Model S på Nürburg ring
Moderator: Redaktion
Re: Model S på Nürburg ring
Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Hade hoppats att det var på riktigt så Porsche hade fått lite eld i baken, men mycket kan hända på ett år.
Hade hoppats att det var på riktigt så Porsche hade fått lite eld i baken, men mycket kan hända på ett år.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S på Nürburg ring
Säg inte det.dd88 skrev:Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Re: Model S på Nürburg ring
Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.dstr skrev:Säg inte det.dd88 skrev:Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Model S på Nürburg ring
Och ett nytt hybridbatteri från Maxwell.dd88 skrev:Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.dstr skrev:Säg inte det.dd88 skrev:Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Med superkondensatorer för supersnabbt acceleration och motorbroms.
Och solidstate, för 200kWh och låg vikt.
Och minimalt behov av kylning.
Ett litiumbatteri trivs i +10 till +40.
Ett solidstate batteri kanske -30 till +200 grader.
Behöver i normala fall ingen värme/kyla alls.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S på Nürburg ring
..du e rolig, du.Zalman3 skrev:Och ett nytt hybridbatteri från Maxwell.dd88 skrev:Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.dstr skrev:Säg inte det.dd88 skrev:Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Med superkondensatorer för supersnabbt acceleration och motorbroms.
Och solidstate, för 200kWh och låg vikt.
Och minimalt behov av kylning.
Ett litiumbatteri trivs i +10 till +40.
Ett solidstate batteri kanske -30 till +200 grader.
Behöver i normala fall ingen värme/kyla alls.
Verkar leva ett år i förtid. Både när det gäller teknik och priser. Jag är själv lite mer ”vi får vänta och se”.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Model S på Nürburg ring
Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model S på Nürburg ring
Jag lovar, ska man slå Porsche, då blir det dyra lösningar.Legato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Tror inte försäljningen av nuvarande modeller påverkas om Plaid modellen kostar +500.000kr extra.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Model S på Nürburg ring
Om Roadstern börjar på 2mkr så har jag svårt att se en Model S för under 1,8mkr med samma drivlina. BMW M5 konkurrerar inte med 520.Zalman3 skrev:Jag lovar, ska man slå Porsche, då blir det dyra lösningar.Legato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Tror inte försäljningen av nuvarande modeller påverkas om Plaid modellen kostar +500.000kr extra.
Re: Model S på Nürburg ring
Skall vara en sjusittsig modell de kör med enligt Elon
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Re: Model S på Nürburg ring
Kollade Laguna Seca varvet - bilen gjorde 60-180 på 6.5s ser jag nu. hur står det sig mot typiska sportbilar idag?
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Model 3 LR (2021)
Re: Model S på Nürburg ring
Ska ut med röda på lunchen... återkommerthebishop skrev:Kollade Laguna Seca varvet - bilen gjorde 60-180 på 6.5s ser jag nu. hur står det sig mot typiska sportbilar idag?
Re: Model S på Nürburg ring
Topp - visst hade du en 458?
Tesla har ju hittills inte varit så rappa efter 120 så det blir kul med referens
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Model 3 LR (2021)
Re: Model S på Nürburg ring
Säkert något som kommer kunna marknadsföra med sen. "The only 7-seater that does xtime at Nürburgring"frippan skrev:Skall vara en sjusittsig modell de kör med enligt Elon
Spännande med lite nyheter på model s. Är det alltså de nya batterierna i mulan också?
Re: Model S på Nürburg ring
Poängen är att man då måste informera marknaden om det för att undvika Osborne...Zalman3 skrev:Jag lovar, ska man slå Porsche, då blir det dyra lösningar.Legato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Tror inte försäljningen av nuvarande modeller påverkas om Plaid modellen kostar +500.000kr extra.
Jag skulle dessutom gissa att många av förbättringarna även kommer i "vanliga" Performance...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model S på Nürburg ring
dd88 skrev:Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.dstr skrev:Säg inte det.dd88 skrev:Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Var den där Taycanen helt original? Tyckte jag läste att de hade rivit ut baksätet och satt dit en bur.
