Jag har blivit icead!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Pontus »

Kulingen skrev:
Pontus skrev:
Kulingen skrev:
Pontus skrev:
Svenssons skrev:
Våra regler:
- När du skriver inlägg håll hövlig ton. Personpåhopp modereras och kan resultera i avstängning.
- Lägger du upp bilder tänk på att folk kanske inte vill figurera på webben - gör gärna andras ansikten och registreringsskyltar suddiga.
- All text och bilder du lägger upp kan fritt användas av Tesla Club Sweden.
- Du får ha din referrallänk i din signatur men skriv inga inlägg som enbart går ut på att sprida den.

http://teslaclubsweden.se/forum/index.php
Är det personpåhopp även om man skriver något snällt? Personen kanske vill vara en bad boy (engelska).
Jag försöker, du skriver ju fortfarande fin svenska för att bo i det stora landet och köra något som vi andra inte kan :D
Är det du som writing then it's bara bra ;)
Så ja, nu börjar detblikna något. Min son bor på andra sidan och han börjar få tänka på grammatiken nu efter 2 år hihi
Kan tänka mig det men det är väl som att cykla, spendera ett par dagar i Sverige sedan är det inga problem.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av danni »

Jag har råkat ut för en intressant variant på BEVning... När vi kom till hotellet här i Kroatien så laddade vi bilen till 90% på hotellets laddstolpe precis vid receptionen. Den är på 22 kW så det gick fort. Dagen efter såg jag att det kom en vit Model S (hyrbil med österrikiska plåtar) så jag flyttade på bilen till en vanlig p-plats. S:en laddade en dag och försvann sen. Någon dag senare kom en grå Model X med tyska plåtar och ställde sig vid laddaren. Han har stått där ett antal dagar nu och eftersom jag kört runt lite under vistelsen här och gärna toppar upp batteriet till på fredag lämnade jag en lapp på hans bil och bad att få laddaren torsdag kväll till fredag förmiddag. Nu ringde telefonen från ett norskt nummer - visade sig vara en norrman som hade flugit ner men hyrt en Tesla för hans familj ville inte åka bil hela vägen. Han ringde för att upplysa mig om att hotellet intill, ett par hundra meter bort, också har en laddare.

Herregud, så gör man väl inte? Jag hade laddaren först men iakttog god laddetikett, och nu ska jag alltså straffas för det? Han lär ju knappast behöva 22 kW i 100 timmar i sträck utan är nog mest nöjd med att ha VIP-parkering. Det finns människor till allt, men överlag brukar jag tro mer om Tesla-förare.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Foluke »

danni skrev:
Jag har råkat ut för en intressant variant på BEVning... När vi kom till hotellet här i Kroatien så laddade vi bilen till 90% på hotellets laddstolpe precis vid receptionen. Den är på 22 kW så det gick fort. Dagen efter såg jag att det kom en vit Model S (hyrbil med österrikiska plåtar) så jag flyttade på bilen till en vanlig p-plats. S:en laddade en dag och försvann sen. Någon dag senare kom en grå Model X med tyska plåtar och ställde sig vid laddaren. Han har stått där ett antal dagar nu och eftersom jag kört runt lite under vistelsen här och gärna toppar upp batteriet till på fredag lämnade jag en lapp på hans bil och bad att få laddaren torsdag kväll till fredag förmiddag. Nu ringde telefonen från ett norskt nummer - visade sig vara en norrman som hade flugit ner men hyrt en Tesla för hans familj ville inte åka bil hela vägen. Han ringde för att upplysa mig om att hotellet intill, ett par hundra meter bort, också har en laddare.

Herregud, så gör man väl inte? Jag hade laddaren först men iakttog god laddetikett, och nu ska jag alltså straffas för det? Han lär ju knappast behöva 22 kW i 100 timmar i sträck utan är nog mest nöjd med att ha VIP-parkering. Det finns människor till allt, men överlag brukar jag tro mer om Tesla-förare.
Han och hans släktingar är i Bohusläns skärgård på sommaren i stora, vräka fossilfartyg. :twisted:
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Jerker »

När jag var barn och ung så trodde jag att alla människor var goda och rationellt tänkande. Sen fick jag lära mig att det inte var så. Man får tyvärr bara acceptera att en viss andel av mänskligheten är korkad, saknar empati, inte tänker längre än till bilnyckeln i fickan, osv. Det bara är så och det kommer man aldrig att komma till rätta med.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av danni »

Aaaaah. Nu klarnade det. Jag hörde honom dåligt pga stök i bakgrunden. Det var inte hans bil, han ville bara tipsa om en annan laddare.

