Pontus skrev:Men 665 för en AWD utan tillval och svårt är väl mer än nypriset?
Samma pris för en grå med vit interiör.
Ja, några är faktiskt dyrare än en ny. Men det är ju Tesla i ett nötskal. Priserna slumpas väl fram.
Moderator: Redaktion
Pontus skrev:Men 665 för en AWD utan tillval och svårt är väl mer än nypriset?
Samma pris för en grå med vit interiör.
Lustigt då att min kollega fick trade in på 512.000 för sin awd och sen säljes dom för 640.000, +128.0000 i vinstVerdi skrev:Pontus skrev:Men 665 för en AWD utan tillval och svårt är väl mer än nypriset?
Samma pris för en grå med vit interiör.
Ja, några är faktiskt dyrare än en ny. Men det är ju Tesla i ett nötskal. Priserna slumpas väl fram.
Vissa var ju inte bara lite dyrare än nya och på samma sida finns dom exakt likadana som kostar 50-100 tkr mindre. Verkligt oseriöst upplägg på denna sida.Verdi skrev:Pontus skrev:Men 665 för en AWD utan tillval och svårt är väl mer än nypriset?
Samma pris för en grå med vit interiör.
Ja, några är faktiskt dyrare än en ny. Men det är ju Tesla i ett nötskal. Priserna slumpas väl fram.
Den är finfin enligt mina vänner som köpt en just för Uber/Bolt. Enda nackdelen är väl bagaget för Arlandakörningar (som pga incitamenten att köra förbi kön är väldigt bra för Teslataxi).Kilowatt skrev:Model 3 borde ju vara ganska attraktiv som taxi/uber? Eller är det för dyrt nu utan fri supercharge? Nya v3 supercharge är ju snabbare och svart taxi (hehe) är lämplig för wrap eller dekaler. Bara en tanke.
Bilen för 665k har dragkrok. Prova att speca upp en Svart LR AWD med drakgrok så landar den på 665k.Pontus skrev:Vissa var ju inte bara lite dyrare än nya och på samma sida finns dom exakt likadana som kostar 50-100 tkr mindre. Verkligt oseriöst upplägg på denna sida.Verdi skrev:Pontus skrev:Men 665 för en AWD utan tillval och svårt är väl mer än nypriset?
Samma pris för en grå med vit interiör.
Ja, några är faktiskt dyrare än en ny. Men det är ju Tesla i ett nötskal. Priserna slumpas väl fram.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/YAJ574sjumila skrev:Har haft span på begagnade Teslor ett tag, och noterade att https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7E21FF107092 dykt upp igen för tredje gången Den låg nämligen uppe en vända både i början och i slutet av maj också. Nån som vet om det nödvändigtvis innebär att nån köpt den men ångrat sig, eller är det bara Tesla själva som mixtrar?! Om två köpare hävt köpet när de fått se den irl drar en ju öronen åt sig lite
Den är tyvärr ganska mycket skavanker på.sjumila skrev:Har haft span på begagnade Teslor ett tag, och noterade att https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7E21FF107092 dykt upp igen för tredje gången Den låg nämligen uppe en vända både i början och i slutet av maj också. Nån som vet om det nödvändigtvis innebär att nån köpt den men ångrat sig, eller är det bara Tesla själva som mixtrar?! Om två köpare hävt köpet när de fått se den irl drar en ju öronen åt sig lite
Min gissning är att den köpes ”as is”.sjumila skrev:Ah, tack @MartinGBG! Det var ju lite tråkigt att höra, men väldigt bra att veta. Hur ska en tolka skadespecen – menar de att raderna det står "Ersätta" och "Åtgärd krävs" på ska fixas av Tesla? Sker det isf innan en får ut bilen, eller måste en driva det med SC själv? Och de andra skadorna är bara att leva med? Även knasigt TPMS-sytem?!
Om det finns mer i protokollet får du jättegärna PM:a över det, för att få tag på Fredrik är sannerligen inte lätt
TPMS och sådant måste de fixa, det går på garanti. Skönhetsfel behöver de däremot inte fixa, så där måste man kolla med Fredrik vad som gäller.MartinGBG skrev:Min gissning är att den köpes ”as is”.sjumila skrev:Ah, tack @MartinGBG! Det var ju lite tråkigt att höra, men väldigt bra att veta. Hur ska en tolka skadespecen – menar de att raderna det står "Ersätta" och "Åtgärd krävs" på ska fixas av Tesla? Sker det isf innan en får ut bilen, eller måste en driva det med SC själv? Och de andra skadorna är bara att leva med? Även knasigt TPMS-sytem?!