Re: Model S på Nürburg ring
Inte såå imponerande. En Raven gör 0-180 på typ 8,8.thebishop skrev:Kollade Laguna Seca varvet - bilen gjorde 60-180 på 6.5s ser jag nu. hur står det sig mot typiska sportbilar idag?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model S på Nürburg ring
Bur definitivt, men det är väl ett måste. Skrivits om andra ändringar också men inte sett något bekräftat.Verdi skrev:dd88 skrev:Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.dstr skrev:Säg inte det.dd88 skrev:Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Var den där Taycanen helt original? Tyckte jag läste att de hade rivit ut baksätet och satt dit en bur.
Viktigt är ju också att man från Ringen bekräftat att Taycans 7:42 inte är ett officiellt rekord.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Model S på Nürburg ring
Nej, med bur räknas inte rekordet. Det styvar upp bilen och är i sig en fördel. Det är väl ett problem att hitta förare som vill slå varvrekord med gatbilar på ringen pga detta? Krävs ju en del nerver och erfarenhet. Insatsen är hög.Legato skrev:Bur definitivt, men det är väl ett måste. Skrivits om andra ändringar också men inte sett något bekräftat.Verdi skrev:dd88 skrev:Men drivlinan är iaf ett år bort i tiden, och än vet vi inte vad man mer gjort med bilen. Spekuleras om ett nytt elektromagnetiskt chassi, lättad bil och R-däck.dstr skrev:Säg inte det.dd88 skrev:Har svårt att tro att tiden kommer hamna i rekordböckerna då det enligt Tesla själva är frågan om en prototyp.
Det handlar inte om en konceptbil som visas upp i Frankfurt, utan en kommande drivlina i en befintlig bil. Med färdigutvecklad motorstyrning och rätt batteri så borgar produktionsmodellen för riktiga "Håll käften-tider" jämfört med vad en tidig prototyp kommer att prestera.
Vi får helt enkelt vänta ett år och se om Tesla kan slå några rekord.
Var den där Taycanen helt original? Tyckte jag läste att de hade rivit ut baksätet och satt dit en bur.
Viktigt är ju också att man från Ringen bekräftat att Taycans 7:42 inte är ett officiellt rekord.
-
- Inlägg: 1549
- Blev medlem: 10 apr 2017 10:35
Re: Model S på Nürburg ring
Varför tänker du att det behövs en förare? och om det behövs en förare, varför måste denne sitta i bilen?Verdi skrev:Det är väl ett problem att hitta förare som vill slå varvrekord med gatbilar på ringen pga detta? Krävs ju en del nerver och erfarenhet. Insatsen är hög.
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Model S på Nürburg ring
Nä inte så länge alla stora hajar på Blocket (bilfirmor) köper på KVD och säljer svindyrt på blocket. Inkluderat ShiftGear som säljer sina bilar till sjuka överpriser, enligt honom själv är det kunderna som sätter priset, något jag kritiserade honom för eftersom i andra branscher är väl alltid experten som kan marknaden och priserna typ mäklare och andra försäljare. Men nej, han sätter kundens behov förstLegato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Re: Model S på Nürburg ring
Nej, tillgång och efterfrågan sätter alltid priset på en väl fungerande marknad. Att bestämma ett "objektivt värde" går inte. Stefans jobb är att få ut så mycket pengar som möjligt till sina kunder och sig själv. Inte att styra prisbilden.MDurante skrev:Nä inte så länge alla stora hajar på Blocket (bilfirmor) köper på KVD och säljer svindyrt på blocket. Inkluderat ShiftGear som säljer sina bilar till sjuka överpriser, enligt honom själv är det kunderna som sätter priset, något jag kritiserade honom för eftersom i andra branscher är väl alltid experten som kan marknaden och priserna typ mäklare och andra försäljare. Men nej, han sätter kundens behov förstLegato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Vi som tycker begagnade bilar är för dyra får helt enkelt låta bli att köpa begagnat.
