Då är min Tesla Model S P85D årsmodell 2015 ute på auktion på KVD.
https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... 80hk-46504
Eftersom KVD är rätt halvtaffliga vad gäller beskrivning tänkte jag berätta lite mer noggrant här vad den har. (det är ingen S85D som står i URLen utan det är en P85D med Insane mode, dock är den inte uppgraderad till ludicrous).
Bilen är INTE momssmittad. Förmånsvärdet har jag inte i huvudet men det ligger på 9500 nånting om man fortästter leasa den.
Den har:
Fri Supercharging hela bilens livstid.
Följande utrustning från fabrik (och vad det kostade 2015).
Dual Motor fyrhjulsdrift Inkluderat
Pearl White-färg 13.900 kr
Panoramatak 23.100 kr
19-tums hjul Inkluderat
Svart Nästa generations säten 32.400 kr
Pianosvart dekor Inkluderat
Vitt alcantarainnertak Inkluderat
Teslas röda bromsok Inkluderat
Hatthylla Inkluderat
Akiverad för Supercharger Inkluderat
Teknikpaket med autopilot 39.300 kr
Aktiv luftfjädring 20.800 kr
Subzero Weather Package 6.900 kr
Ultra hi-fi ljudpaket 23.100 kr
Säkerhetspaket 4.000 kr
Röd laddadapter Inkluderat
Ny (kortare) typ2-kabel skall ligga i frunken, behöll den längre kabeln till min Model X och lade över nya kabeln i P85Dn.
BBS CHR2 21-tummare sitter på bilen med nya Michelin Pilotsport 4 265 bak och 245 fram, kört dem kanske 200 mil i somras. Grymma däck, aldrig kört nåt mer stabilt.
De är dock inte inte superbra vad gäller räckvidden om man nu bryr sig om sånt. Jag gör det inte. Tippar på 10% loss kontra 19 fälgar.
BBS-fälgarna är i riktigt fint skick. Inga synliga skador såvitt jag sett. Det sitter en kromlist på BBS-fälgarna som skrapskydd vilket räddar fälgen om man kör emot en gatusten. Har två hemma över tror jag och om nån köper bilen kan ni få dem så kan ni byta om ni kör emot nånting. Smart konstruktion. Finns i Sollentuna.
Vinterdäcken är Teslas orginal 19 och däcken där (Michelin) har varit med tre säsonger. Funkar en till troligen. Ena vinterfälgen har en 2*1cm repa som KVD missat att rapportera.
Bilen är folierad i vit satin på Wrapzone för ca 4 år sen. Folien är i ok skick och håller säkert en eller två säsonger till utan problem. Lite skador i fronten från stenskott men lacken har nog klarat det mesta tack vare wrappen.
Rutorna från b-stolpen och bakåt är tonade i samma veva. Tesla orginal kolfiberspolier eftermonterades och sitter på bak.
Bilen i övrigt är i ok skick interiört. KVD har dock missat följande externt.
1. Bilen har ett dörruppslag på höger bakdörr där wrappen har lossnat lite (5*5mm). Ser ut att vara en liten inbuktning också som den petige kan behöva åtgärda). Bilder kan skickas.
2. Bilen har en lackskada bakom vänster bakdörren till vänster om bakdäcket efter en parkeringsskada. Skadan syns inte nu eftersom den är wrappad. Skadan blev omlackerad på RM (numera Werksta) i Danderyd 2015. Rätt så snyggt gjort men det finns en visuell skillnad mellan dörren och området till vänster om bakdäcket i vissa lägen. Har bilder på detta också om nån vill se.
I övrigt har den laddats till 80% hela tiden förutom när jag skall köra längre då jag laddat till 90%. Bilen har inte fått förkortad räckvidd vid någon uppdatering. Räckvidden låg nu i somras på 314 km typical vid 80% SOC vilket ger ca 392 km typical vid 100%. Har laddat till 100% kanske fem-sex gånger totalt under bilens livstid, mest då jag varit ute och jagat rödljusoffer i Stockholm
Sänkte reservationspriset lite också från vad KVD ville sätta från början så nån får gärna göra ett klipp. Ser det som en god gärning om nån får tag i den till fint pris. Mitt lilla bidrag till att elbilsrevolutionen rullar vidare.
Har ni fler frågor så fråga på. Messa gärna på Facebook.
https://www.facebook.com/andreas.felldin Försöker vara så transparent jag kan. Bilen är nog i rätt ok skick totalt sett. Jag gillar att tvätta bilar.