Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd m.m.

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
VictorW
Teslaägare
Inlägg: 5
Blev medlem: 12 jul 2019 15:29

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av VictorW »

Wilson skrev:
Hertsh skrev:
johnnyone skrev:
Finns en Tesla X på KVD https://www.kvd.se/auktioner/tesla-model-x-75d-42975
-2016
-75D
-7000 mil.

Budet ligger just nu på 620 000 kr.

Är det bara jag som tycker att priserna på KVD dra iväg på teslorna?
Det fina med KvD är att priset sätts av köparna. Kan ju inte "dra iväg" om du med det menar att de blir för dyra. Bra andrahandsvärde helt enkelt. 620k på en 2016 är inte ens 59% av nypris vilket man borde kunna förvänta sig på en 3 år gammal bil. Jag gissar att den går upp mer.
Möjligt att det är 59% av dåtidens nypris, men det köparen har att ta hänsyn till är ju dagens nypris på 965 för en 7 sits ( då får man ju även med helskinn, längre garantier, och alla andra uppgraderingar som skett under dessa tre år).
Räknar vi med dagens nypris är det snarare 69%, och det får väl ändå sägas vara fantastiskt ur säljarens synvinkel. Jag hade iaf inte tvekat att köpa en ny X om jag visste att jag kunde sälja den för bara 285’ mindre efter 3år/7000 mil. Då går den ju att räkna hem även som privatköp, om man jämför med en annan ny fossildriven storsuv. Jag tycker iaf att priserna på begagnat måste komma ner en bra bit till innan jag skulle överväga det före ett nyköp.
Ny här, mycket bra att läsa som intressent. Kollar på 2 till 3-årig S privat.

Bra inlägg!
Har precis gjort liknande analys också. En faceliftad S 90 D är trots dryga två år och mindre utvecklad än motsvarande nybil din för 100’ mindre än en ny bil... Visst, prut och lite ÅF-marginal men ändå inte mer än 150’ i skillnad mot inbytespris. 650/800 blir väl dryga 81 % i inpris på en dryg tvååring. Vilket gör att jag blir sugen på att titta på nytt eller äldre.

Förstår så klart att det är en effekt av prissänkningen, men det borde komma en realitycheck på nyare beg. Å andra sidan finns ju ingen annan liknande bil begagnad så man vet aldrig.
Användarvisningsbild
Johan84
Teslaägare
Inlägg: 163
Blev medlem: 22 dec 2018 00:11
Ort: Umeå

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Johan84 »

Är inte detta sjukt bra pris för en p100dl från tesla med full garanti och gratis läge? Ingen avdragnas moms men hade man köpt privat låter det väll bra?
EDB1A677-6B0A-4240-8DC8-CCF7B1685DEB.png
Röd S100D -18, OZ superturismo black 21”, Chrome Delete, EAP+FSD och fri SuC.
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Yxel »

Snälla Tesla. SLUTA LÄGGA UPP LOCKVAROR!

:)
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10275
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Legato »

Johan84 skrev:
Är inte detta sjukt bra pris för en p100dl från tesla med full garanti och gratis läge? Ingen avdragnas moms men hade man köpt privat låter det väll bra?
Mycket bra pris, men inte lika bra som de tre nya "likadana" som gick för ca 870 (810 efter bonus) för någon månad sedan ;)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Bjelke »

Legato skrev:
Johan84 skrev:
Är inte detta sjukt bra pris för en p100dl från tesla med full garanti och gratis läge? Ingen avdragnas moms men hade man köpt privat låter det väll bra?
Mycket bra pris, men inte lika bra som de tre nya "likadana" som gick för ca 870 (810 efter bonus) för någon månad sedan ;)
Håller med, jag köpte min privat och skulle nog ha slagit till på denna om det varit idag :)
Men jag köpte ju den fjärde för typ 870tusen då för någon månad sedan :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Stevvee »