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Model S på Nürburg ring
Finns ju också rimliga gränser, vem köper en P85DL för 735k?Verdi skrev:Nej, tillgång och efterfrågan sätter alltid priset på en väl fungerande marknad. Att bestämma ett "objektivt värde" går inte.MDurante skrev:Nä inte så länge alla stora hajar på Blocket (bilfirmor) köper på KVD och säljer svindyrt på blocket. Inkluderat ShiftGear som säljer sina bilar till sjuka överpriser, enligt honom själv är det kunderna som sätter priset, något jag kritiserade honom för eftersom i andra branscher är väl alltid experten som kan marknaden och priserna typ mäklare och andra försäljare. Men nej, han sätter kundens behov förstLegato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Vi som tycker begagnade bilar är för dyra får helt enkelt låta bli att köpa begagnat.
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... ?ca=11&w=3
vem köper en P90DL för 895k?
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... ?ca=11&w=3
Tesla själva runt om europa säljer P85DL för runt 600k, senast gick en snik P85D i Danmark för 518.000SEK och en P90DL facelift med 3900mil för 695.000SEK i Tyskland. bägge med CPO garanti 4år/8000mil från köpsdatum. Varför skulle man få 200.000kr mer i Sverige för den utan garanti?
Re: Model S på Nürburg ring
(Tyvärr) Helt ointressant i dessa tider. En film på youtube säljer bilar. Inte vad någon track marshal på ringen säger.Legato skrev:Viktigt är ju också att man från Ringen bekräftat att Taycans 7:42 inte är ett officiellt rekord.
Re: Model S på Nürburg ring
MDurante skrev:Finns ju också rimliga gränser, vem köper en P85DL för 735k?Verdi skrev:Nej, tillgång och efterfrågan sätter alltid priset på en väl fungerande marknad. Att bestämma ett "objektivt värde" går inte.MDurante skrev:Nä inte så länge alla stora hajar på Blocket (bilfirmor) köper på KVD och säljer svindyrt på blocket. Inkluderat ShiftGear som säljer sina bilar till sjuka överpriser, enligt honom själv är det kunderna som sätter priset, något jag kritiserade honom för eftersom i andra branscher är väl alltid experten som kan marknaden och priserna typ mäklare och andra försäljare. Men nej, han sätter kundens behov förstLegato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Vi som tycker begagnade bilar är för dyra får helt enkelt låta bli att köpa begagnat.
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... ?ca=11&w=3
vem köper en P90DL för 895k?
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... ?ca=11&w=3
Tesla själva runt om europa säljer P85DL för runt 600k, senast gick en snik P85D i Danmark för 518.000SEK och en P90DL facelift med 3900mil för 695.000SEK i Tyskland. bägge med CPO garanti 4år/8000mil från köpsdatum. Varför skulle man få 200.000kr mer i Sverige för den utan garanti?
Man kan inte hindra folk från att göra dumma affärer.
Får man 200 tusen mer i Sverige så är det ju så. Jag ser inte riktigt alternativet.
Re: Model S på Nürburg ring
Det stämmer ju inte. Shiftgear är en förmedlare, de köper inte bilar på KVD för att ha i eget lager. Dessutom verkar de sälja merparten av sina bilar till Norge.MDurante skrev:Nä inte så länge alla stora hajar på Blocket (bilfirmor) köper på KVD och säljer svindyrt på blocket. Inkluderat ShiftGear som säljer sina bilar till sjuka överpriser, enligt honom själv är det kunderna som sätter priset, något jag kritiserade honom för eftersom i andra branscher är väl alltid experten som kan marknaden och priserna typ mäklare och andra försäljare. Men nej, han sätter kundens behov förstLegato skrev:Suck. Trodde det var exakt sånt här Elon inte sysslade med. Snacka om att döda XP och SP försäljningen ett år framåt.
Är jätteglad att uppdateringen kommer men de borde väntat med att annonsera den. Jag hoppas de iaf specificerar att den kommer bli dyyyyr
Sen förstår jag inte hur du menar. Hur den svenska begagnatmarknaden ser ut har nog för övrigt extremt liten korrelation till den globala Tesla-försäljningen.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021