Jag har blivit icead!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av gellerstam »

OfarligTesla skrev:
gellerstam skrev:
OfarligTesla skrev:
Är jag ensam som tycker att alla som laddar sina hybrider är nästan lika illa som de som parkerar sina rena förbränningsbilar? Ser fullt med hybrider som parkerar på elbilsplatser överallt (sällan där det kostar per minut att ladda dock), är ju mer eller mindre meningslöst för dem att ladda. Kommer inte fungera i förlängningen om alla hybrider skall ladda sina minibatterier i flera timmar överallt.
Om jag inte klämt in min HYBRID för att ladda så är jag rätt säker på att rovern inte sett behovet av laddstolpen och således inte heller flyttat på sig. Jag fick även be en SAAB ägare flytta på bilen efter som han ICEde framför min bil. Så jag vill mena att jag möjliggjorde att andra laddbara fordon fick möjligheten att ladda. Jag laddade i ca 3h med TYP-1 och såg till att TYP-2 kontakten var/vart tillgänglig. Jag känner det som att jag gjorde ngt gott för laddbilisterna och inte att jag saboterade för någon! Jag passade dessutom på att lägga till stolpen till uppladdning.nu då den inte var registrerad där sen tidigare. (Många här som efterfrågat laddning i Björnrike, så detta var säkert välkommet.)
Ja jag menade egentligen inte att angripa dig där utan det var mer generellt vad jag ser på olika platser, typ att två hybrider tar de enda två laddstolparna och står där i 3-4 timmar eller vad det tar att ladda fullt. Problemet är ju just att hybrider verkar ladda väldigt långsamt, en ren elbil hade på den laddtiden kunnat köra mycket längre vilket då gör det mer effektivt om laddningen används av elbilar. Finns det massvis med stolpar spelar det ju såklart ingen roll men på många platser är vi inte där ännu.

Jag ser dock dagens hybrider som rena förbränningsbilar förutom just i stadstrafik då de faktiskt hjälper till mycket.
Ok, då är jag med på ditt resonemang och håller med om att i de fall det är eller förväntas vara kö till laddstolpar skall elbilar lämnas företräde före hybrider. 3 mil på en 30 mils resa är ändock 10% av resan. Så kan jag kapa 10% av resans bensin + att jag får börja med varm bil så tycker jag iaf att det är värt en del. På stolpar med låg belastning tycker jag att det är viktigt att hybrider laddar så att de kan köra på el så mycket som möjligt. Samt att det är viktigt att visa att stolparna används så att andra bilister lär sig att inte ICEa.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Kulingen »

gellerstam skrev:
OfarligTesla skrev:
gellerstam skrev:
OfarligTesla skrev:
Är jag ensam som tycker att alla som laddar sina hybrider är nästan lika illa som de som parkerar sina rena förbränningsbilar? Ser fullt med hybrider som parkerar på elbilsplatser överallt (sällan där det kostar per minut att ladda dock), är ju mer eller mindre meningslöst för dem att ladda. Kommer inte fungera i förlängningen om alla hybrider skall ladda sina minibatterier i flera timmar överallt.
Om jag inte klämt in min HYBRID för att ladda så är jag rätt säker på att rovern inte sett behovet av laddstolpen och således inte heller flyttat på sig. Jag fick även be en SAAB ägare flytta på bilen efter som han ICEde framför min bil. Så jag vill mena att jag möjliggjorde att andra laddbara fordon fick möjligheten att ladda. Jag laddade i ca 3h med TYP-1 och såg till att TYP-2 kontakten var/vart tillgänglig. Jag känner det som att jag gjorde ngt gott för laddbilisterna och inte att jag saboterade för någon! Jag passade dessutom på att lägga till stolpen till uppladdning.nu då den inte var registrerad där sen tidigare. (Många här som efterfrågat laddning i Björnrike, så detta var säkert välkommet.)
Ja jag menade egentligen inte att angripa dig där utan det var mer generellt vad jag ser på olika platser, typ att två hybrider tar de enda två laddstolparna och står där i 3-4 timmar eller vad det tar att ladda fullt. Problemet är ju just att hybrider verkar ladda väldigt långsamt, en ren elbil hade på den laddtiden kunnat köra mycket längre vilket då gör det mer effektivt om laddningen används av elbilar. Finns det massvis med stolpar spelar det ju såklart ingen roll men på många platser är vi inte där ännu.

