Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd m.m.

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Bjelke »

ezitsuj skrev:
Såhär står det på min "spec" jag fick när jag beställde bilen:

"Obegränsad gratis Supercharger-laddning gäller endast
för den ursprungliga ägaren till bilen och endast under
det ursprungliga ägarskapet."

Så det gäller bara första ägaren!
Ja på nyare bilar är det så, men inte på dom äldre (vilket avhandlas i detta fall alltså).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av snowtroll »

2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av frippe »

Det är väl andra gången det är auktion på den. Kom inte upp i reservationspriset förra gången. Minns dock inte vad den slutade på riktigt.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av snowtroll »

Hade S haft dragkrok ämnad för släp hade jag varit het på denna.... Men men. M3....tids nog Eller begged X 5-stol...
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Zoidberg »

snowtroll skrev:
Hade S haft dragkrok ämnad för släp hade jag varit het på denna.... Men men. M3....tids nog Eller begged X 5-stol...
Beggad X 5-stol lär du kunna få bra och billigt framöver. Inte jättepoppulärt med 5 stolar.
6 storar är väl vanligast
7 stolar tycker jag ör underskattad. Dom är också bekväma och ger mer tillgängligt lastytrymme.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av snowtroll »

Zoidberg skrev:
snowtroll skrev:
Hade S haft dragkrok ämnad för släp hade jag varit het på denna.... Men men. M3....tids nog Eller begged X 5-stol...
Beggad X 5-stol lär du kunna få bra och billigt framöver. Inte jättepoppulärt med 5 stolar.
6 storar är väl vanligast
7 stolar tycker jag ör underskattad. Dom är också bekväma och ger mer tillgängligt lastytrymme.
Åhå
Kan du utveckla 6-stolars vs 5-stolars?
Tänker du på att det blir fritt golv i mitten med 6stols?
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Remuz »

6stols ger en enorm känsla av rymd. Sedan 7sits fick soffa så skulle jag nog välja den dock
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Viper »

https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... m?ca=8&w=3

En sån här 60D ifrån senare halvan av 2016, den går väl att upgradera till 75D? Kostar det fortfarande ca 23000kr? Ser rätt nice ut iallafall tycker jag.
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av snowtroll »

Viper skrev:
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... m?ca=8&w=3

En sån här 60D ifrån senare halvan av 2016, den går väl att upgradera till 75D? Kostar det fortfarande ca 23000kr? Ser rätt nice ut iallafall tycker jag.
:mrgreen: japp riktigt najs!
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av oscfor »

Jag är ju lite partisk eftersom jag har femsitsig, men jag är övertygad om att femsitsaren kommer att var populär. Mest lastutrymme på marknaden är alltid efterfrågat!
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Viper »

snowtroll skrev:
Viper skrev:
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... m?ca=8&w=3

En sån här 60D ifrån senare halvan av 2016, den går väl att upgradera till 75D? Kostar det fortfarande ca 23000kr? Ser rätt nice ut iallafall tycker jag.
:mrgreen: japp riktigt najs!
Ja visst är den ... Hyrbil ifrån Sixt ... skulle ni slå till? (dum fråga på detta helt opartiska forum ... :D)
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av danni »

Jag missade den här, vad gick den för? Årsmodell och hur många mil?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av frippe »

danni skrev:
Jag missade den här, vad gick den för? Årsmodell och hur många mil?
Om jag inte minns fel gick den för precis över 600tkr, och hade gått runt 5,5tmil. Men kan ha blandat ihop milen med någon annan.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av danni »

Chill. Det bådar ju mycket gott för den 85D med 5400 mil som jag ska sälja om nån vecka eller två :)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Klintan »

Viper skrev:
snowtroll skrev:
Viper skrev:
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... m?ca=8&w=3

En sån här 60D ifrån senare halvan av 2016, den går väl att upgradera till 75D? Kostar det fortfarande ca 23000kr? Ser rätt nice ut iallafall tycker jag.
:mrgreen: japp riktigt najs!
Ja visst är den ... Hyrbil ifrån Sixt ... skulle ni slå till? (dum fråga på detta helt opartiska forum ... :D)
Verkar vara långtidshyra/leasing? Hyrbilsmarkering i bilreg men om jag vore ute efter en bil i den prisklassen skulle jag nog kolla in den närmare.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Viper »

Klintan skrev:
Verkar vara långtidshyra/leasing? Hyrbilsmarkering i bilreg men om jag vore ute efter en bil i den prisklassen skulle jag nog kolla in den närmare.
En fundering ... att den gått som hyrbil/"yrkesmässigt" är väl inget som påverkar exempelvis nybilsgarantin? Den går inte att knappa in för att få försäkringspremie på dom olika webbtjänsterna iallafall just pga "yrkestrafik" ... På InsureMyTesla/TryggHansa så fick jag "tillfälligt fel" :) ... Hos If fick "att information saknas" och på Folksam däremot så fick jag att dom inte kan försäkra en bil i yrkesmässig trafik.
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Yxel »

Hittar inte den andra begagnatteåden så:

Det har dykt upp en p85d på teslas egna begagnatsida.
Kan de vara påväg tillbaka tro?
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Viper »

Sedan årsskiftet så har jag sett enstaka bilar läggas ut där. Inga mängder utan en eller två samtidigt för att sen vara tomt i flera veckor ...
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Klintan »

P85D-CPO:n har faktiskt fått högre pris nu än när den var ute i juni förra året hos Tesla, några hundra mil mer och drygt 50kkr högre pris! Trist för oss som önskar mer normal värdeminskning, men bra för er ägare.


https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7H48FF089719
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/ETN869
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Remuz »

Var en XP90D ute på shiftgear för 900k en stund. Hann dock inte se hur många mil den gått eller skick
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Fredrik_alvnas
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 11 nov 2017 22:25

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Fredrik_alvnas »

Nu är det dags för min Bruna Model S P85+ på 4900 mil att få en ny lycklig ägare.