Pontus skrev:
Jag var förbi Fordonsbolaget i Upplands Väsby. Dom har säkert 20 model S att sälja där. Det stod inte pris på alla men en model S 85-14 med bara drygt 5000 mil på mätaren men dom vill ha 559.000 kr och jag gissar att det är utan AP. Dom ville ha 599 när jag var där. Ingen som brydde sig om att jag gick och tittade på bilarna heller så kanske har dom mer eller mindre gett upp dessa bilar ;)
Dessa lär stå kvar ett tag gissar jag.
Kollade upp vissa bilar som fordonsbolaget har ute till försäljning och många har varit i deras ägo över ett halvår och ”reas” ut idag till samma pris som för ett halvår sedan. Borde gå att pruta rejält på dessa.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Tars »

Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
TheJonas
Teslaägare
Inlägg: 63
Blev medlem: 29 jun 2019 19:46
Ort: Sandared

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av TheJonas »

Stevvee skrev:
Pontus skrev:
Jag var förbi Fordonsbolaget i Upplands Väsby. Dom har säkert 20 model S att sälja där. Det stod inte pris på alla men en model S 85-14 med bara drygt 5000 mil på mätaren men dom vill ha 559.000 kr och jag gissar att det är utan AP. Dom ville ha 599 när jag var där. Ingen som brydde sig om att jag gick och tittade på bilarna heller så kanske har dom mer eller mindre gett upp dessa bilar ;)
Dessa lär stå kvar ett tag gissar jag.
Kollade upp vissa bilar som fordonsbolaget har ute till försäljning och många har varit i deras ägo över ett halvår och ”reas” ut idag till samma pris som för ett halvår sedan. Borde gå att pruta rejält på dessa.
När jag köpte min för några veckor sen så var jah intresserad av en tesla från fordonsbolaget, där jag bad om besiktningsprotokoll och bilder då jag inte bor i Sthlm. Gick inte att få. Se. När jag ville pruta då var det så enormt många intressenter på bilen - som stått i deras hall sen i Januari. Den är inte såld ännu! - de tar både överpriser och verkar inte vilja få sålt.
Tesla Model S 70D 2015 Röd multi coat, Soltak, Köldpaket, NexGen, Luftfjädring, AP1, Svart skinn
Serving Tesla Dreams since 2012
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av bylund »

Tars skrev:
Ser mest ut som ett försök att sprida sin referrallänk till personer som vill köpa Tesla.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Stevvee »

TheJonas skrev:
Stevvee skrev:
Pontus skrev:
Jag var förbi Fordonsbolaget i Upplands Väsby. Dom har säkert 20 model S att sälja där. Det stod inte pris på alla men en model S 85-14 med bara drygt 5000 mil på mätaren men dom vill ha 559.000 kr och jag gissar att det är utan AP. Dom ville ha 599 när jag var där. Ingen som brydde sig om att jag gick och tittade på bilarna heller så kanske har dom mer eller mindre gett upp dessa bilar ;)
Dessa lär stå kvar ett tag gissar jag.
Kollade upp vissa bilar som fordonsbolaget har ute till försäljning och många har varit i deras ägo över ett halvår och ”reas” ut idag till samma pris som för ett halvår sedan. Borde gå att pruta rejält på dessa.
När jag köpte min för några veckor sen så var jah intresserad av en tesla från fordonsbolaget, där jag bad om besiktningsprotokoll och bilder då jag inte bor i Sthlm. Gick inte att få. Se. När jag ville pruta då var det så enormt många intressenter på bilen - som stått i deras hall sen i Januari. Den är inte såld ännu! - de tar både överpriser och verkar inte vilja få sålt.
Trodde fordonsbolaget hade lite mer hjärna men verkar ej så.

Ett exempel : tesla S70D - 15 som står hos dom nu

Pris : 559 000 (överstruket pris 579 000)
Pris 2018-12-13 på fordonsbolaget 559 000

Att man inte förstår att tidigare priser hos företag är så enkelt att spåra!
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av bylund »

