jpetters skrev:
Håller med Verdi. Idag kostar den dessutom 565.
Enda nackdelen är väl att den gått längre och begagnadgarantin är 2 år då den gått över 8000 mil.
Jag skulle undvika bilen med tygstolar då det ser ut som den har första gen av säten fram (bak ingen skillnad mot de andra). Jag föredrar helst klart Nextgen av dessa två.
På Model S stämmer det att D bilar har lite längre räckvidd pga av mer effektiv motor fram. På 3an är det bakre motorn som är mer effektiv och därför har RWD längst räckvidd.
Det lät ju intressant. Men om det så är i bakre motorn accen sitter så förklarar det samma 0-100. Då är ju det ett argument för dual motor.
Ja next-gen har jag hört är mycket bättre. Så det är ju klart att föredra. Jag tycker att nybilsgarantin är ganska viktig baserat på allt jag läst, om inte annat för peace of mind.
Jag hör väl till skaran som tycker att pre-facelift är lika snygg som facelift utvändigt. Jag gillar också det öppna golvet över den lilla mittkonsollen. Finns det några starka argument för facelift utöver utseendet?
565 är egentligen över min budget. 545 är också i absolut dyraste laget för min del. Frågan är om 40 000 är värt större batteri och premium interiör (och snyggare färg, röd).
Gratis SuC är väl värt ca 1000 kr / år för mig som inte har SuC på min ort och endast planerar lite sommarsemester med bilen.
Jag googlade mig fram att elhissar på luckan kom 2016, som en del av premium paketet. Borde den röda 85d ha det?