Om det finns mer i protokollet får du jättegärna PM:a över det, för att få tag på Fredrik är sannerligen inte lätt
Tror inte dom tänkt åtgärda något utav det som tas upp i testprotokollet. Isåfall borde dom nämnt det när dom skickade ut det, att man kunde bortse från vissa saker.
Förmodligen lättare att få tag på Donald Trump än Fredrik dock känns det somjuristen skrev:TPMS och sådant måste de fixa, det går på garanti. Skönhetsfel behöver de däremot inte fixa, så där måste man kolla med Fredrik vad som gäller.MartinGBG skrev:Min gissning är att den köpes ”as is”.sjumila skrev:Ah, tack @MartinGBG! Det var ju lite tråkigt att höra, men väldigt bra att veta. Hur ska en tolka skadespecen – menar de att raderna det står "Ersätta" och "Åtgärd krävs" på ska fixas av Tesla? Sker det isf innan en får ut bilen, eller måste en driva det med SC själv? Och de andra skadorna är bara att leva med? Även knasigt TPMS-sytem?!
Om det finns mer i protokollet får du jättegärna PM:a över det, för att få tag på Fredrik är sannerligen inte lätt
Tror inte dom tänkt åtgärda något utav det som tas upp i testprotokollet. Isåfall borde dom nämnt det när dom skickade ut det, att man kunde bortse från vissa saker.
Inne o kikar på dom Model 3-lagerbilarna som finns. Verkar som att alla - inklusive den Klintan nämner - har klimatbonus. Kan det stämma? Vissa har ju rullat några hundra mil. Kan de fortfarande vara giltiga för klimatbonusen?Klintan skrev:Kollade en av treorna som listas som lagerbil, med 368 mil på mätaren och 644', den är i trafik och har alltså ingen bonus. Midnight silver AWD, 5YJ3E7EB6KF236335.
Villkoren från Transportstyrelsen är att ursprunglige ägaren får bonus om den har kvar bilen efter sex månader från att den togs i trafik (och skickat in ansökan). Om Tesla har någon egen deal skulle jag vilja ha den skriftligt utöver texten på sidan. Verkar ju inte alltid gälla, tex vinterdäck på begbilar.HerrNilsson skrev:Inne o kikar på dom Model 3-lagerbilarna som finns. Verkar som att alla - inklusive den Klintan nämner - har klimatbonus. Kan det stämma? Vissa har ju rullat några hundra mil. Kan de fortfarande vara giltiga för klimatbonusen?Klintan skrev:Kollade en av treorna som listas som lagerbil, med 368 mil på mätaren och 644', den är i trafik och har alltså ingen bonus. Midnight silver AWD, 5YJ3E7EB6KF236335.
Kollar man under Visa detaljer så står det Klimatbonus -60 000kr.
Sant. Nog bäst att dubbelkolla sånt.Klintan skrev:Villkoren från Transportstyrelsen är att ursprunglige ägaren får bonus om den har kvar bilen efter sex månader från att den togs i trafik (och skickat in ansökan). Om Tesla har någon egen deal skulle jag vilja ha den skriftligt utöver texten på sidan. Verkar ju inte alltid gälla, tex vinterdäck på begbilar.HerrNilsson skrev:Inne o kikar på dom Model 3-lagerbilarna som finns. Verkar som att alla - inklusive den Klintan nämner - har klimatbonus. Kan det stämma? Vissa har ju rullat några hundra mil. Kan de fortfarande vara giltiga för klimatbonusen?Klintan skrev:Kollade en av treorna
Kollar man under Visa detaljer så står det Klimatbonus -60 000kr.
Så alltså om Tesla har en Model 3 som demobil och ställer på den så räknas TM Sverige som 1a ägare och jag som sedan köper den demobilen får följdaktligen ingen bonus?När en klimatbonusbil ställs på första gången i vägtrafikregistret inleder Transportstyrelsen bonusärendet direkt, genom att skicka ut en blankett om försäkran. Från den dag då fordonsägaren köpte bilen har hen sex månader på sig att skicka in försäkran.
Tidigast sex månader efter köpet av den nya bilen prövar Transportstyrelsen om bonus ska betalas ut. Bilen får inte byta ägare i vägtrafikregistret förrän bonusen har betalats ut. Det måste alltså vara samma ägare första gången bilen ställs på i vägtrafikregistret och vid den tidpunkt då bonusen betalas ut, annars blir det ingen bonus.
