Enligt vad Tesla sagt till mig (vid inbytes försök) säljer de inga begagnade bilar själva utan alla skickas vidare till högstbjudande, kanske därför priser varierar.
Är väl en sanning med modifikation. De kanske inte har en organiserad begagnathandel men säljer begagnade bilar via sin hemsida lite titt som tätt.
Senast idag, 18/4, kom det ut en bil hos dem.
Jag lär väl antagligen hänga kvar här på forumet dock. Kommer behålla i3:an så lite elbil har jag ju kvar. Kommer bli intressant att följa utvecklingen framöver. Hoppas kunna köpa en till elbil inom 2-3 år.
Oj, va trist!
Men hur ska du kunna trivas i en fossilbil efter att ha kört en framtidsbil nu ett bra tag?
Det vore helt omöjligt för min del.
Varje gång jag ser en annons för någon ny bilmodell som är "fantastisk" och liknande säljfloskler så tänker jag: Ja ny bil, men gammal. Helt gammal...
MS LR -22/23 Pearl White Next gen - Nöjd!
S75D -17 Deep Blue Metallic - Såld
Jag lär väl antagligen hänga kvar här på forumet dock. Kommer behålla i3:an så lite elbil har jag ju kvar. Kommer bli intressant att följa utvecklingen framöver. Hoppas kunna köpa en till elbil inom 2-3 år.
Oj, va trist!
Men hur ska du kunna trivas i en fossilbil efter att ha kört en framtidsbil nu ett bra tag?
Det vore helt omöjligt för min del.
Varje gång jag ser en annons för någon ny bilmodell som är "fantastisk" och liknande säljfloskler så tänker jag: Ja ny bil, men gammal. Helt gammal...
Nu är ju bilen inte såld än och det är ett frivilligt val. Men som alltid så har en bil både för- och nackdelar. Kommer nog bli en chock först men efter ett tag så vänjer man sig väl igen. Jag kommer köra i3:an till vardags själv och frugan önskar sig en XC70 igen. Så det lutar väl åt en sån.
Oh trevligt, en beg Tesla hos Tesla! Inte varje dag man ser det
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Ser inte så kul ut för You Yous roadtrip, ingen snabbare laddning än 7.2 kW, så nej - inte någon praktisk bil. Bara något för den som vill vara först i Sverige, dessutom inte certifierad än för EU så det lär vara krångligt att registrera.
I tidigare annonser (typ i somras...) så skrev dom ut regnr samt att bilen är flyttgods ifrån Österrike. Uppgifter som tagits bort i senare annonser. Om bilen är bra eller inte kan man nog bara spekulera i men priset känns väldigt fel. Borde ligga runt 500 ...
I tidigare annonser (typ i somras...) så skrev dom ut regnr samt att bilen är flyttgods ifrån Österrike. Uppgifter som tagits bort i senare annonser. Om bilen är bra eller inte kan man nog bara spekulera i men priset känns väldigt fel. Borde ligga runt 500 ...
Detta känns ju seriöst också
"Den sista april tas annonsen bort."
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Dum fråga kanske, men om de skriver "parkeringssensorer" pratar vi mer oldschool pipande då eller backkamera?
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh
40.000 mil!!!
Undrar hur batterierna mår.
Skulle inte förvåna mig om 90% finns kvar.
Skulle förvåna mig stort om den ens ligger över 85%, min närmar sig 90% och den har rullat typ 16000 mil och Tesla säger dessutom att batteriet ligger över medelvärdet.
Priset på typ 400 papp för en 40-tusen-mila-bil är däremot lite förvånande (om dom nu får ut det)
Tyskabilen 40000mil! Man kan se en av bilderna batt. 15,8mil på gissningsvis 45%(43-47) skulle grovt ge ca 87%. Eller? Skulle den gissningen vara sann så är det ju ok!
Den är från Wien i Österrike och har gått delvis som taxi, delvis som hyrbil. Ser ju rätt bra ut på bilderna trots det. Förarstolen ser knappt insutten ut.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tyskabilen 40000mil! Man kan se en av bilderna batt. 15,8mil på gissningsvis 45%(43-47) skulle grovt ge ca 87%. Eller? Skulle den gissningen vara sann så är det ju ok!
Låter ju klart rimligt. Finns ju inte jättemycket data på bilar som rullat så långt, men det jag sett så brukar de ju ligga mellan 10 och 15% degradering.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Vad tycker "vi" förresten om de bilar som ligger ute hos Tesla nu? Antar att det är det smidigaste sättet att köpa begagnad (eftersom de gås igenom, får rekond osv samt extra beg garanti, trots krånglet med finansiering).
Om jag inte missminner mig helt så känns det som de sänkt priserna på dom lite de senaste dagarna med.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing)| Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/ Laddning:Charge Amps Halo| Solcellsanläggnings på 6.4kWh