Stevvee skrev:
TheJonas skrev:
Stevvee skrev:
Pontus skrev:
Jag var förbi Fordonsbolaget i Upplands Väsby. Dom har säkert 20 model S att sälja där. Det stod inte pris på alla men en model S 85-14 med bara drygt 5000 mil på mätaren men dom vill ha 559.000 kr och jag gissar att det är utan AP. Dom ville ha 599 när jag var där. Ingen som brydde sig om att jag gick och tittade på bilarna heller så kanske har dom mer eller mindre gett upp dessa bilar ;)
Dessa lär stå kvar ett tag gissar jag.
Kollade upp vissa bilar som fordonsbolaget har ute till försäljning och många har varit i deras ägo över ett halvår och ”reas” ut idag till samma pris som för ett halvår sedan. Borde gå att pruta rejält på dessa.
När jag köpte min för några veckor sen så var jah intresserad av en tesla från fordonsbolaget, där jag bad om besiktningsprotokoll och bilder då jag inte bor i Sthlm. Gick inte att få. Se. När jag ville pruta då var det så enormt många intressenter på bilen - som stått i deras hall sen i Januari. Den är inte såld ännu! - de tar både överpriser och verkar inte vilja få sålt.
Trodde fordonsbolaget hade lite mer hjärna men verkar ej så.

Ett exempel : tesla S70D - 15 som står hos dom nu

Pris : 559 000 (överstruket pris 579 000)
Pris 2018-12-13 på fordonsbolaget 559 000

Att man inte förstår att tidigare priser hos företag är så enkelt att spåra!
De menar väl bara att de hellre skulle fått 579 000 kr i december än 559 000 kr nu. De glömde bara att begära 579 000 kr i december. :?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Stevvee »

bylund skrev:
Stevvee skrev:
TheJonas skrev:
Stevvee skrev:
Pontus skrev:
Jag var förbi Fordonsbolaget i Upplands Väsby. Dom har säkert 20 model S att sälja där. Det stod inte pris på alla men en model S 85-14 med bara drygt 5000 mil på mätaren men dom vill ha 559.000 kr och jag gissar att det är utan AP. Dom ville ha 599 när jag var där. Ingen som brydde sig om att jag gick och tittade på bilarna heller så kanske har dom mer eller mindre gett upp dessa bilar ;)
Dessa lär stå kvar ett tag gissar jag.
Kollade upp vissa bilar som fordonsbolaget har ute till försäljning och många har varit i deras ägo över ett halvår och ”reas” ut idag till samma pris som för ett halvår sedan. Borde gå att pruta rejält på dessa.
När jag köpte min för några veckor sen så var jah intresserad av en tesla från fordonsbolaget, där jag bad om besiktningsprotokoll och bilder då jag inte bor i Sthlm. Gick inte att få. Se. När jag ville pruta då var det så enormt många intressenter på bilen - som stått i deras hall sen i Januari. Den är inte såld ännu! - de tar både överpriser och verkar inte vilja få sålt.
Trodde fordonsbolaget hade lite mer hjärna men verkar ej så.

Ett exempel : tesla S70D - 15 som står hos dom nu

Pris : 559 000 (överstruket pris 579 000)
Pris 2018-12-13 på fordonsbolaget 559 000

Att man inte förstår att tidigare priser hos företag är så enkelt att spåra!
De menar väl bara att de hellre skulle fått 579 000 kr i december än 559 000 kr nu. De glömde bara att begära 579 000 kr i december. :?
Nej jag menar att man försöker ”rea” ut en bil som inte ens är på rea. Allt för att köparen skall få ett MÅSTE HINNA FÖRST begär. Inte ofta en handlare skriver fel pris i december för att sedan inte ändra det direkt.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av bylund »

Stevvee skrev:
bylund skrev:
De menar väl bara att de hellre skulle fått 579 000 kr i december än 559 000 kr nu. De glömde bara att begära 579 000 kr i december. :?
Nej jag menar att man försöker ”rea” ut en bil som inte ens är på rea. Allt för att köparen skall få ett MÅSTE HINNA FÖRST begär. Inte ofta en handlare skriver fel pris i december för att sedan inte ändra det direkt.
Jag är med på det, och försökte signalera dett med :?
Jag har sett många gånger hur bilskojare "rear" ut bilar till samma pris. Begagnad bil skulle jag inte köpa av begagnathandlare, det känns som att det är större chans att man hittar ärliga försäljare på Blocket.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Stevvee
Inlägg: 830
Blev medlem: 29 dec 2018 10:59

