Jag har blivit icead!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av bylund »

Jerker skrev:
Är inte det alldeles i närheten, längre bort på gatan, vid entrén till Kyrkans hus?
Precis så. Med saluhallen bakom mig.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Jensa »

Skaplig ICE:ning på Arlanda Beta just nu. Mörkt så blev ingen bra bild men herrejä...r.... :evil:
2016 Model S 75
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av joel80 »

Fick precis ett samtal från kollegan som jobbar i Västerås över dagen/kvällen.. Har var fly förbannad på "jävla översittarfasoner hos teslaägare" :lol: :lol: då de två enda laddplatserna i centrala delen av Västerås var upptagna när han kom vid lunchtid av två Tesla, som inte laddade... När han går ut nu några timmar efteråt för att se om han kan få tag på en laddplats (han har en i3:a och klarar inte t.o.r Stockholm - Västerås på en laddning) står den ena Teslan kvar utan att ladda på ena stolpen och vid den andra har det kommit en ny "idiot" till teslaägare som ställt sig där utan att koppla in sig.
Eftersom det var sista anhalten blev det nu den som hängs ut för alla tre... kollegan svor lite över att han inte fotade bilen som stått nu i runt 4h utan att ladda...
557.jpg
Shame!
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av mati »

Ser ut som att lampan till vänster i stolpen inte lyser. Trasig stolpe kanske? Det skulle kunna förklara varför ingen laddar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Jag har blivit icead!

Inlägg av Tars »

Riktigt illa beteende!
Lider då jag har en i3:a och vet begränsningen, speciellt när det regnar och är kallt. Nästa halva räckvidden försvinner.
Störigt värre!
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av joel80 »

mati skrev:
Ser ut som att lampan till vänster i stolpen inte lyser. Trasig stolpe kanske? Det skulle kunna förklara varför ingen laddar.
Det är bara en plats där så bara en kontakt inkopplad i stolpen.. Och den är aktiv. (fattar inte varför dom inte fixade 2 platser där när dom ändå köpte en stolpe som klarar två.)
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Lessmog »

Var inte det samma tölp som för några dagar sen? :evil:
Jovisst var det det: Level 21 Enebyberg
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Jag har blivit icead!

Inlägg av Tars »

Man kanske ska dra iväg ett mail.
Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Lessmog »

Kör på! Dendär Schedblad ser lite underlig ut, han kan behöva en släng av sleven. ;)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av TiborBlomhall »

Tja, vad ska man säga. Stilpoäng? :lol:
e-Mustang.jpg
Det lurar nog de flesta parkeringsvakterna i alla fall :?
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av vigge50 »

TiborBlomhall skrev:
Tja, vad ska man säga. Stilpoäng? :lol:
e-Mustang.jpg
Det lurar nog de flesta parkeringsvakterna i alla fall :?
:lol:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Bjelke »

Inget tvivel om huruvida brottet är avsiktligt eller inte iaf...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Legato »

Jensa skrev:
Skaplig ICE:ning på Arlanda Beta just nu. Mörkt så blev ingen bra bild men herrejä...r.... :evil:
Är bommen fortfarande "låst" öppen? Det funkade mycket bättre när man var tvungen att bli insläppt, senaste gångerna jag varit där har det varit mega-ice :roll:
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Pontus »

Tars skrev:
Man kanske ska dra iväg ett mail.
Bild
Jag kan skriva under ett sådant mail. Har man själv en elbil borde det vara dubbla böter om blockerar en laddplats.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Tars »

Pontus skrev:
Tars skrev:
Man kanske ska dra iväg ett mail.
Bild
Jag kan skriva under ett sådant mail. Har man själv en elbil borde det vara dubbla böter om blockerar en laddplats.
Låter rimligt
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Bod »

Du kan sätta mitt namn under också.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Jocke73
Teslaägare
Inlägg: 202
Blev medlem: 10 aug 2016 12:02
Ort: Eskilstuna

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Jocke73 »

joel80 skrev:
Fick precis ett samtal från kollegan som jobbar i Västerås över dagen/kvällen.. Har var fly förbannad på "jävla översittarfasoner hos teslaägare" Bild Bild då de två enda laddplatserna i centrala delen av Västerås var upptagna när han kom vid lunchtid av två Tesla, som inte laddade... När han går ut nu några timmar efteråt för att se om han kan få tag på en laddplats (han har en i3:a och klarar inte t.o.r Stockholm - Västerås på en laddning) står den ena Teslan kvar utan att ladda på ena stolpen och vid den andra har det kommit en ny "idiot" till teslaägare som ställt sig där utan att koppla in sig.
Eftersom det var sista anhalten blev det nu den som hängs ut för alla tre... kollegan svor lite över att han inte fotade bilen som stått nu i runt 4h utan att ladda...
557.jpg
Shame!
Också råkat ut för den där! Surt när man dessutom ansträngt sig och kollat vilken av de två stolparna som är ledig...

