Bortsett från att den inte "får"...funkar det att ladda andra bilar?DSV skrev:PHEVAD (ja den är inkopplad) i tanum. Som tur är fanns det gott om andra lediga platser.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Moderator: Redaktion
Bortsett från att den inte "får"...funkar det att ladda andra bilar?DSV skrev:PHEVAD (ja den är inkopplad) i tanum. Som tur är fanns det gott om andra lediga platser.
Nope, ska bara funka på Teslas bilar...Fribbe skrev:Bortsett från att den inte "får"...funkar det att ladda andra bilar?DSV skrev:PHEVAD (ja den är inkopplad) i tanum. Som tur är fanns det gott om andra lediga platser.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Inte en chans. BMWn förväntar sig AC från typ2-kontakten, inte 120kW DC. När man kopplar in den försöker bilen prata med den potentiella typ2-stolpen. Om den ens får ett svar så är det bara en för andra bilar obegriplig supercharger-dialekt. Och även om de hade förstått vad superchargern säger så finns det ingen bil som kan ladda DC via typ2 ändå. Sen kommer superchargern knappast låta en BMW ladda, även om bilen hade kunnat.Fribbe skrev:Bortsett från att den inte "får"...funkar det att ladda andra bilar?DSV skrev:PHEVAD (ja den är inkopplad) i tanum. Som tur är fanns det gott om andra lediga platser.
Egentligen skulle det lösas genom att man måste checka ut sin laddning på plats (med det kort man startat med) för att handsken ska låsas upp. Då finns ju all information som behövs för att debitera övertids-/parkerings-taxor, och samtidigt vore det möjligt att ta ett lågt kWh-pris under de första 30 minuterna, för att sedan övergå i eskalerande minutpris.Pontus skrev:Men om displayen kan se när den är färdigladdad och ta ett kort. Då skulle man kunna ha ett upplägg med 10kr/min efter 30 min och 20kr/min så länge man står kvar efter att laddningen avslutats. Det där med pengar brukar ju vara ett effektivt sätt att få folk att göra som det var tänkt.
Stackaren måste vara så avundsjukNyren skrev:
Superladdaren i Valencia just nu.
Det är väl en bom för att komma in där?Nyren skrev:
Superladdaren i Valencia just nu.
Nej inte till den. Den ligger vid entrén till ett hotell. I Girona har de en bom till Ibis, men där får alla bilar köra in. De har parkering för 5€ men om man har en Tesla så står man gratis!EnTraktor skrev:Det är väl en bom för att komma in där?Nyren skrev:
Superladdaren i Valencia just nu.
En katt bland hermelinerna...danni skrev:Stackaren måste vara så avundsjukNyren skrev:
Superladdaren i Valencia just nu.
Tror att danni har en passande benämning på den färgen.HelectriC skrev:Där kan vi snacka om tråkig färg. Blä, vem väljer en sån créme-/guggfärg?
Borde det inte kunna räknas som försök till stöld?mati skrev:Haha, det skulle väl ta typ 5 minuter att ladda det där mikroskopiska batteriet från helt tomt till fullt. Om det nu hade gått förstås.
Det skulle vara lite roligt att få prata med en sådan SuC-missbrukare någon gång. Jag undrar verkligen vilket svar man skulle få.Bjelke skrev:Borde det inte kunna räknas som försök till stöld?mati skrev:Haha, det skulle väl ta typ 5 minuter att ladda det där mikroskopiska batteriet från helt tomt till fullt. Om det nu hade gått förstås.
Det gäller ju iaf om man kopplar in sig på andra ställen om man inte har rätt till det...
Sätt upp en pytteliten varningsskylt och slå sedan på full effekt när såna där kopplar in sig (ring även brandkåren samtidigt)mati skrev:Det skulle vara lite roligt att få prata med en sådan SuC-missbrukare någon gång. Jag undrar verkligen vilket svar man skulle få.Bjelke skrev:Borde det inte kunna räknas som försök till stöld?mati skrev:Haha, det skulle väl ta typ 5 minuter att ladda det där mikroskopiska batteriet från helt tomt till fullt. Om det nu hade gått förstås.
Det gäller ju iaf om man kopplar in sig på andra ställen om man inte har rätt till det...
Kontakten passar ju, det funkar nog ändå. Eller nåt sånt. De är säkert upprörda över att kabeln är så kort och sitter på fel ställe för deras bilar.