Jag ser dock dagens hybrider som rena förbränningsbilar förutom just i stadstrafik då de faktiskt hjälper till mycket.
Ok, då är jag med på ditt resonemang och håller med om att i de fall det är eller förväntas vara kö till laddstolpar skall elbilar lämnas företräde före hybrider. 3 mil på en 30 mils resa är ändock 10% av resan. Så kan jag kapa 10% av resans bensin + att jag får börja med varm bil så tycker jag iaf att det är värt en del. På stolpar med låg belastning tycker jag att det är viktigt att hybrider laddar så att de kan köra på el så mycket som möjligt. Samt att det är viktigt att visa att stolparna används så att andra bilister lär sig att inte ICEa.
I Västervik står en laddhybrid inkopplad ibland hela helger utan att flytta på sig. Tråkigt när det endast finns 3 st platser på det stället.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
kallekula
Inlägg: 747
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av kallekula »

Lösningen är självklart att ta betalt för laddningen. Då löser sig resten av sig självt.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Teslaspolen »

kallekula skrev:
Lösningen är självklart att ta betalt för laddningen. Då löser sig resten av sig självt.
Dock brukar destinationsladdning ofta vara alldeles för dyr, tyvärr.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av LarsL »

Lösningen är som sagt flera ladduttag. Om samma säkring har flera uttag så kan flera koppla in sin bil och sedan fördelas strömmen efter behov. En destinationsladdare vill jag ansluta till och sedan glömma tills jag ska åka nästa gång.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Svenssons »

kallekula skrev:
Lösningen är självklart att ta betalt för laddningen. Då löser sig resten av sig självt.
Troligen inte för laddhybriden som står flera dagar på samma plats. Den lär ju inte ladda även ifall den är ikopplad.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
joel80
elbilist
Inlägg: 3071
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av joel80 »

Man kan inte alltid flytta sig direkt efter 3-4h när man har laddat fullt. Jag letar stolpe om jag är och jobbar i nån stad. Då blir det att jag står där i kanske 6-8h.
Jag skulle inte stå och blocka en laddare i flera dygn, men det är svårt att komma ifrån med det jag jobbar för att springa flera kvarter bort och flytta bilen. (ofta är stolparna rätt utspridda o långt borta.

Jag klarar drygt 4 mil med min hybrid sommartid. Nu när de e kallt är det närmre 3 mil.

Totalt lyckas jag köra runt 40-50% av alla mina mil på el. Men då gäller det att jag kan ladda dit jag ska.
Stockholm har blivit svårare, Västerås lika så... Det är för få laddare... För jag vägrar att påstå att det skulle vara för många som vill ladda.

Idag togs förresten sista laddplatsen i Sollentuna Centrums garage lite framför näsan på mig av en teslaförare.. Som bara ställde sig där utan att koppla in. Det är riktigt sving gjort. :/
(såg det först efter jag parkerat på annan plats så han hade försvunnit.. Annars hade jag nog sagt några väl valda ord.)
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Pontus »

Att tro att man har att använda laddplatser som lyxparkering bara för att man har en elbil även när man inte behöver ladda är väl värsta sorten. Det finns liksom inge ursäkter, inte ens några dåliga som fungerar. Skulle kunna komma på några men då skulle dom bara tillämpliga i en Bruce Wills film...
Det där är något som retar gallfeber på mig.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av OfarligTesla »

