Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd m.m.

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inläggav dhanjel » 16 apr 2018 09:13

Behöver förstå beg. marknaden lite.

Vilken skulle ni valt och varför av de som ligger ute nu (se nedan), dvs strax över 600k.

Fokus på räckvidd snarare än prestanda och självkörning är snarare en bonus än ett krav.
Bild

(Vi kan väl för stunden bortse från att vissa säljs privat)
dhanjel

Inläggav Teslaägare Mistafrizz » 16 apr 2018 09:19

Den vita har varit till salu länge, och den tror jag det finns en bra prutmån på.

Jag föredrar dom fyrhjulsdrivna modellerna alla dagar i veckan - var inte nöjd med enbart bakhjulsdrift på min förra Model S.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Verdi » 16 apr 2018 09:23

S85D hade nog jag valt. Den är lika snabb som P85:an (dublettannonser?) och har awd. Den har dessutom längre räckvidd och är nyare.
Model S 90D Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, Premiumpaket, Ultra HiFi, Luftfjädring, AP1, svarta Next Generation-stolar http://ts.la/mrten7828
Användarvisningsbild
Verdi
Teslaägare

Inläggav frippe » 16 apr 2018 09:41

Går inte att förstå beg. marknaden på Teslor, tycker priset varierar extremt mycket på vad som verkar vara likartade fordon.

S85D var ute till försäljning i höstas, låg ute ganska länge, tror det var någon här på forumet som sålde den då via Shiftgear, vad jag minns på den så var sista annonspriset just 649tkr på den då. Den verkar inte ha gått så mycket längre sedan dess heller. Finns bilder på den blåfolierad här på forumet tror jag.

Den vita som sagts redan, legat ute väldigt länge, oklart varför. Är S70D en så svårsåld bil?

Vill man bränna däck, är väl P-modellen att föredra.....
frippe

Inläggav Teslaägare Verdi » 16 apr 2018 10:08

frippe skrev:Går inte att förstå beg. marknaden på Teslor, tycker priset varierar extremt mycket på vad som verkar vara likartade fordon.

S85D var ute till försäljning i höstas, låg ute ganska länge, tror det var någon här på forumet som sålde den då via Shiftgear, vad jag minns på den så var sista annonspriset just 649tkr på den då. Den verkar inte ha gått så mycket längre sedan dess heller. Finns bilder på den blåfolierad här på forumet tror jag.

Den vita som sagts redan, legat ute väldigt länge, oklart varför. Är S70D en så svårsåld bil?

Vill man bränna däck, är väl P-modellen att föredra.....

Så är det. Verkar kunna skilja jättemycket. Fast sen vet vi ju inte vad de faktiskt säljs för. Kollar man på annonspriserna på 90D så blir jag lite småsugen. Problemet är bara vad jag skulle ha istället. :lol:
Model S 90D Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, Premiumpaket, Ultra HiFi, Luftfjädring, AP1, svarta Next Generation-stolar http://ts.la/mrten7828
Användarvisningsbild
Verdi
Teslaägare

Inläggav Teslaägare danni » 16 apr 2018 10:31

Av dessa skulle jag solklart gått på 85D:n. Både bäst räckvidd och bäst prestanda, och fyrhjulsdrift.
Model X P100D / obsidian black / ultra white / kolfiber / 22" Onyx / all utrustning
Få fri supercharging vid beställning av en Tesla: http://ts.la/danni1257
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare

Inläggav Julleruff » 16 apr 2018 11:09

Mistafrizz skrev:Den vita har varit till salu länge, och den tror jag det finns en bra prutmån på.

Jag föredrar dom fyrhjulsdrivna modellerna alla dagar i veckan - var inte nöjd med enbart bakhjulsdrift på min förra Model S.

Den vita är momsad å har legat ute för mindre än på bilden om det är samma som jag kollat på innan.
Julleruff

Inläggav dhanjel » 16 apr 2018 11:25

Märkligt om man höjer priset när man inte får det sålt?
dhanjel

Inläggav frippe » 16 apr 2018 16:39

dhanjel skrev:Märkligt om man höjer priset när man inte får det sålt?

Många amärkliga saker med begagnatmarknaden för Tesla, ja säkert inte enbart för Tesla.

Denna:
https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 8-11983181

Har tidigare varit ute på KVD, då låg beräknat pris på 719tkr, vet inte vad den gick för på auktionen. Nu ute hos annan handlare för 719500kr.
frippe

Inläggav Teslaägare Mistafrizz » 16 apr 2018 19:15

Julleruff skrev:
Mistafrizz skrev:Den vita har varit till salu länge, och den tror jag det finns en bra prutmån på.

Den vita är momsad å har legat ute för mindre än på bilden om det är samma som jag kollat på innan.

Ja, den annonserades hos Bilförmedlingen i Älvsjö/Västberga ett tag..
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S