Som exempel kan nämnas att en bilhandlare inte kan ställa på en klimatbonusbil dag 1 och göra anmälan om ägarbyte till sin slutkund dag 2. Bilen har då bytt ägare efter första påställningen, och villkoren för att få bonus kommer alltså inte att vara uppfyllda när prövningen sker.
Kan ju körts med grönskylt utan att vara i trafik, sök på chassinr (syns i url efter tryck på köpknapp) på tex car.info.HerrNilsson skrev:Sant. Nog bäst att dubbelkolla sånt.Klintan skrev:Villkoren från Transportstyrelsen är att ursprunglige ägaren får bonus om den har kvar bilen efter sex månader från att den togs i trafik (och skickat in ansökan). Om Tesla har någon egen deal skulle jag vilja ha den skriftligt utöver texten på sidan. Verkar ju inte alltid gälla, tex vinterdäck på begbilar.HerrNilsson skrev:Inne o kikar på dom Model 3-lagerbilarna som finns. Verkar som att alla - inklusive den Klintan nämner - har klimatbonus. Kan det stämma? Vissa har ju rullat några hundra mil. Kan de fortfarande vara giltiga för klimatbonusen?Klintan skrev:Kollade en av treorna
Kollar man under Visa detaljer så står det Klimatbonus -60 000kr.
Så alltså om Tesla har en Model 3 som demobil och ställer på den så räknas TM Sverige som 1a ägare och jag som sedan köper den demobilen får följdaktligen ingen bonus?När en klimatbonusbil ställs på första gången i vägtrafikregistret inleder Transportstyrelsen bonusärendet direkt, genom att skicka ut en blankett om försäkran. Från den dag då fordonsägaren köpte bilen har hen sex månader på sig att skicka in försäkran.
Tidigast sex månader efter köpet av den nya bilen prövar Transportstyrelsen om bonus ska betalas ut. Bilen får inte byta ägare i vägtrafikregistret förrän bonusen har betalats ut. Det måste alltså vara samma ägare första gången bilen ställs på i vägtrafikregistret och vid den tidpunkt då bonusen betalas ut, annars blir det ingen bonus.
Som exempel kan nämnas att en bilhandlare inte kan ställa på en klimatbonusbil dag 1 och göra anmälan om ägarbyte till sin slutkund dag 2. Bilen har då bytt ägare efter första påställningen, och villkoren för att få bonus kommer alltså inte att vara uppfyllda när prövningen sker.
Med andra ord så borde alla lagerbilar med mer än några kilometer på mätaren inte generera bonus för mig som köpare sen.
"Liknande hos handlare" går nog på någon riktprislista, och då priserna gått ner på begagnat på sistone ska nog dessa riktpriser tas med några skopor salt.buBBen3 skrev:Någon som vet nått om denna?!
https://www.kvd.se/auktioner/40916?utm_ ... term=Tesla
Liknande hos handlare 690"..
Intressanta med handlar priset är väll att d måste ge till viss del garantier(6månader) KVD har väll inga antaganden alls efter genomfört köp?!bylund skrev:"Liknande hos handlare" går nog på någon riktprislista, och då priserna gått ner på begagnat på sistone ska nog dessa riktpriser tas med några skopor salt.buBBen3 skrev:Någon som vet nått om denna?!
https://www.kvd.se/auktioner/40916?utm_ ... term=Tesla
Liknande hos handlare 690"..
Beror på vad det är med TPMSjuristen skrev:TPMS och sådant måste de fixa, det går på garanti. Skönhetsfel behöver de däremot inte fixa, så där måste man kolla med Fredrik vad som gäller.MartinGBG skrev:Min gissning är att den köpes ”as is”.sjumila skrev:Ah, tack @MartinGBG! Det var ju lite tråkigt att höra, men väldigt bra att veta. Hur ska en tolka skadespecen – menar de att raderna det står "Ersätta" och "Åtgärd krävs" på ska fixas av Tesla? Sker det isf innan en får ut bilen, eller måste en driva det med SC själv? Och de andra skadorna är bara att leva med? Även knasigt TPMS-sytem?!
Om det finns mer i protokollet får du jättegärna PM:a över det, för att få tag på Fredrik är sannerligen inte lätt
Tror inte dom tänkt åtgärda något utav det som tas upp i testprotokollet. Isåfall borde dom nämnt det när dom skickade ut det, att man kunde bortse från vissa saker.
Har svårt att tänka mig att någon skulle få 690 för en X60D med 10.000 mil på mätaren.buBBen3 skrev:Någon som vet nått om denna?!
https://www.kvd.se/auktioner/40916?utm_ ... term=Tesla
Liknande hos handlare 690"..