Jag har blivit icead!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Jag har blivit icead!

Inläggav Teslaägare HelectriC » 04 okt 2015 15:02

Så jäkla typiskt. Dom har satt upp flera nya fina typ2 laddstationer där vi var idag och det står klart och tydligt att platserna är för elbilar som laddar. Ändå står det bara fossiler och blockerar. Den polska kan man ju eventuellt tänka sig att han kanske inte fattar (även om det egentligen inte är en ursäkt). Men de norska bilarna borde vara ganska vana vid elbilar och laddplatser. Föraren av en av de norska kom faktiskt till sin bil när jag var där. Jag påpekade då på ett trevligt sätt att platserna endast är för elbilar. Hans svarade då tyket tillbaks med en fråga "vad då då, har du elbil eller?" Ja, sa jag, men det spelar väl ingen roll om jag har det eller inte. Vad tycker du om att elbilar parkerar flera timmar framför den bensin/dieselpump där du har tänkt tanka? Det svarade han inte på utan stack bara in i bilen och drog.

Man slutar aldrig förvånas över en del människor!
image.jpg
Model S "75D+" -2017 (förväntad ankomst slutet september)
Model S 85 -2015 (på väg ut)
eGolf -2015
Reserverat Model 3 samt Jaguar I-Pace
9000kr rabatt på en Tesla samt fri supercharging? Länk vid beställning http://ts.la/henric5813
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Re: Jag har blivit icead!

Inläggav Teslaägare Martinen » 04 okt 2015 15:07

Det är det som är fördelen med Teslas 7-meters-kabel. Då kan man bara ställa sig på tvären bakom dom och kabeln når ändå.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inläggav Teslaägare HelectriC » 04 okt 2015 15:08

Martinen skrev:Det är det som är fördelen med Teslas 7-meters-kabel. Då kan man bara ställa sig på tvären bakom dom och kabeln når ändå.

Med risk att bli bärgad :(
eGolf -2015
9000kr rabatt på en Tesla samt fri supercharging? Länk vid beställning http://ts.la/henric5813
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Martinen » 04 okt 2015 15:14

Ja det är lite störigt.

Jag har varit nära att göra det en gång när jag var i akut behov av laddning, men det fanns en ledig ruta längre bort så kabeln räckte precis.
I det fallet så hade jag i så fall suttit kvar i bilen eftersom jag bara behövde ladda en timme för att komma fram till min slutdestination där det fanns mer laddning.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inläggav LarsL » 04 okt 2015 15:23

Det där borde lösa sig ganska snabb om någon började lappa bilarna. Ett "tjatig" elbilsägare glömmer de nog snart men 700kr det svider nog lite.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Användarvisningsbild
LarsL

Inläggav Teslaägare HelectriC » 04 okt 2015 16:53

LarsL skrev:Det där borde lösa sig ganska snabb om någon började lappa bilarna. Ett "tjatig" elbilsägare glömmer de nog snart men 700kr det svider nog lite.

Ja, ibland är p-lisorna så jäkla snabba, men här verkar dom vara på söndagstur. Ingen av bilarna hade bot.
eGolf -2015
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Segelflygaren » 04 okt 2015 18:03

HelectriC skrev:
LarsL skrev:Det där borde lösa sig ganska snabb om någon började lappa bilarna. Ett "tjatig" elbilsägare glömmer de nog snart men 700kr det svider nog lite.

Ja, ibland är p-lisorna så jäkla snabba, men här verkar dom vara på söndagstur. Ingen av bilarna hade bot.

Jag har råkat ut för detta ett antal gånger, och jag brukar ringa P-bolaget och be dom komma ut och lappa bilarna, vilket också brukar ske.
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Niclas » 04 okt 2015 18:12

Segelflygaren skrev:
HelectriC skrev:

Jag har råkat ut för detta ett antal gånger, och jag brukar ringa P-bolaget och be dom komma ut och lappa bilarna, vilket också brukar ske.

Smart att ringa, det ska jag göra nästa gång!
Tesla Model S P85D+
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 04 okt 2015 20:00

Jag är tyvärr inte i behov av laddplatser ännu men såg detta på laddplatsen utanför ICA Maxi Kalmar där man klart och tydligt kan läsa att den är till för elbilar och elcyklar.

20151002_130036.jpg
ICEd på ett skräpigt sätt...
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Pontus » 06 okt 2015 23:05

Har sett flera gånger att ungdommar sitter och laddar mobiler på 220 uttag som är till för elbilar. Mer kul än ett problem då ägarna alltid är närvarande. Vet dock inte vad detta fenomen kallas, någon?
Mobilad?
Model S 85D Mattblåmetallik med svart inredning.
Provturer ordnas med glädje och den givna Referral: http://ts.la/pontus4068 (9.000 kr i rabatt) ocg fri Super Charging.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Nästa

Återgå till Model S