringning. Galet!
Model S LR 2019 - Midnight Silver Metallic, 21” Sonicgrå Twin Turbine
Användarvisningsbild
McMagnus
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 27 jul 2019 11:58

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av McMagnus »

Lite i samma båt. Borde jag inte fått betalningsinfo för första förhöjda leasingavgiften? Det är bara 3 bankdagar mellan nu och leverans.
Model S Raven Long Range, Deep Blue, FSD
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av GreenMachine »

Nu har jag i alla fall fått både VIN och ett beräknat leveransdatum till 6 okt. :lol:
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av TechNerd »

McMagnus skrev:
Lite i samma båt. Borde jag inte fått betalningsinfo för första förhöjda leasingavgiften? Det är bara 3 bankdagar mellan nu och leverans.
De kommer att vilja att du maila in en pdf-utskrift på överföringen - så de är nog vana att vara ute i sista stund. :)
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
almtom
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 aug 2019 10:00

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av almtom »

GreenMachine skrev:
Nu har jag i alla fall fått både VIN och ett beräknat leveransdatum till 6 okt. :lol:
ringde du dem för att få det eller dök det upp på hemsidan?
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inlägg av GreenMachine »

almtom skrev:
GreenMachine skrev:
Nu har jag i alla fall fått både VIN och ett beräknat leveransdatum till 6 okt. :lol:
ringde du dem för att få det eller dök det upp på hemsidan?
Fick ett mail med en beräknad leveranstid angiven. Gick sedan in och kollade webben och kunde då också se mitt VIN i koden.

Beställde du också en X?
Skriv svar