7-sits
Brun Metallic
Tillverkad Dec 2013
Ultra Hifi
Kolfibervinge
21" Svarta turbinfälgar
Importerad av mig ifrån Tyskland i höstas.
Svart Läder/alcantara med röda sömmar.
Panoramatak med mera

Vad tror panelen är ett rimligt utpris för denna gamla men lågmilade välspecade uddafågeln i brunta. :D

Vad jag ska åka framöver är lite oklart men det är väl inte omöjligt att det blir en bil som börjar på T igen utan att säga för mycket.... ;)
tesla2.JPG
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av e5m1r »

Fredrik_alvnas skrev:
Nu är det dags för min Bruna Model S P85+ på 4900 mil att få en ny lycklig ägare.

7-sits
Brun Metallic
Tillverkad Dec 2013
Ultra Hifi
Kolfibervinge
21" Svarta turbinfälgar
Importerad av mig ifrån Tyskland i höstas.
Svart Läder/alcantara med röda sömmar.
Panoramatak med mera

Vad tror panelen är ett rimligt utpris för denna gamla men lågmilade välspecade uddafågeln i brunta. :D

Vad jag ska åka framöver är lite oklart men det är väl inte omöjligt att det blir en bil som börjar på T igen utan att säga för mycket.... ;)
svårt att säga
Vad gick teslas gröna P85+ för nån som minns ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Leo »

De hade väl en Grön P85 utan AP 4xxxmil som låg ute länge och på slutet för 609” i oktober?

Min ganska bra utrustade P85 med AP 3000mil och i superskick såldes i oktober för 689”.

Finns ju idag ett gäng Model S under 600” där de gått längre och inte är P+. Dock är det även flerasom legat ut länge som det känns. (Även om annonserna förnyats)

Tror personligen att de som söker en lite mer ”prestandaorienterad” Tesla i de trakterna letar efter en P85D som dessutom har 4WD. De har ju ibland sålts neremot 700-750”. Därför är nog prispåslaget på P+ inte så högt. Samma sak med vanliga P.

Upplevde att de som sökte bil då jag sålde min i höstas var helt ointresserade av att det var en P. De spekulanterna var bara ute efter en ”Model S” generellt. Det som de spekulanterna gillade var skicket och de låga milen. Men i slutändan upplevde jag nog att det var köparen som gjorde en kanon affär. Då ska man också tänka på att okt/nov inte är vidare bra tider att sälja bil och få bra betalt. Nu börjar ju våren komma och bilförsäljningen ta fart för lite mer ”entusiastbilar” istället. Framför allt så känns 2WD mer lättsållt på våren.

Privatimporterad ger ju heller inga ”pluspoäng” hos spekulanterna heller om vi säger så.

Min gissning är att den bör läggas ut på 5xxkr för att säljas hyfsat snabbt. Jag hade nog testat på 589” där den då sticker ut med ovanligt låga mil och att det är en +. Kanske hittar man snabbt en köpare som är ute efter just en sådan. Blir det då inget napp på säg 2-3v hade jag nog varit beredd att justera ner priset en del.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
Fredrik_alvnas
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 11 nov 2017 22:25

Re: Tips och snack om beg. Teslor som säljs på blocket, kvd

Inlägg av Fredrik_alvnas »

Leo skrev:
De hade väl en Grön P85 utan AP 4xxxmil som låg ute länge och på slutet för 609” i oktober?

Min ganska bra utrustade P85 med AP 3000mil och i superskick såldes i oktober för 689”.

Finns ju idag ett gäng Model S under 600” där de gått längre och inte är P+. Dock är det även flerasom legat ut länge som det känns. (Även om annonserna förnyats)

Tror personligen att de som söker en lite mer ”prestandaorienterad” Tesla i de trakterna letar efter en P85D som dessutom har 4WD. De har ju ibland sålts neremot 700-750”. Därför är nog prispåslaget på P+ inte så högt. Samma sak med vanliga P.

Upplevde att de som sökte bil då jag sålde min i höstas var helt ointresserade av att det var en P. De spekulanterna var bara ute efter en ”Model S” generellt. Det som de spekulanterna gillade var skicket och de låga milen. Men i slutändan upplevde jag nog att det var köparen som gjorde en kanon affär. Då ska man också tänka på att okt/nov inte är vidare bra tider att sälja bil och få bra betalt. Nu börjar ju våren komma och bilförsäljningen ta fart för lite mer ”entusiastbilar” istället. Framför allt så känns 2WD mer lättsållt på våren.

Privatimporterad ger ju heller inga ”pluspoäng” hos spekulanterna heller om vi säger så.

Min gissning är att den bör läggas ut på 5xxkr för att säljas hyfsat snabbt. Jag hade nog testat på 589” där den då sticker ut med ovanligt låga mil och att det är en +. Kanske hittar man snabbt en köpare som är ute efter just en sådan. Blir det då inget napp på säg 2-3v hade jag nog varit beredd att justera ner priset en del.

Tror inte att du är helt fel ute, Låga mil känner jag att det är ett stort plus, många verkar vara rädda för långmilare speciellt när det kommer till elbilar. Får hoppas på att hitta någon som värdesätter spec/färg/mil helt enkelt.

Bilen är importerad av bilfirma (där jag jobbar) så det är inte jag som privatperson som tagit hem den men ändå jag som gjort "jobbet". :-) Personligen skulle jag tycka att en importerad Tesla skulle kännas mindre läskigt än en importerad AMG/RS/M - prestandabil.
Skriv svar