Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Är jag helt ute och cyklar kring Raven och leverans?

Inläggav GreenMachine » 14 sep 2019 22:14

Eliard skrev:Bokade in mig för provkörning av en raven S nu .

Har starka funderingar på att byta/bryta min leasing av min M3 AWD om det går på ett smidigt sätt (undrar om Tesla kan lösa det).

Vad tror ni om mina möjligheter ,och vad tror ni att skillnaden i pris .

Har en röd awd med vita stolar ,19" , FSD 1100mil ,bättre än nyskick.
Miljöbonusen borde inkomma vilken dag som helst ,blir dom pengarna till min fördel ,fast jag leasar via Dnb om jag nu vill försöka göra mig av med bilen för en ny MS ?
bilen gick på 769tkr ink moms ,vilket jag gick in med 20% ( blir det ev omständigt för min revisor ,med den momsen å dylikt ? är oxå en fundering)

Om jag nu tar ut en MS LR utan tillval ,så borde inte FMV bli högre ,snarare lägre .

och jag kan tillgodo se MBP på 60.000 ,att det sänker restvärdet ? så kanske jag egentligen inte loosar på min M3 ,och kan gå in med nya 20% utan att lägga in så mycket mer tänker jag :roll: .

Prata med Tesla. Dom borde ju kunna ta din 3:a i knbyte?
GreenMachine

Inläggav Teslaägare Verdi » 14 sep 2019 22:28

Eliard skrev:Bokade in mig för provkörning av en raven S nu .

Har starka funderingar på att byta/bryta min leasing av min M3 AWD om det går på ett smidigt sätt (undrar om Tesla kan lösa det).

Vad tror ni om mina möjligheter ,och vad tror ni att skillnaden i pris .

Har en röd awd med vita stolar ,19" , FSD 1100mil ,bättre än nyskick.
Miljöbonusen borde inkomma vilken dag som helst ,blir dom pengarna till min fördel ,fast jag leasar via Dnb om jag nu vill försöka göra mig av med bilen för en ny MS ?
bilen gick på 769tkr ink moms ,vilket jag gick in med 20% ( blir det ev omständigt för min revisor ,med den momsen å dylikt ? är oxå en fundering)

Om jag nu tar ut en MS LR utan tillval ,så borde inte FMV bli högre ,snarare lägre .

och jag kan tillgodo se MBP på 60.000 ,att det sänker restvärdet ? så kanske jag egentligen inte loosar på min M3 ,och kan gå in med nya 20% utan att lägga in så mycket mer tänker jag :roll: .

De där 60 tkr är i spel för alla bilar så det kommer inte att göra att du inte går med förlust. Men annars låter det väl rimligt. Blir nog inte så mycket dyrare.
Model S 100D -18 Obsidian black.
Model 3 LR AWD -19 MC White [avbeställd]
Model S 90D -16 MC Red
Model S 75D -17 Midnight silver
Användarvisningsbild
Verdi
Teslaägare

Inläggav TeslaM3 » 15 sep 2019 14:43

Vad har en model S LR i förmånsvärde?
TeslaM3

Inläggav Teslaägare KnightRider » 15 sep 2019 14:46

TeslaM3 skrev:Vad har en model S LR i förmånsvärde?

4743 kr/mån inkl 360 kr skatt.
Användarvisningsbild
KnightRider
Teslaägare

Inläggav Teslaägare KnightRider » 24 sep 2019 09:54

Då är det dags för mig att hämta ut min Model S Long Range. Leveransdatum är nu satt till 30 september kl 16.00.
Min första Tesla som ska ersätta en Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain.
Jag har valt en plain vanilla, dvs vit med svart inredning och 19" silver slipstream, ingen FSD. Allt för att hålla ner kostnaden och förmånsvärdet och för att jag inte är direkt intresserad av feta däck och fälgar. Jag är mer intresserad av komfort, låg ljudnivå, låg förbrukning och låg TCO. Har redan köpt en extra uppsättning likadana fälgar som jag tänkte ha Goodyear UltraGrip Ice 2 SCT på. Lackbehandling och stenskottsfoliering ska fixas direkt efter leverans.
Leveranstiden blev väldigt kort då jag beställde den 6 augusti och leverans slutet på september.
Användarvisningsbild
KnightRider
Teslaägare