Bild
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
AKarlsson
Teslaägare
Inlägg: 110
Blev medlem: 16 jun 2018 15:46

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av AKarlsson »

danni skrev:
Aaaaah. Nu klarnade det. Jag hörde honom dåligt pga stök i bakgrunden. Det var inte hans bil, han ville bara tipsa om en annan laddare.

Bild
Total upprättelse för den teslaägaren!

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av danni »

Ja, verkligen, jag var lite snabb där. Nu återstår det att se om den faktiska ägaren till den här bilen hör av sig.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Kulingen »

danni skrev:
Jag har råkat ut för en intressant variant på BEVning... När vi kom till hotellet här i Kroatien så laddade vi bilen till 90% på hotellets laddstolpe precis vid receptionen. Den är på 22 kW så det gick fort. Dagen efter såg jag att det kom en vit Model S (hyrbil med österrikiska plåtar) så jag flyttade på bilen till en vanlig p-plats. S:en laddade en dag och försvann sen. Någon dag senare kom en grå Model X med tyska plåtar och ställde sig vid laddaren. Han har stått där ett antal dagar nu och eftersom jag kört runt lite under vistelsen här och gärna toppar upp batteriet till på fredag lämnade jag en lapp på hans bil och bad att få laddaren torsdag kväll till fredag förmiddag. Nu ringde telefonen från ett norskt nummer - visade sig vara en norrman som hade flugit ner men hyrt en Tesla för hans familj ville inte åka bil hela vägen. Han ringde för att upplysa mig om att hotellet intill, ett par hundra meter bort, också har en laddare.

Herregud, så gör man väl inte? Jag hade laddaren först men iakttog god laddetikett, och nu ska jag alltså straffas för det? Han lär ju knappast behöva 22 kW i 100 timmar i sträck utan är nog mest nöjd med att ha VIP-parkering. Det finns människor till allt, men överlag brukar jag tro mer om Tesla-förare.
I Västervik vid sjukhuset finns 2 st laddare 22kW, där brukar det stå en landstingshybrid inkopplad i veckor i sträck utan att flytta sig. Det är en parkering för besökare och inte en avskälpningsplats
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
mattiasottosson
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 30 mar 2016 17:33
Ort: Tjockhult

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av mattiasottosson »

Kulingen skrev:
I Västervik vid sjukhuset finns 2 st laddare 22kW, där brukar det stå en landstingshybrid inkopplad i veckor i sträck utan att flytta sig. Det är en parkering för besökare och inte en avskälpningsplats
50E20AD3-7C1E-4A30-AEDD-3E680348A19E.jpeg
Funderade på att höra av mig till landstinget sist, men dämpade mitt laddpolisinfall och lät bli.
S75D (uncorked), pano, midnight silver. | Model 3 reserverad 2016-03-31
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Kulingen »

mattiasottosson skrev:
Kulingen skrev:
I Västervik vid sjukhuset finns 2 st laddare 22kW, där brukar det stå en landstingshybrid inkopplad i veckor i sträck utan att flytta sig. Det är en parkering för besökare och inte en avskälpningsplats
Bilagan 50E20AD3-7C1E-4A30-AEDD-3E680348A19E.jpeg finns inte längre
Funderade på att höra av mig till landstinget sist, men dämpade mitt laddpolisinfall och lät bli.
Nu har jagbinte sätt den där på några dagar iaf, men jag vet att den kan stå,i veckor utan att röra sig ibland. Kollar på snö, löv och annan skit som reklam mm som aldrig försvinner.
EFBCF855-D8C8-4ADF-A9B3-6049757F53EF.jpeg
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Legato »

Tur att man har lång kabel... Kanske ännu mer tur att det inte kom någon arg Italienare med traktor för övrigt.
20180721_194927_HDR.jpg
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av jpetters »

Volterra är trevligt ställe. Även jag hade nytta av lång laddkabel där. Lite si och så med Italienarnas parkeringar.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Legato »

jpetters skrev:
Volterra är trevligt ställe. Även jag hade nytta av lång laddkabel där. Lite si och så med Italienarnas parkeringar. Bild
Roligt att du kände igen det direkt på den bilden :) Ja det var verkligen superfint! Det är verkligen trångt att parkera, hade mer eller mindre panik när jag hamnade i centrala Florens i rusningstrafik. Kör hellre i Paris alla dagar i veckan...

