Priserna på Teslas demobilar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av LarsL »

Fast detta måste väl falla under distansavtalslagen om du köper som privatperson. Det betyder att du har rätt att ångra dig inom 14dagar efter att du har haft möjlighet att inspektera produkten. Konsumtlagstifni gen är stark i Sverige så inte ens ett amerikanskt företag kan komma runt det utan kommer till slut bli tvingade att betala tillbaka.

Om du tror att bilen kommer bli bra för dig så skulle jag självklart våga betala in handpenningen och sedan titta på den. Små fel kommer Tesla alldeles säkert fixa. Men kom ihåg att det är en begagnad bil du köper ;)
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av e5m1r »

LarsL skrev:
Fast detta måste väl falla under distansavtalslagen om du köper som privatperson. Det betyder att du har rätt att ångra dig inom 14dagar efter att du har haft möjlighet att inspektera produkten. Konsumtlagstifni gen är stark i Sverige så inte ens ett amerikanskt företag kan komma runt det utan kommer till slut bli tvingade att betala tillbaka.

Om du tror att bilen kommer bli bra för dig så skulle jag självklart våga betala in handpenningen och sedan titta på den. Små fel kommer Tesla alldeles säkert fixa. Men kom ihåg att det är en begagnad bil du köper ;)
Gäller inte företagsköp
Så länge du köper nåt privat och inte avtalar bort ångerrätten så är du som privatperson skyddad med 14 dagars ånger
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av LarsL »

e5m1r skrev:
LarsL skrev:
Fast detta måste väl falla under distansavtalslagen om du köper som privatperson. Det betyder att du har rätt att ångra dig inom 14dagar efter att du har haft möjlighet att inspektera produkten. Konsumtlagstifni gen är stark i Sverige så inte ens ett amerikanskt företag kan komma runt det utan kommer till slut bli tvingade att betala tillbaka.

Om du tror att bilen kommer bli bra för dig så skulle jag självklart våga betala in handpenningen och sedan titta på den. Små fel kommer Tesla alldeles säkert fixa. Men kom ihåg att det är en begagnad bil du köper ;)
Gäller inte företagsköp
Så länge du köper nåt privat och inte avtalar bort ångerrätten så är du som privatperson skyddad med 14 dagars ånger
Precis!
Om du handlar som företagare så får du skylla dig själv eller skriva avtal.
Användarvisningsbild
Anders SE
Teslaägare
Inlägg: 113
Blev medlem: 09 aug 2016 01:34

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Anders SE »

mathiaso skrev:
Vad menas med denna "Begränsad tillgång på 85kWh"? Klickar man på bilen så presenteras den som en 75D, men här ser det ut som en 85D.
Jag tror att detta är en 75D för 85D fanns inte med facelift. Sen finns den i begränsad upplaga. Samma står det på 90D. För 90D går inte beställa som nya och det kan vara så att det är en 75D som gör 0-100 på 5,4 SEK vilket inte heller går att beställa nu. Det är iaf min gissning
Tesla Model S 75D 2016
Köp en ny Tesla få 9000kr och grattis SuC http://---
Om det är någon som inte kör Tesla som vill provköra i Uddevalla området, skicka ett pm så löser vi det:)
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Surfaren »

Anders SE skrev:
mathiaso skrev:
Vad menas med denna "Begränsad tillgång på 85kWh"? Klickar man på bilen så presenteras den som en 75D, men här ser det ut som en 85D.
Jag tror att detta är en 75D för 85D fanns inte med facelift. Sen finns den i begränsad upplaga. Samma står det på 90D. För 90D går inte beställa som nya och det kan vara så att det är en 75D som gör 0-100 på 5,4 SEK vilket inte heller går att beställa nu. Det är iaf min gissning
Ja, det händer att Tesla smackar på fel logga på bilarna. 85 och 90 räknas numer som "begränsad tillgång" då dessa storlekar inte tillverkas längre. Är det facelift så är det definitivt inte en 85 iaf, då 85 försvann innan faceliften kom.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
mathiaso
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 06 jun 2017 20:29

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av mathiaso »

En sak som jag hört från säljare på Tesla är att alla demo bilar som finns i Sverige, inte visas på hemsidan. Vet någon varför det är så?

Jag kollar sidan med demo bilar rätt ofta då jag letar vettig bil för ett privatköp. Jag tycker demo bilarna verkar vettiga då de är nedsatta en del och fortfarande "nya" med miljörabatt och superränta.
Begagnat bilarnas priser känns rätt höga och ger mer sedvanlig ränta på 2,5%. Någon annan som reagerat på det?
Model Y Long Range 2023
Model 3 Long Range 2021
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av bylund »

För att de vill använda dem för demo?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
mathiaso
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 06 jun 2017 20:29

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av mathiaso »

Skrev lite fel. Demo bilar som är till salu skulle det vara. Fick offert på en röd model s som inte fanns på teslas sida. Säljaren sa då att alla demo bilar som säljs ligger inte ute på sidan.
Model Y Long Range 2023
Model 3 Long Range 2021
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Remuz »

Fast dom säljer de bilar som just nu går som demo också. Jag köpte Malmös demo-X som inte var officiellt till salu. Jag var bara sugen på en bil med den specen så dom sålde den, med galen rabatt
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av ellerstrom »

Remuz, då har jag provkört din X. Fantastiskt fin! :D
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5973
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Remuz »

ellerstrom skrev:
Remuz, då har jag provkört din X. Fantastiskt fin! :D
Körde du en blå X90D med all utrustning mellan april och juni iår så är det så. Bortser man från alla fel som service ska fixa så är den grym. Klämt 500mil på 4v nu.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av ellerstrom »