Jag tror att lösningen för framtiden (tills vi har stolpar i överflöd iaf) kommer bli att de har två taxor, en per minut och en per kWh. Om nästan ingen laddning sker (gränsen beror på vad för typ av stolpe) går minuttaxan upp då det mer eller mindre handlar om parkering i det läget. Det skulle ge folk incitament att flytta på sig när de har ganska fullt och det börjar gå riktigt långsamt och öppnar upp stolpar för fler som kan ladda snabbt. Laddas det snabbt kan minuttaxan vara 0 och endast ett kWh pris råder.
Användarvisningsbild
lobbin
Teslaägare
Inlägg: 385
Blev medlem: 29 sep 2017 12:13
Ort: Trelleborg

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av lobbin »

Teslas lösning med staffavgift för att man står kvar när det är fullt känns som en rätt bra lösning faktiskt.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Remuz »

lobbin skrev:
Teslas lösning med staffavgift för att man står kvar när det är fullt känns som en rätt bra lösning faktiskt.
Vettigt på uttag med lite effekt. På ett 11kW och nedåt vill jag parkera, inte ladda. På chademo, suc osv så vill jag ladda, att man får stå där med bilen är en bonus om det nu är ett vettigt läge.

Straffavgiften på suc känns dock ganska tandlös. Jag har bara satt landgränsen till 100%, det tar ju runt 2h eftersom sista biten tar en oändlighet.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av bonath »

Pontus skrev:
Att tro att man har att använda laddplatser som lyxparkering bara för att man har en elbil även när man inte behöver ladda är väl värsta sorten. Det finns liksom inge ursäkter, inte ens några dåliga som fungerar. Skulle kunna komma på några men då skulle dom bara tillämpliga i en Bruce Wills film...
Det där är något som retar gallfeber på mig.
Stockholm, Kungsgatan vid restaurang Mozarteum finns några laddstolpar. Två ICEade och en Tesla som INTE var inkopplad...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Svenssons »

Remuz skrev:

Straffavgiften på suc känns dock ganska tandlös. Jag har bara satt landgränsen till 100%, det tar ju runt 2h eftersom sista biten tar en oändlighet.
Det är ju inte de som står 1-2 timmar på SuperCharger som man främst ville komma åt utan de som står där i många timmar och inte laddar. Även ifall du kommer till Supercharger med 0% så tar det mindre än 2 timmar för att få 100% på ett 100 kWh batteri.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Remuz »

Svenssons skrev:
Remuz skrev:

Straffavgiften på suc känns dock ganska tandlös. Jag har bara satt landgränsen till 100%, det tar ju runt 2h eftersom sista biten tar en oändlighet.
Det är ju inte de som står 1-2 timmar på SuperCharger som man främst ville komma åt utan de som står där i många timmar och inte laddar. Även ifall du kommer till Supercharger med 0% så tar det mindre än 2 timmar för att få 100% på ett 100 kWh batteri.
Jag har nog inte besökt någon SuC som ligger så sexigt till att jag vill använda den som parkering. Jag laddade en iskall bil från 10% till 100% och det tog strax över 2h på SuC. En varm bil från 0-100% tänkte jag borde ta samma. Effekten på sista ½kWh är 3kW så bara sista pinnen tar 10min... Min bil kanske är tras?
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av danni »

Remuz skrev:
Svenssons skrev:
Remuz skrev:

Straffavgiften på suc känns dock ganska tandlös. Jag har bara satt landgränsen till 100%, det tar ju runt 2h eftersom sista biten tar en oändlighet.
Det är ju inte de som står 1-2 timmar på SuperCharger som man främst ville komma åt utan de som står där i många timmar och inte laddar. Även ifall du kommer till Supercharger med 0% så tar det mindre än 2 timmar för att få 100% på ett 100 kWh batteri.
Jag har nog inte besökt någon SuC som ligger så sexigt till att jag vill använda den som parkering. Jag laddade en iskall bil från 10% till 100% och det tog strax över 2h på SuC. En varm bil från 0-100% tänkte jag borde ta samma. Effekten på sista ½kWh är 3kW så bara sista pinnen tar 10min... Min bil kanske är tras?
Tror nog inte det är helt ovanligt att norrmän ställer sig på SuC vid Torp eller Tanum och sen går in och shoppar loss svenskbilliga grejer med hela familjen i timmar.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Fredric83
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 03 aug 2017 12:05
Ort: Helsingborg