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Stevvee »

bylund skrev:
Stevvee skrev:
bylund skrev:
De menar väl bara att de hellre skulle fått 579 000 kr i december än 559 000 kr nu. De glömde bara att begära 579 000 kr i december. :?
Nej jag menar att man försöker ”rea” ut en bil som inte ens är på rea. Allt för att köparen skall få ett MÅSTE HINNA FÖRST begär. Inte ofta en handlare skriver fel pris i december för att sedan inte ändra det direkt.
Jag är med på det, och försökte signalera dett med :?
Jag har sett många gånger hur bilskojare "rear" ut bilar till samma pris. Begagnad bil skulle jag inte köpa av begagnathandlare, det känns som att det är större chans att man hittar ärliga försäljare på Blocket.
Se så tokigt det kan bli i skrift. Ja gäller att vara påläst
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 552
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Andersen »

Brukar roa mig att skärmdumpa när Fordonsbolaget "sänker" priserna.
20190721_230517.jpg
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10275
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Legato »

Känns saftigt med 1,16 MSEK för en S utan hjul? Om den svävar är det ju iofs en bra deal :lol:

https://www.tesla.com/sv_SE/models/orde ... 9C#payment
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av 12man »

Legato skrev:
Känns saftigt med 1,16 MSEK för en S utan hjul? Om den svävar är det ju iofs en bra deal :lol:

https://www.tesla.com/sv_SE/models/orde ... 9C#payment
wut, en model s med SpaceX paketet
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8564
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Pontus »

Andersen skrev:
Brukar roa mig att skärmdumpa när Fordonsbolaget "sänker" priserna.
20190721_230517.jpg
Vad har hänt med alla deras Teslor?
Sålda i ett parti till någon annan handlare eller har dom verkligen lyckats sälja var och en?
Speciellt skulle jag vilja veta hur det gick med model 3'an som jag aldrig såg för mindre än 759 tkr :?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Verdi

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Verdi »

Ett jäkla mysterium. Inte bara de utan allmänt. Bara drygt 70 Model S på blocket nu mot nästan det dubbla i våras. Har de verkligen sålts till de priser som synts i annonserna?
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1055
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av jeppe_sthlm »

Pontus skrev:
Andersen skrev:
Brukar roa mig att skärmdumpa när Fordonsbolaget "sänker" priserna.
20190721_230517.jpg
Vad har hänt med alla deras Teslor?
Sålda i ett parti till någon annan handlare eller har dom verkligen lyckats sälja var och en?
Speciellt skulle jag vilja veta hur det gick med model 3'an som jag aldrig såg för mindre än 759 tkr :?
Känns som att fordonsbolaget agerat utökat lager för Teslas begagnade bilar. De ligger ju alldeles i närheten att SC i Upplands Väsby.

När jag var inne med bilen en gång var det en kille med Fordonsbolagsjacka som var och snackade med personalen. De var väldigt tjenis och diskuterade nåt problem med batteriet på en specifik bil, så något slags tajt samarbete känns de som att de har.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
Frettoo
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 24 apr 2016 10:00
Ort: Stockholm

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Frettoo »

Har en x60d, grå med ljusbrun klädsel 6 stolar o allt utom ap1 aktiverad, 2016 5000mil som skall bytas mot m3 i december.

Hojta om någon är intresserad.
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 jan 2015 14:39
Ort: Häggvik, Sollentuna

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av AnteF »

Då är min Tesla Model S P85D årsmodell 2015 ute på auktion på KVD.

https://www.kvd.se/auktioner/tesla-mode ... 80hk-46504

Eftersom KVD är rätt halvtaffliga vad gäller beskrivning tänkte jag berätta lite mer noggrant här vad den har. (det är ingen S85D som står i URLen utan det är en P85D med Insane mode, dock är den inte uppgraderad till ludicrous).

Bilen är INTE momssmittad. Förmånsvärdet har jag inte i huvudet men det ligger på 9500 nånting om man fortästter leasa den.

Den har:

Fri Supercharging hela bilens livstid.

Följande utrustning från fabrik (och vad det kostade 2015).