Med tanke på höjdskillnaden hade man iofs nästan kunnat rulla "hem" till Florens ;)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Lessmog »

Volterra vete katten om jag skulle våga ta min S till. Nog tufft för 30 år sedan med en kompakt-mersa '74! Lagom hotfullt bucklig och ärrad :)
Glad att jag inte körde ända ner till Sorrento och Maiori i våras utan hyrde bil, men där mötte vi faktiskt en italiensk X på de smala krokiga kustvägarna. Resans enda skådning för övrigt.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Legato »

Lessmog skrev:
Volterra vete katten om jag skulle våga ta min S till. Nog tufft för 30 år sedan med en kompakt-mersa '74! Lagom hotfullt bucklig och ärrad :)
Glad att jag inte körde ända ner till Sorrento och Maiori i våras utan hyrde bil, men där mötte vi faktiskt en italiensk X på de smala krokiga kustvägarna. Resans enda skådning för övrigt.
Hehe, personligen tycker jag Florens är väldigt, väldigt mycket läskigare än småvägarna... Det blev dock lite väl mycket "off road" idag med Sen (Xen hade passat bättre idag) när vi försökte hälsa på en vingård ägd av "Mr Bengt" några kilometer från Volterra :D
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av hed »

Stannade för att ladda i Tyskland på Superchargern vid Busdorf. Kom en tysk audi å parkerade på Supercharger bredvid mig. Jag började veva ner rutan för att säga till. Men en tysk teslaägare hann före mig och sa till direkt "denna är enbart för elbilar, väldigt viktigt att du flyttar dig". Varpå audin åkte iväg och jag o tysken gjorde tummen upp mot varandra. :D
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
TeslaBSL
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 07 mar 2017 20:17

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av TeslaBSL »

Legato skrev:
jpetters skrev:
Volterra är trevligt ställe. Även jag hade nytta av lång laddkabel där. Lite si och så med Italienarnas parkeringar. Bild
Roligt att du kände igen det direkt på den bilden :) Ja det var verkligen superfint! Det är verkligen trångt att parkera, hade mer eller mindre panik när jag hamnade i centrala Florens i rusningstrafik. Kör hellre i Paris alla dagar i veckan...

Med tanke på höjdskillnaden hade man iofs nästan kunnat rulla "hem" till Florens ;)
Kan rekommendera garaget under järnvägsstationen i Florence, gratis laddning och marginellt bredare platser. Jag stod mellan en Leaf och Twizy, men ingen laddade... Tror jag såg dig vid Superchargern i utanför Modena igår, regnr såg bekant ut.
X90D
P85D
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Legato »

TeslaBSL skrev:
Legato skrev:
jpetters skrev:
Volterra är trevligt ställe. Även jag hade nytta av lång laddkabel där. Lite si och så med Italienarnas parkeringar. Bild
Roligt att du kände igen det direkt på den bilden :) Ja det var verkligen superfint! Det är verkligen trångt att parkera, hade mer eller mindre panik när jag hamnade i centrala Florens i rusningstrafik. Kör hellre i Paris alla dagar i veckan...

Med tanke på höjdskillnaden hade man iofs nästan kunnat rulla "hem" till Florens ;)
Kan rekommendera garaget under järnvägsstationen i Florence, gratis laddning och marginellt bredare platser. Jag stod mellan en Leaf och Twizy, men ingen laddade... Tror jag såg dig vid Superchargern i utanför Modena igår, regnr såg bekant ut.
Det skulle man vetat innan... Nu pröjsade vi 75 euro. Fick ca 100 euro i mynt stulna och bodde PRECIS vid stationen :shock:

Ej min bil dock, har inte laddat där. Vi stannar dock snart på Campgalliano. Är på ett fossilbilsmuseum i Maranello ;)

Otroligt många som fotar bilen förresten. Ännu mer här än i Italien. I Sverige har det hänt typ 3 gånger, under resan minst 20 gånger hittills.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
TeslaBSL
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 07 mar 2017 20:17

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av TeslaBSL »

Legato skrev:
TeslaBSL skrev:
Legato skrev:
jpetters skrev:
Volterra är trevligt ställe. Även jag hade nytta av lång laddkabel där. Lite si och så med Italienarnas parkeringar. Bild
Roligt att du kände igen det direkt på den bilden :) Ja det var verkligen superfint! Det är verkligen trångt att parkera, hade mer eller mindre panik när jag hamnade i centrala Florens i rusningstrafik. Kör hellre i Paris alla dagar i veckan...

