Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inläggav Teslaägare AndreasF » 11 jul 2019 12:41

TechNerd skrev:
AndreasF skrev:Mäh. Jag har fortfarande inte fått något VIN trots att jag beställde 29/4. Får ett bryt på detta snart...

Har du gått genom alla stegen i shoppen? Dvs. betalning, inbyte etc?
Först då dyker vin upp.

Min gick iväg den 29/6 ihop med många andras här, så hoppas på leverans första halvan i aug iaf :)

Har gjort det nu iallafall. Fattade inte att det skulle ha någon betydelse, det spelade ingen roll när jag gjorde förra beställningen i mars. Då dök VIN upp snyggt och prydligt efter några veckor.
Kontaktade delivery för två veckor sedan och de hade ingen aning. Stör mig lite på den kompletta tystnaden när man beställt en bil för en mille. VAG höll en i handen under hela processen och skickade lite mail då och då om att "nu har bilen fått en slot i fabrik", "nu är den lastad på båten" osv. Totalt det motsatta med Tesla. Som tur har jag hyrt en MS under hela sommaren annars hade jag inte överlevt. :-)
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare

Referralkod: andreas48958

Inläggav Teslaägare MarcusC » 11 jul 2019 12:47

AndreasF skrev:
TechNerd skrev:
AndreasF skrev:Mäh. Jag har fortfarande inte fått något VIN trots att jag beställde 29/4. Får ett bryt på detta snart...

Har du gått genom alla stegen i shoppen? Dvs. betalning, inbyte etc?
Först då dyker vin upp.

Min gick iväg den 29/6 ihop med många andras här, så hoppas på leverans första halvan i aug iaf :)

Har gjort det nu iallafall. Fattade inte att det skulle ha någon betydelse, det spelade ingen roll när jag gjorde förra beställningen i mars. Då dök VIN upp snyggt och prydligt efter några veckor.
Kontaktade delivery för två veckor sedan och de hade ingen aning. Stör mig lite på den kompletta tystnaden när man beställt en bil för en mille. VAG höll en i handen under hela processen och skickade lite mail då och då om att "nu har bilen fått en slot i fabrik", "nu är den lastad på båten" osv. Totalt det motsatta med Tesla. Som tur har jag hyrt en MS under hela sommaren annars hade jag inte överlevt. :-)

Om jag har förstått det rätt så fick man en väldigt uppdaterad information förut när man beställde.
Men det verkar som från och med Q2 så batch-bygger man alla modeller nu och man matchas med sin beställning och en bil när den är byggt istället för att bilen byggs efter just dina önskemål.
Det har kanske gjort att deras informativa system inte hänger med längre och nu får man ingen information alls.

Synd, men de har väl lagt energi på annat. Men samtidigt måste det vara jobbigt / onödigt för alla sales advisor att få en massa onödiga frågor om var min bil är hela tiden.
Raven MS LR Pearl White, vit interiör + gråa 19-tums hjul
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Referralkod: marcus88148

Inläggav Teslaägare AndreasF » 11 jul 2019 13:22

...och där fick jag leveransdatum!!! 23/8 är nu dagen som gäller och fem månaders helsike (i-landsproblem) är över! Dock lyser VIN'et med sin frånvaro men det spelar ju ingen roll.

Håller med om att det är lite synd om Delivery men de får väl också ställa lite krav uppåt i organisationen kan man tycka.
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare

Inläggav Teslaägare TechNerd » 11 jul 2019 13:27

AndreasF skrev:Har gjort det nu iallafall. Fattade inte att det skulle ha någon betydelse, det spelade ingen roll när jag gjorde förra beställningen i mars. Då dök VIN upp snyggt och prydligt efter några veckor.

