Intressant reflektion är att de jag pratat med som bor i Dubai som är sugen på Tesla så är det MX som gäller för att just att man kan ju inte köra runt i en MS som är .... just det en taxikontakten2 skrev:Dubai har för övrigt väldigt många Tesla - taxi. Googla
Jag har blivit icead!
Moderator: Redaktion
Re: Jag har blivit icead!
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
Re: Jag har blivit icead!
Absolut, med tanke på att typ alla Europeiska tillverkare och många asiatiska pallrar sig dit för att testa kyl- och klimatsystem med mera kan man nog anta att även Tesla gör det. Nästgårds för dem ju. Sen är det ju en skillnad på att utföra tester under en begränsad tid med att konstant i vardagen utsättas för väldigt höga temperaturer (Dubai).Hok skrev:Visserligen bor inte så många där. Men mycket turister. Inte så långt för Tesla att åka dit för lite tester heller.
Finns gott om öken i södra Kalifornien där det är varmt men inte riktigt lika varmt som i Death Valley.
Sprang för övrigt på den här när jag googlade lite i ämnet.
Re: Jag har blivit icead!
Borde väl vara tvärt om enligt denna bild?unumlapis skrev:Intressant reflektion är att de jag pratat med som bor i Dubai som är sugen på Tesla så är det MX som gäller för att just att man kan ju inte köra runt i en MS som är .... just det en taxikontakten2 skrev:Dubai har för övrigt väldigt många Tesla - taxi. Googla
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Jag har blivit icead!
Geni87 skrev:Absolut, med tanke på att typ alla Europeiska tillverkare och många asiatiska pallrar sig dit för att testa kyl- och klimatsystem med mera kan man nog anta att även Tesla gör det. Nästgårds för dem ju. Sen är det ju en skillnad på att utföra tester under en begränsad tid med att konstant i vardagen utsättas för väldigt höga temperaturer (Dubai).Hok skrev:Visserligen bor inte så många där. Men mycket turister. Inte så långt för Tesla att åka dit för lite tester heller.
Finns gott om öken i södra Kalifornien där det är varmt men inte riktigt lika varmt som i Death Valley.
Sprang för övrigt på den här när jag googlade lite i ämnet.
Det var inte mycket maskerat där inte. Vilket år var detta.
Re: Jag har blivit icead!
Det framgår inte men bör vara sent 70- till tidigt 80-tal någon gång. Beror på om det är en 760 eller 740, jag kan inte riktigt avgöra det.TeslaTissel skrev:Geni87 skrev:Absolut, med tanke på att typ alla Europeiska tillverkare och många asiatiska pallrar sig dit för att testa kyl- och klimatsystem med mera kan man nog anta att även Tesla gör det. Nästgårds för dem ju. Sen är det ju en skillnad på att utföra tester under en begränsad tid med att konstant i vardagen utsättas för väldigt höga temperaturer (Dubai).Hok skrev:Visserligen bor inte så många där. Men mycket turister. Inte så långt för Tesla att åka dit för lite tester heller.
Finns gott om öken i södra Kalifornien där det är varmt men inte riktigt lika varmt som i Death Valley.
Sprang för övrigt på den här när jag googlade lite i ämnet.
Det var inte mycket maskerat där inte. Vilket år var detta.
Re: Jag har blivit icead!
Jag tror att det är innan 760 introducerades 1982. Hur långt innan är svårt att säga. Men jag minns dessa (liknande) spionbilder från tiden när det begav sig.Geni87 skrev:Det framgår inte men bör vara sent 70- till tidigt 80-tal någon gång. Beror på om det är en 760 eller 740, jag kan inte riktigt avgöra det.TeslaTissel skrev:Geni87 skrev:Absolut, med tanke på att typ alla Europeiska tillverkare och många asiatiska pallrar sig dit för att testa kyl- och klimatsystem med mera kan man nog anta att även Tesla gör det. Nästgårds för dem ju. Sen är det ju en skillnad på att utföra tester under en begränsad tid med att konstant i vardagen utsättas för väldigt höga temperaturer (Dubai).Hok skrev:Visserligen bor inte så många där. Men mycket turister. Inte så långt för Tesla att åka dit för lite tester heller.
Finns gott om öken i södra Kalifornien där det är varmt men inte riktigt lika varmt som i Death Valley.
Sprang för övrigt på den här när jag googlade lite i ämnet.
Det var inte mycket maskerat där inte. Vilket år var detta.
Re: Jag har blivit icead!
Om det är 760 bör bilderna vara tagna sent 70-tal då.Hok skrev:Jag tror att det är innan 760 introducerades 1982. Hur långt innan är svårt att säga. Men jag minns dessa (liknande) spionbilder från tiden när det begav sig.
Re: Jag har blivit icead!