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Fredric83 »

danni skrev:
Remuz skrev:
Svenssons skrev:
Remuz skrev:

Straffavgiften på suc känns dock ganska tandlös. Jag har bara satt landgränsen till 100%, det tar ju runt 2h eftersom sista biten tar en oändlighet.
Det är ju inte de som står 1-2 timmar på SuperCharger som man främst ville komma åt utan de som står där i många timmar och inte laddar. Även ifall du kommer till Supercharger med 0% så tar det mindre än 2 timmar för att få 100% på ett 100 kWh batteri.
Jag har nog inte besökt någon SuC som ligger så sexigt till att jag vill använda den som parkering. Jag laddade en iskall bil från 10% till 100% och det tog strax över 2h på SuC. En varm bil från 0-100% tänkte jag borde ta samma. Effekten på sista ½kWh är 3kW så bara sista pinnen tar 10min... Min bil kanske är tras?
Tror nog inte det är helt ovanligt att norrmän ställer sig på SuC vid Torp eller Tanum och sen går in och shoppar loss svenskbilliga grejer med hela familjen i timmar.
I Tanum hoppas jag att de använder de destinations laddare som sitter där... Sen vet jag inte hur mycket det går shoppa där längre? Själva köpcentrat gick ju i konkurs för en tid sedan, när vi stannade för att ladda där på sportlovet var mer än halva köpcentret tömt på butiker. Där emot Torp är lite värre, de flesta gånger vi laddat där har det stått norskreggade bilar när vi kommit och de har stått kvar 35-40 min senare när vi åkt och ingen ägare innom synhåll.
Min gissning är inte att de sitter på MAX och njuter av en burgare :roll: men vem vet ;)
Model S75 vid namn Morticia. Med AP2.5, nya prestandan och nya baksätet.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av danni »

Torp har ju dragits med det problemet länge. Tanum har ju bättre upplägg med fler platser och även destinationsladdare. Har ingen som helst koll på butikerna, har aldrig varit inne där. Vet att det gick i konkurs, men det har väl nylanserats lite sen dess, eller?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Fredric83
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 03 aug 2017 12:05
Ort: Helsingborg

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Fredric83 »

danni skrev:
Torp har ju dragits med det problemet länge. Tanum har ju bättre upplägg med fler platser och även destinationsladdare. Har ingen som helst koll på butikerna, har aldrig varit inne där. Vet att det gick i konkurs, men det har väl nylanserats lite sen dess, eller?
Visst är det så. Nja jag tror det är konkursförvaltaren som driver det nu men de verkar ha svårt att hitta nya investerare. När vi var där V.7 fanns det en Coop, en skobutik och något lekland. Men hela den bottre delen där SuC ligger är helt tom och en stor del var till och med avspärrad, det känndes mest sorligt att gå där inne. Det hade varit kul om de fick snurr på det igen, men jag är tveksam.
Model S75 vid namn Morticia. Med AP2.5, nya prestandan och nya baksätet.
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 656
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av HerrNilsson »

bonath skrev:
Pontus skrev:
Att tro att man har att använda laddplatser som lyxparkering bara för att man har en elbil även när man inte behöver ladda är väl värsta sorten. Det finns liksom inge ursäkter, inte ens några dåliga som fungerar. Skulle kunna komma på några men då skulle dom bara tillämpliga i en Bruce Wills film...
Det där är något som retar gallfeber på mig.
Stockholm, Kungsgatan vid restaurang Mozarteum finns några laddstolpar. Två ICEade och en Tesla som INTE var inkopplad...
Sthlm igår, p-garage Garnisonen. Tesla igen... Varför liksom? Varför inte bara ställa sig på en vanlig plats om man ändå inte ska ladda :shock:
IMG_5261.jpg
Senast redigerad av HerrNilsson, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Kulingen »