Lite försvar: av nån jävla anledning får inte laddregion mälardalen ordning på stolparna så de startar när du stoppar i kontakten. Senaste tre veckorna har de inte heller startat med appen eller med brickan. Jag har fått ringa och de har tvingat igång stolparna. Ibland har de fått göra flera försök innan de lyckats!

/Jocke

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av joel80 »

Jocke73 skrev:
Också råkat ut för den där! Surt när man dessutom ansträngt sig och kollat vilken av de två stolparna som är ledig...

Lite försvar: av nån jävla anledning får inte laddregion mälardalen ordning på stolparna så de startar när du stoppar i kontakten. Senaste tre veckorna har de inte heller startat med appen eller med brickan. Jag har fått ringa och de har tvingat igång stolparna. Ibland har de fått göra flera försök innan de lyckats!

/Jocke

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
Hm.. Jag fick också ringa för att starta laddningen sist jag var i Västerås.. Det var över 2 veckor sen. Riktigt uruselt att dom inte lyckas fixa problemet! Eller att do skiter i det....?
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Tezzla
Teslaägare
Inlägg: 18
Blev medlem: 18 nov 2014 23:26
Ort: Nacka

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Tezzla »

Vad kallar man detta? Hybridad?
Extra intressant att Passat hybriden var inkopplade och laddade med Tesla-laddaren.
D5F5A147-74DD-4EB0-A30B-5305DC394254.jpeg
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Bjelke »

Tezzla skrev:
Vad kallar man detta? Hybridad?
Extra intressant att Passat hybriden var inkopplade och laddade med Tesla-laddaren.
Dom boxarna kan ju vara kopplade så att även andra än Tesla kan ladda där (vilket är fallet här tydligen) så inget konstigt med det i sig.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av mati »

Jag tog ingen bild, men idag stod det två ice-bilar på Götenes två laddplatser utanför ICA. Det fanns som vanligt massor med lediga parkeringsplatser överallt runt omkring. Jag har sett dessa två bilar tidigare och de brukar inte stå på laddplatserna utan en bit lite längre bort. Jag brukar parkera där under min lunchrast för att ladda lite, eftersom det ändå aldrig står nån där och laddar annars. Jag ger mig fan på att de har ställt sig där med flit. Jag har ganska många gånger fått onda ögat av ica-anställda som vill parkera så nära personalingången som möjligt, dvs 2 meter ifrån, istället för 4 meter. Grottmänniskor. Lägre än så går det nog inte.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
Jag tog ingen bild, men idag stod det två ice-bilar på Götenes två laddplatser utanför ICA. Det fanns som vanligt massor med lediga parkeringsplatser överallt runt omkring. Jag har sett dessa två bilar tidigare och de brukar inte stå på laddplatserna utan en bit lite längre bort. Jag brukar parkera där under min lunchrast för att ladda lite, eftersom det ändå aldrig står nån där och laddar annars. Jag ger mig fan på att de har ställt sig där med flit. Jag har ganska många gånger fått onda ögat av ica-anställda som vill parkera så nära personalingången som möjligt, dvs 2 meter ifrån, istället för 4 meter. Grottmänniskor. Lägre än så går det nog inte.
Grottmänniskor? Värre än så: Dinosaurier!
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av joel80 »

Förbannat.. Av 10 platser i P51-huset på arlanda var 5 upptagan med icke laddande bilar. :(
De andra 5 av elbilar och hybrider som laddade.. Åker man ut igen för att ta ett annat garage debiteras man 90kr för att bara ha passerat bommarna.
2017-11-13 12.01.22.jpg
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av HelectriC »

joel80 skrev:
Förbannat.. Av 10 platser i P51-huset på arlanda var 5 upptagan med icke laddande bilar. :(
De andra 5 av elbilar och hybrider som laddade.. Åker man ut igen för att ta ett annat garage debiteras man 90kr för att bara ha passerat bommarna.
2017-11-13 12.01.22.jpg
Jag hade tryckt på ”hjälp”-knappen vid bommen och pratat med kundtjänst och förklarat att jag vägrar betala när laddplatserna missbrukas på det viset. Dessutom ska du ju in i ett annat garage och betala där?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av joel80 »

Hade tyvärr bokat plats och förbetalt den här gången så vet inte om det hade gått så bra.. :/

Författade i allafall ett mail och skickade till parkering@swedavia.se.

Hejsan

Jag parkerade i P51 idag och hade hoppats på att kunna ladda under de två dagar jag är borta men blev väldigt besviken då det var fullt på alla platser och hälften av bilarna inte var el eller hybrider som laddade.

Nästa gång blir det troligen att försöka stå på en annan parkering då ni inte verkar se till att elbilsplatserna används av elbilar. Ordentlig skyltning och böter till de som ställer sig fel vore rimligt. Jag såg fler elbilar på samma plan som fått ställa sig på andra platser och såg sen på uppladdning.nu att andra haft samma problem.

http://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?i ... ae0ec7b826

Hoppas ni kan fundera lite över hur man kan få bukt med det här så att parkeringsgaraget kan vara ett alternativ för de elbilister som faktiskt behöver ladda
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Skriv svar