Inläggav Seimawn » 24 sep 2019 20:01

KnightRider skrev:Då är det dags för mig att hämta ut min Model S Long Range. Leveransdatum är nu satt till 30 september kl 16.00.
Min första Tesla som ska ersätta en Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain.
Jag har valt en plain vanilla, dvs vit med svart inredning och 19" silver slipstream, ingen FSD. Allt för att hålla ner kostnaden och förmånsvärdet och för att jag inte är direkt intresserad av feta däck och fälgar. Jag är mer intresserad av komfort, låg ljudnivå, låg förbrukning och låg TCO. Har redan köpt en extra uppsättning likadana fälgar som jag tänkte ha Goodyear UltraGrip Ice 2 SCT på. Lackbehandling och stenskottsfoliering ska fixas direkt efter leverans.
Leveranstiden blev väldigt kort då jag beställde den 6 augusti och leverans slutet på september.

Jag beställde exakt likadan bil den 30/8. De har fortfarande inte ringt mig. Ringee och kollade läget för 2v sedan och allt såg bra ut, men kunde vara lång leveranstid sa hon.
Hur långt tid tog det för dig innan Tesla hörde av sig första gången?
Seimawn

Inläggav Teslaägare KnightRider » 24 sep 2019 20:11

Seimawn skrev:Jag beställde exakt likadan bil den 30/8. De har fortfarande inte ringt mig. Ringee och kollade läget för 2v sedan och allt såg bra ut, men kunde vara lång leveranstid sa hon.

Jag ringde själv ett antal gånger för att höra mig för i början men fick ganska svävande svar. De ringde mig första gången igår och berättade att leveransen skulle ske nästa vecka.
Några dagar efter beställningen fick jag preliminär leveranstid via mail.
Sedan har jag lekt detektiv och kollat upp VIN och frakt under tiden för att se ung var bilen har befunnit sig.
Användarvisningsbild
KnightRider
Teslaägare

Inläggav Seimawn » 24 sep 2019 20:17

KnightRider skrev:
Seimawn skrev:Jag beställde exakt likadan bil den 30/8. De har fortfarande inte ringt mig. Ringee och kollade läget för 2v sedan och allt såg bra ut, men kunde vara lång leveranstid sa hon.

Jag ringde själv ett antal gånger för att höra mig för i början men fick ganska svävande svar. De ringde mig första gången igår och berättade att leveransen skulle ske nästa vecka.
Några dagar efter beställningen fick jag preliminär leveranstid via mail.
Sedan har jag lekt detektiv och kollat upp VIN och frakt under tiden för att se ung var bilen har befunnit sig.

VIN får man först när bilen gått i produktion va?
Jag har fortfarande inte fått något VIN, utan bara ett reservationsnr. Fick du ett VIN tidigt?
Seimawn

Inläggav Teslaägare KnightRider » 24 sep 2019 20:20

Seimawn skrev:VIN får man först när bilen gått i produktion va?
Jag har fortfarande inte fått något VIN, utan bara ett reservationsnr. Fick du ett VIN tidigt?

Ja VIN får man när bilen tillverkats. Men det syns normalt inte på hemsidan. Man måste visa HTML-koden och söka där. Det finns flera trådar kring hur man gör det.
När det är dags för leverans visas VIN även på hemsidan.
Användarvisningsbild
KnightRider
Teslaägare

Inläggav Seimawn » 24 sep 2019 20:45

KnightRider skrev:
Seimawn skrev:VIN får man först när bilen gått i produktion va?

Ja VIN får man när bilen tillverkats. Men det syns normalt inte på hemsidan. Man måste visa HTML-koden och söka där. Det finns flera trådar kring hur man gör det.
När det är dags för leverans visas VIN även på hemsidan.

Ah förstå. Tack för info. Hittade hur man fick fram sitt VIN från html koden, men jag verkar inte ha fått något än. Det är väl bara att vänta antar jag. Man vill ju bara ha den nu ;)
Seimawn

FöregåendeNästa

Återgå till Model S