Dual Motor fyrhjulsdrift Inkluderat
Pearl White-färg 13.900 kr
Panoramatak 23.100 kr
19-tums hjul Inkluderat
Svart Nästa generations säten 32.400 kr
Pianosvart dekor Inkluderat
Vitt alcantarainnertak Inkluderat
Teslas röda bromsok Inkluderat
Hatthylla Inkluderat
Akiverad för Supercharger Inkluderat
Teknikpaket med autopilot 39.300 kr
Aktiv luftfjädring 20.800 kr
Subzero Weather Package 6.900 kr
Ultra hi-fi ljudpaket 23.100 kr
Säkerhetspaket 4.000 kr
Röd laddadapter Inkluderat

Ny (kortare) typ2-kabel skall ligga i frunken, behöll den längre kabeln till min Model X och lade över nya kabeln i P85Dn.

BBS CHR2 21-tummare sitter på bilen med nya Michelin Pilotsport 4 265 bak och 245 fram, kört dem kanske 200 mil i somras. Grymma däck, aldrig kört nåt mer stabilt. :) De är dock inte inte superbra vad gäller räckvidden om man nu bryr sig om sånt. Jag gör det inte. Tippar på 10% loss kontra 19 fälgar. :)

BBS-fälgarna är i riktigt fint skick. Inga synliga skador såvitt jag sett. Det sitter en kromlist på BBS-fälgarna som skrapskydd vilket räddar fälgen om man kör emot en gatusten. Har två hemma över tror jag och om nån köper bilen kan ni få dem så kan ni byta om ni kör emot nånting. Smart konstruktion. Finns i Sollentuna.

Vinterdäcken är Teslas orginal 19 och däcken där (Michelin) har varit med tre säsonger. Funkar en till troligen. Ena vinterfälgen har en 2*1cm repa som KVD missat att rapportera.

Bilen är folierad i vit satin på Wrapzone för ca 4 år sen. Folien är i ok skick och håller säkert en eller två säsonger till utan problem. Lite skador i fronten från stenskott men lacken har nog klarat det mesta tack vare wrappen.

Rutorna från b-stolpen och bakåt är tonade i samma veva. Tesla orginal kolfiberspolier eftermonterades och sitter på bak.

Bilen i övrigt är i ok skick interiört. KVD har dock missat följande externt.

1. Bilen har ett dörruppslag på höger bakdörr där wrappen har lossnat lite (5*5mm). Ser ut att vara en liten inbuktning också som den petige kan behöva åtgärda). Bilder kan skickas.

2. Bilen har en lackskada bakom vänster bakdörren till vänster om bakdäcket efter en parkeringsskada. Skadan syns inte nu eftersom den är wrappad. Skadan blev omlackerad på RM (numera Werksta) i Danderyd 2015. Rätt så snyggt gjort men det finns en visuell skillnad mellan dörren och området till vänster om bakdäcket i vissa lägen. Har bilder på detta också om nån vill se.

I övrigt har den laddats till 80% hela tiden förutom när jag skall köra längre då jag laddat till 90%. Bilen har inte fått förkortad räckvidd vid någon uppdatering. Räckvidden låg nu i somras på 314 km typical vid 80% SOC vilket ger ca 392 km typical vid 100%. Har laddat till 100% kanske fem-sex gånger totalt under bilens livstid, mest då jag varit ute och jagat rödljusoffer i Stockholm :)

Sänkte reservationspriset lite också från vad KVD ville sätta från början så nån får gärna göra ett klipp. Ser det som en god gärning om nån får tag i den till fint pris. Mitt lilla bidrag till att elbilsrevolutionen rullar vidare.

Har ni fler frågor så fråga på. Messa gärna på Facebook. https://www.facebook.com/andreas.felldin Försöker vara så transparent jag kan. Bilen är nog i rätt ok skick totalt sett. Jag gillar att tvätta bilar. :)
p85d3.jpg
p85d2.jpg
p85d1.jpg
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Tars »

Ingen luftfjädring?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Tars »

Tur att man kan läsa. Såg att den hade luftfjädring.....
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 jan 2015 14:39
Ort: Häggvik, Sollentuna

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av AnteF »

Tars skrev:
Tur att man kan läsa. Såg att den hade luftfjädring.....
Den har allt förutom sju säten. Fick ju lillplutten senare så nu hade jag tagit det. Men blev X Performance Raven istället. :)
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Skriv svar