Sen kan det ju vara 740 som testas innan 760 introducerades. Svårt att avgöra på maskerade bilar. Kan vara så sent som '80 eller '81 också. Med tanke på hur lite bilen är maskerad.Geni87 skrev:Om det är 760 bör bilderna vara tagna sent 70-tal då.Hok skrev:Jag tror att det är innan 760 introducerades 1982. Hur långt innan är svårt att säga. Men jag minns dessa (liknande) spionbilder från tiden när det begav sig.
- ellerstrom
- Teslaägare
- Inlägg: 650
- Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
- Ort: Höllviken
Re: Jag har blivit icead!
Skulle tippa på 77-78, eftersom texten om VW chefens lön på 1,3M D Mark översätts till 2,75M SEK. Det ger en växlingskurs på ca 2,12 SEK/D Mark. Var därför "tvungen" att kolla upp hur växlingskursen sett ut, 1977 var den 1,93 och 1978 var den 2,25. Sedan dess har den stadigt varit över 2,25, med undantag för 1981 då den föll tillbaka till 2,24.Hok skrev:Sen kan det ju vara 740 som testas innan 760 introducerades. Svårt att avgöra på maskerade bilar. Kan vara så sent som '80 eller '81 också. Med tanke på hur lite bilen är maskerad.Geni87 skrev:Om det är 760 bör bilderna vara tagna sent 70-tal då.Hok skrev:Jag tror att det är innan 760 introducerades 1982. Hur långt innan är svårt att säga. Men jag minns dessa (liknande) spionbilder från tiden när det begav sig.
Kursen kan ju såklart ha varit lägre under någon tidpunkt på de andra åren också, eftersom datan jag hittade enbart gav årskurser, men det troligaste intervallet är 77-78 vilket är i linje med vad ni gissat på också.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Re: Jag har blivit icead!
Den hade inte blivit icead. När ska tråden handla om det som den heter?
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
- jonsalgerier
- Teslaägare
- Inlägg: 375
- Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
- Ort: Knivsta
Re: Jag har blivit icead!
Jag återför härmed tråden till ämnet med en bild från i somras.
Det här är bara så fel!
Om man tittar noga ser man att automaten till och med tar el från stolpen.
Det här är bara så fel!
Om man tittar noga ser man att automaten till och med tar el från stolpen.
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Jag har blivit icead!
Gasad!
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: Jag har blivit icead!
Förmildrande...de kanske visste att ingen laddat på den där skämsstolpen sen våren 2012
ms 76132 "Eleamore"
- jonsalgerier
- Teslaägare
- Inlägg: 375
- Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
- Ort: Knivsta
Re: Jag har blivit icead!
Ja det är inte precis fullpackat där i vanliga fall12man skrev:Förmildrande...de kanske visste att ingen laddat på den där skämsstolpen sen våren 2012
Re: Jag har blivit icead!
760 bör det väl vara. Jag tänker på chromelisterna längs sidan. 760 var ju mer påkostad? Eller det kanske var GLE..Geni87 skrev:Om det är 760 bör bilderna vara tagna sent 70-tal då.Hok skrev:Jag tror att det är innan 760 introducerades 1982. Hur långt innan är svårt att säga. Men jag minns dessa (liknande) spionbilder från tiden när det begav sig.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Jag har blivit icead!
Av alla platser vid historiska museet så var dom tvungna att ställa den på en laddplats. I’ve been containericed.
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Jag har blivit icead!
Elfordon? Sådana saker finns ju knappt. Är väl endast några enstaka forskningsprojekt?
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: Jag har blivit icead!
Du har blivit sopad!joje skrev:Av alla platser vid historiska museet så var dom tvungna att ställa den på en laddplats. I’ve been containericed.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jag har blivit icead!
Fast de har ju lämnat ett telefonnummer.joje skrev:Av alla platser vid historiska museet så var dom tvungna att ställa den på en laddplats. I’ve been containericed.
Re: Jag har blivit icead!
Re-cycle <--> Re-chargejoje skrev:Av alla platser vid historiska museet så var dom tvungna att ställa den på en laddplats. I’ve been containericed.
Det är väl typ samma sak...
Re: Jag har blivit icead!
I USA har det än en gång hänt att superchargers utsatts för sabotage.
https://electrek.co/2019/01/26/tesla-su ... incidents/
https://electrek.co/2019/01/26/tesla-su ... incidents/
Re: Jag har blivit icead!
Sorterad...
Skyltningen är iaf tydlig, men svårt att bötfälla en container. Inga vindrutetorkare på den.
Skyltningen är iaf tydlig, men svårt att bötfälla en container. Inga vindrutetorkare på den.
Model S 75D 2018, Red multicoat (PPMR), cremefärgade säten, kolfiberpaneler, öppningsbart soltak, Autopilot 2.5, FSD
Re: Jag har blivit icead!
Gott om plats inuti ...Chrille skrev:Sorterad...
Skyltningen är iaf tydlig, men svårt att bötfälla en container. Inga vindrutetorkare på den.