Jag har blivit icead!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Jag har blivit icead!

Inläggav Teslaägare bylund » 06 aug 2017 23:05

Nicke Nyfiken skrev:
bullen skrev:Jag har gjort om min 8m Typ 2 så att den går att skarva med. Funkar tom att koppla den mellan bilen och UMC men så låser den inte fast UMC

Menar du att det går att dra isär Typ2 och UMC under laddning?
För UMCn låses väl fortfarande fast i bilen under laddning så den inte går att sno?

Fast mellan typ 2-kabeln och UMC finns inget som låser. Jag tolkar det som att typ 2-kabeln sitter i bilen, och UMC:n mellan eluttaget och typ 2-kabeln.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | Referrallänk: http://ts.la/olga1734
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Nicke Nyfiken » 06 aug 2017 23:07

bylund skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
bullen skrev:Jag har gjort om min 8m Typ 2 så att den går att skarva med. Funkar tom att koppla den mellan bilen och UMC men så låser den inte fast UMC

För UMCn låses väl fortfarande fast i bilen under laddning så den inte går att sno?

Fast mellan typ 2-kabeln och UMC finns inget som låser. Jag tolkar det som att typ 2-kabeln sitter i bilen, och UMC:n mellan eluttaget och typ 2-kabeln.

Givetvis :oops:
Jag hade otur när jag tänkte. :lol:
Model S P85 med Autopilot!!!
Midnight Silver Metallic, 21" Onyx Black Turbine, Röda bromsok, Kolfiberspoiler, Svart skinn, Abstract Ocean LED inne/ute, Light Harmonic högtalare, Automagisk bagagelucka och OBEGRÄNSAD FRI SUPERCHARGING FÖR EVIGT !!!
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare

Inläggav Hammar » 07 aug 2017 13:53

bylund skrev:
Nicke Nyfiken skrev:

Borde väl gå att ordna med två hänglås och en kedja, för att låsa ihop kablarna. Går ju att klippa kedjan med en rejäl bultsax, men en del klåfingriga personer slipper du ju.
Användarvisningsbild
Hammar

Inläggav Teslaägare Lucidor » 08 aug 2017 14:01

Södra parkeringshuset i Täby Centrum idag. På plan -1 finns tre allmänna laddplatser och tre speciellt för Tesla. Jag stod just och kopplade in XET när den silverfärgade Opeln ställde sig på den tredje och sista teslaplatsen. Jag påpekade för föraren att det var en laddplats men han svarade att det inte framgick att han inte fick parkera där. I sak hade han rätt, skyltar med "Endast elbilar" finns bara på de allmänna laddplatserna, inte på Teslas. Men vad är det för hänsynslös inställning folk har egentligen? Till saken hör att det fanns gott om lediga platser i garaget om han hade itts gå 10 meter extra till ingången.

Jag informerade om händelsen i informationsdisken och efterfrågade bättre skyltning. De tog även bilnumret på Opeln men jag såg ingen lapp på den när jag åkte därifrån 30 minuter senare.

Bild
Användarvisningsbild
Lucidor
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Pontus » 08 aug 2017 15:05

Lucidor skrev:Södra parkeringshuset i Täby Centrum idag. På plan -1 finns tre allmänna laddplatser och tre speciellt för Tesla. Jag stod just och kopplade in XET när den silverfärgade Opeln ställde sig på den tredje och sista teslaplatsen. Jag påpekade för föraren att det var en laddplats men han svarade att det inte framgick att han inte fick parkera där. I sak hade han rätt, skyltar med "Endast elbilar" finns bara på de allmänna laddplatserna, inte på Teslas. Men vad är det för hänsynslös inställning folk har egentligen? Till saken hör att det fanns gott om lediga platser i garaget om han hade itts gå 10 meter extra till ingången.

Jag informerade om händelsen i informationsdisken och efterfrågade bättre skyltning. De tog även bilnumret på Opeln men jag såg ingen lapp på den när jag åkte därifrån 30 minuter senare.

Bild

Det kanske inte framgick tillräckligt tydligt av skyltarna men du talade ju om för honom att det räven laddplats och då vet han ju om det. Sa han inget mer då?
Det framgår väl inte heller att man inte får repa hans bil?
Model S 85D Mattblåmetallik med svart inredning.
Provturer ordnas med glädje och den givna Referral: http://ts.la/pontus4068 (9.000 kr i rabatt) ocg fri Super Charging.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Lucidor » 08 aug 2017 15:22

Pontus skrev:Det kanske inte framgick tillräckligt tydligt av skyltarna men du talade ju om för honom att det räven laddplats och då vet han ju om det. Sa han inget mer då?
Han förstod mycket väl att han ställt sig på en laddplats men han menade att eftersom skyltningen inte begränsade parkeringen till enbart elbilar så hade han rätt att stå där. Det tror jag tyvärr att han har rätt i ur ett juridiskt perspektiv. Det jag ondgör mig över är den nonchalanta inställningen till sina medtrafikanter.
Användarvisningsbild
Lucidor
Teslaägare

Inläggav Teslaspolen » 08 aug 2017 15:57

Lucidor skrev:
Pontus skrev:Det kanske inte framgick tillräckligt tydligt av skyltarna men du talade ju om för honom att det räven laddplats och då vet han ju om det. Sa han inget mer då?
Han förstod mycket väl att han ställt sig på en laddplats men han menade att eftersom skyltningen inte begränsade parkeringen till enbart elbilar så hade han rätt att stå där. Det tror jag tyvärr att han har rätt i ur ett juridiskt perspektiv. Det jag ondgör mig över är den nonchalanta inställningen till sina medtrafikanter.

Rätt ur juridiskt perspektiv, men även en femåring förstår att det är fel i verkligheten.
Användarvisningsbild
Teslaspolen

Inläggav Teslaägare Bjelke » 08 aug 2017 17:12

Jag brukar inte vara lika snäll i liknande situationer kan jag säga ;) :evil:
Jag brukar göra det riktigt jobbigt och besvärligt, det är lite kul faktiskt, och eftersom dom ofta har en pissdålig syn
på det mesta så tycker jag det är fritt fram att trycka ner dom ordentligt :mrgreen:
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få 9000kr i rabatt och fri Supercharging
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Pontus » 08 aug 2017 17:39

Bjelke skrev:Jag brukar inte vara lika snäll i liknande situationer kan jag säga ;) :evil:
Jag brukar göra det riktigt jobbigt och besvärligt, det är lite kul faktiskt, och eftersom dom ofta har en pissdålig syn
på det mesta så tycker jag det är fritt fram att trycka ner dom ordentligt :mrgreen:

+1
Provturer ordnas med glädje och den givna Referral: http://ts.la/pontus4068 (9.000 kr i rabatt) ocg fri Super Charging.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Pontus » 08 aug 2017 17:46

Ser ut som det hade varit läge att parkera om X mycket närmare så han fått krypa in via passagerarsidan... :evil:
Blir så #*%# när man läser sådant här.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S