Med tanke på höjdskillnaden hade man iofs nästan kunnat rulla "hem" till Florens ;)
Kan rekommendera garaget under järnvägsstationen i Florence, gratis laddning och marginellt bredare platser. Jag stod mellan en Leaf och Twizy, men ingen laddade... Tror jag såg dig vid Superchargern i utanför Modena igår, regnr såg bekant ut.
Det skulle man vetat innan... Nu pröjsade vi 75 euro. Fick ca 100 euro i mynt stulna och bodde PRECIS vid stationen :shock:

Ej min bil dock, har inte laddat där. Vi stannar dock snart på Campgalliano. Är på ett fossilbilsmuseum i Maranello ;)

Otroligt många som fotar bilen förresten. Ännu mer här än i Italien. I Sverige har det hänt typ 3 gånger, under resan minst 20 gånger hittills.
Ok, det var en svart med regnr YK... Hursom, vi bodde på Villa Campestri som har destination chargers. Mkt trevligt litet ställe med pool och bra restaurang, ca 45min från Florens.

Tesla är inte så vanligt i Italien, såg inte en enda under vecka i Puglien (söder och sista superchargern). Om du inte menar de fotograferna som sitter vid vägkanten...
X90D
P85D
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Legato »

TeslaBSL skrev:
Legato skrev:
TeslaBSL skrev:
Legato skrev:
jpetters skrev:
Volterra är trevligt ställe. Även jag hade nytta av lång laddkabel där. Lite si och så med Italienarnas parkeringar. Bild
Roligt att du kände igen det direkt på den bilden :) Ja det var verkligen superfint! Det är verkligen trångt att parkera, hade mer eller mindre panik när jag hamnade i centrala Florens i rusningstrafik. Kör hellre i Paris alla dagar i veckan...

Med tanke på höjdskillnaden hade man iofs nästan kunnat rulla "hem" till Florens ;)
Kan rekommendera garaget under järnvägsstationen i Florence, gratis laddning och marginellt bredare platser. Jag stod mellan en Leaf och Twizy, men ingen laddade... Tror jag såg dig vid Superchargern i utanför Modena igår, regnr såg bekant ut.
Det skulle man vetat innan... Nu pröjsade vi 75 euro. Fick ca 100 euro i mynt stulna och bodde PRECIS vid stationen :shock:

Ej min bil dock, har inte laddat där. Vi stannar dock snart på Campgalliano. Är på ett fossilbilsmuseum i Maranello ;)

Otroligt många som fotar bilen förresten. Ännu mer här än i Italien. I Sverige har det hänt typ 3 gånger, under resan minst 20 gånger hittills.
Ok, det var en svart med regnr YK... Hursom, vi bodde på Villa Campestri som har destination chargers. Mkt trevligt litet ställe med pool och bra restaurang, ca 45min från Florens.

Tesla är inte så vanligt i Italien, såg inte en enda under vecka i Puglien (söder och sista superchargern). Om du inte menar de fotograferna som sitter vid vägkanten...
OK! Antagligen utplockad i december 2017 den också då ;) Min är dock lätt att känna igen om du hade sett den i verkligheten, hittills har jag inte sett någon annan som är helsvart (inget chrome) och med bronsfärgade fälgar.

Tack för tips! Nu har vi dock tagit oss vidare till Gardasjön och bor på ett riktigt mysigt ställehttp://www.piccolavela.it/. Vi hann dock luncha på ett fantastiskt ställe i Toscana (med destination chargers): https://www.borgopignano.com/en/. Där kommer vi definitivt sikta på att bo nästa gång!

Jag har faktiskt inte sett en enda Italiensk-reggad eller Kroatien-reggad Tesla längs hela resan. Mest norrmän, en del svenskar och österrikare men inte så mycket annat.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Bjelke »

Legato skrev:
... Min är dock lätt att känna igen om du hade sett den i verkligheten, hittills har jag inte sett någon annan som är helsvart (inget chrome) och med bronsfärgade fälgar.
..
Coolt! :) Då har jag nog sett dig/din bil i sommar :) minns inte riktigt vart men men...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Legato »

Bjelke skrev:
Legato skrev:
... Min är dock lätt att känna igen om du hade sett den i verkligheten, hittills har jag inte sett någon annan som är helsvart (inget chrome) och med bronsfärgade fälgar.
..
Coolt! :) Då har jag nog sett dig/din bil i sommar :) minns inte riktigt vart men men...
Kul! I Sverige har den regskylt No2Oil. Hälsa nästa gång ;)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Pontus »

I Sverige?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10280
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av Legato »

Pontus skrev:
I Sverige?
Tar 2 minuter att byta skyltar, inför utlandsresan tyckte jag det var enklare än att riskera att behöva förklara för kroatiska poliser.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Jag har blivit icead!

Inlägg av hed »

IMG-20180724-WA0000.jpg
Kalmar SuC nu på morgonen....
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Skriv svar