Efter jag gick genom stegen så dök vin upp efter någon dag.
Tesla Model S Long Range *Levererad 2019-08-13*
Kia e-Niro -19
Nissan Leaf -18 *Såld*
Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MarcusC » 11 jul 2019 14:08

AndreasF skrev:...och där fick jag leveransdatum!!! 23/8 är nu dagen som gäller och fem månaders helsike (i-landsproblem) är över! Dock lyser VIN'et med sin frånvaro men det spelar ju ingen roll.

Håller med om att det är lite synd om Delivery men de får väl också ställa lite krav uppåt i organisationen kan man tycka.

Menar du verkligen Augusti?
Det känns ju långt dit om de kan ge datum redan nu.

Jag menar de borde ju inte kunna ge datum förrän bilen är på väg från Tilburg eller när den kommit fram till Sverige och då bör det ju inte ta mer än två veckor.
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare AndreasF » 11 jul 2019 14:14

Håller med om att det är något långt kvar men nu snackar vi att greppa halmstrån. Har de gett ett preliminärt besked om 23/8 så vet jag åtminstone ungefär vart det kommer landa. Sjukt mycket bättre än tystnaden som rått hittills.
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MarcusC » 11 jul 2019 14:16

AndreasF skrev:Håller med om att det är något långt kvar men nu snackar vi att greppa halmstrån. Har de gett ett preliminärt besked om 23/8 så vet jag åtminstone ungefär vart det kommer landa. Sjukt mycket bättre än tystnaden som rått hittills.

Så, du har ringt och frågat om datum och då sa det datumet?

Men du har inget VIN så du kan följa på tex båt?
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare jseverinson » 11 jul 2019 14:43

MarcusC skrev:
AndreasF skrev:...och där fick jag leveransdatum!!! 23/8 är nu dagen som gäller och fem månaders helsike (i-landsproblem) är över! Dock lyser VIN'et med sin frånvaro men det spelar ju ingen roll.

Menar du verkligen Augusti?
Det känns ju långt dit om de kan ge datum redan nu.

Jag menar de borde ju inte kunna ge datum förrän bilen är på väg från Tilburg eller när den kommit fram till Sverige och då bör det ju inte ta mer än två veckor.

De kan väl egentligen säga ett datum när som helst, sen är frågan med vilken träffsäkerhet.

Jag börjar allt mer känna att det är väldigt individuellt på leveransavdelningen hur mycket de vill spekulera. Vissa inte alls och de ger inga besked förrän bilen står i Sverige med skyltarna på. Andra tror jag tar sig lite friheter och räknar på hur lång tid varje steg brukar ta.

Det hade varit väldigt intressant att få veta ditt VIn, Andreas, eller i vart fall datumet båten avgick på vilken din bil var.
Model S Long Range levererad 2019-08-05.
Användarvisningsbild
jseverinson
Teslaägare

Referralkod: john93021

Inläggav Teslaägare erbo73 » 11 jul 2019 14:56

Och där kom mitt mail om leverans: mån 22 juli kl 10 i Trosta!

Stämmer det sedan måste det vara supersnabbt från beställning (16 maj) till leverans för en Model S! Måste haft flyt i hela produktions- och logistikkedjan.
Model S Performance Ludicrous lev juli-19
Användarvisningsbild
erbo73
Teslaägare

Referralkod: carlerik18241

Inläggav Teslaägare MarcusC » 11 jul 2019 15:01

erbo73 skrev:Och där kom mitt mail om leverans: mån 22 juli kl 10 i Trosta!

Stämmer det sedan måste det vara supersnabbt från beställning (16 maj) till leverans för en Model S! Måste haft flyt i hela produktions- och logistikkedjan.

GRATTIS, FASIKEN VAD HÄRLIGT

Men det här innebär ju att man inte bara ska sitta och refresha hemsidor utan mailen med :shock:

Jag ser i tråden att din skickades iväg med båt 3 veckor innan min, så om jag får likadan resa som din blir det leverans 12 Augusti 8-)
Användarvisningsbild
MarcusC
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S