HerrNilsson skrev:
bonath skrev:
Pontus skrev:
Att tro att man har att använda laddplatser som lyxparkering bara för att man har en elbil även när man inte behöver ladda är väl värsta sorten. Det finns liksom inge ursäkter, inte ens några dåliga som fungerar. Skulle kunna komma på några men då skulle dom bara tillämpliga i en Bruce Wills film...
Det där är något som retar gallfeber på mig.
Stockholm, Kungsgatan vid restaurang Mozarteum finns några laddstolpar. Två ICEade och en Tesla som INTE var inkopplad...
Sthlm igår, p-garage Garnisonen. Tesla igen... Varför liksom? Varför inte bara ställa sig på en vanlig plats om man ändå inte ska ladda :shock:
1.jpg
Det borde vara böter på detta enligt mig
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av 12man »

joel80 skrev:
Idag togs förresten sista laddplatsen i Sollentuna Centrums garage lite framför näsan på mig av en teslaförare.. Som bara ställde sig där utan att koppla in. Det är riktigt sving gjort. :/
(såg det först efter jag parkerat på annan plats så han hade försvunnit.. Annars hade jag nog sagt några väl valda ord.)
Du vet att det finns några till högst upp, plan 5 som inte är lika attraktiva
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av HelectriC »

Fredric83 skrev:
danni skrev:
Torp har ju dragits med det problemet länge. Tanum har ju bättre upplägg med fler platser och även destinationsladdare. Har ingen som helst koll på butikerna, har aldrig varit inne där. Vet att det gick i konkurs, men det har väl nylanserats lite sen dess, eller?
Visst är det så. Nja jag tror det är konkursförvaltaren som driver det nu men de verkar ha svårt att hitta nya investerare. När vi var där V.7 fanns det en Coop, en skobutik och något lekland. Men hela den bottre delen där SuC ligger är helt tom och en stor del var till och med avspärrad, det känndes mest sorligt att gå där inne. Det hade varit kul om de fick snurr på det igen, men jag är tveksam.
aj då, går det dåligt nu igen? Dom re-lanserade ju i samband med att SuC öppnade förra året(?). Sommaren i fjol var det ganska många butiker, food court osv.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8572
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Pontus »

HerrNilsson skrev:
bonath skrev:
Pontus skrev:
Att tro att man har att använda laddplatser som lyxparkering bara för att man har en elbil även när man inte behöver ladda är väl värsta sorten. Det finns liksom inge ursäkter, inte ens några dåliga som fungerar. Skulle kunna komma på några men då skulle dom bara tillämpliga i en Bruce Wills film...
Det där är något som retar gallfeber på mig.
Stockholm, Kungsgatan vid restaurang Mozarteum finns några laddstolpar. Två ICEade och en Tesla som INTE var inkopplad...
Sthlm igår, p-garage Garnisonen. Tesla igen... Varför liksom? Varför inte bara ställa sig på en vanlig plats om man ändå inte ska ladda :shock:
1.jpg
Låt reg.plåten vara synlig så folk kan se vem svinet är :twisted:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av gellerstam »

gellerstam skrev:
Både ICEad och insnöad stolpe ....

En ny efterlängtad stolpe i Björnrike!

Senare på dagen hade den vita bilen flyttat några platser till vänster och blockerade motorvärmarplats i stället ... :-)
ICE Björnrike.jpg

Nu finns laddpunkten med på uppladdning.nu (Med bilden som ICEar tidigare i tråden. 8-) )

http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.as ... 801e6d93c6
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 656
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av HerrNilsson »

Pontus skrev:
Låt reg.plåten vara synlig så folk kan se vem svinet är :twisted:
Sagt och gjort..
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Skriv svar