Remuz skrev:
Körde du en blå X90D med all utrustning mellan april och juni iår så är det så. Bortser man från alla fel som service ska fixa så är den grym. Klämt 500mil på 4v nu.
Körde en blå X90D med väldigt mycket utrustning. Men det var visserligen i mars, så det kanske inte var din trots allt... Men sjukt nice var den iaf. Kan säga att jag är väldigt sugen på en X också, ska bara få ihop ekonomin till det så :)
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av oscfor »

Man kan göra riktiga fynd bland Teslas demobilar, men det gäller att få bra kontakt med en säljare som Ian hjälpa dig att hitta dem. De kommer oftast inte ut på webben. Själv köpte jag en X90D för ”en spottstyver” i början på sommaren.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Smutt »

oscfor skrev:
Man kan göra riktiga fynd bland Teslas demobilar, men det gäller att få bra kontakt med en säljare som Ian hjälpa dig att hitta dem. De kommer oftast inte ut på webben. Själv köpte jag en X90D för ”en spottstyver” i början på sommaren.
:lol: :lol: :lol: spottstyver
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av oscfor »

Allt är relativt!
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Bjelke »

Som sagt var... Fyndhörnan. :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Zoidberg »

Oscfor:
IMG_0269.JPG
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
ICEGrinder
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 okt 2016 19:16

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av ICEGrinder »

https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJXCCE20HF046989

Känns som en potentiellt bra deal givet optionskoderna (BTX8, BR05). Baserat på det som framkommit de senaste dagarna är det högst sannolikt ett mjukvarubegränsat 85kwh-batteri.
Användarvisningsbild
Jonas H
Teslaägare
Inlägg: 125
Blev medlem: 27 aug 2015 19:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Jonas H »

ICEGrinder skrev:
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJXCCE20HF046989

Känns som en potentiellt bra deal givet optionskoderna (BTX8, BR05). Baserat på det som framkommit de senaste dagarna är det högst sannolikt ett mjukvarubegränsat 85kwh-batteri.

Vars ser du dessa koder? Jag skall hämta en lagerbil X75 nästa vecka med VIN: 5YJXCCE27HF047136

Går detta VIN att tolka på något sätt vad det skulle kunna tänkas vara för batteri alltså?
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)

Värvningskod:http://---
Användarvisningsbild
ICEGrinder
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 okt 2016 19:16

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av ICEGrinder »

Jonas H skrev:
ICEGrinder skrev:
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJXCCE20HF046989

Känns som en potentiellt bra deal givet optionskoderna (BTX8, BR05). Baserat på det som framkommit de senaste dagarna är det högst sannolikt ett mjukvarubegränsat 85kwh-batteri.

Vars ser du dessa koder? Jag skall hämta en lagerbil X75 nästa vecka med VIN: 5YJXCCE27HF047136

Går detta VIN att tolka på något sätt vad det skulle kunna tänkas vara för batteri alltså?
Gå till din mytesla-sida, högerklicka på Bilens bild och välj "Open i new tab" alt. "Copy shortcut". Länken innehåller alla optionskoder för bilen, leta efter BTX8 och BR05.
Användarvisningsbild
antonliljen
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 24 jul 2017 20:34

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av antonliljen »

:D
Senast redigerad av antonliljen, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jonas H
Teslaägare
Inlägg: 125
Blev medlem: 27 aug 2015 19:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Jonas H »

ICEGrinder skrev:
Jonas H skrev:
ICEGrinder skrev:
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJXCCE20HF046989

Känns som en potentiellt bra deal givet optionskoderna (BTX8, BR05). Baserat på det som framkommit de senaste dagarna är det högst sannolikt ett mjukvarubegränsat 85kwh-batteri.

Vars ser du dessa koder? Jag skall hämta en lagerbil X75 nästa vecka med VIN: 5YJXCCE27HF047136

Går detta VIN att tolka på något sätt vad det skulle kunna tänkas vara för batteri alltså?
Gå till din mytesla-sida, högerklicka på Bilens bild och välj "Open i new tab" alt. "Copy shortcut". Länken innehåller alla optionskoder för bilen, leta efter BTX8 och BR05.


Vet inte om jag gjorde rätt, men är det dessa koder? i sådana fall verkar jag ha en "vanlig" 75

https://www.tesla.com/configurator/comp ... bkba_opt=1
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)

Värvningskod:http://---
Användarvisningsbild
ICEGrinder
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 23 okt 2016 19:16

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av ICEGrinder »

Jonas H skrev:
ICEGrinder skrev:
Jonas H skrev:
ICEGrinder skrev:
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJXCCE20HF046989

Känns som en potentiellt bra deal givet optionskoderna (BTX8, BR05). Baserat på det som framkommit de senaste dagarna är det högst sannolikt ett mjukvarubegränsat 85kwh-batteri.

Vars ser du dessa koder? Jag skall hämta en lagerbil X75 nästa vecka med VIN: 5YJXCCE27HF047136

Går detta VIN att tolka på något sätt vad det skulle kunna tänkas vara för batteri alltså?
Gå till din mytesla-sida, högerklicka på Bilens bild och välj "Open i new tab" alt. "Copy shortcut". Länken innehåller alla optionskoder för bilen, leta efter BTX8 och BR05.


Vet inte om jag gjorde rätt, men är det dessa koder? i sådana fall verkar jag ha en "vanlig" 75

https://www.tesla.com/configurator/comp ... bkba_opt=1
Nej, det är bara en delmängd av koderna, finns ingen batterikod där.

Det är nog så att koderna försvinner direkt när man bekräftar en lagerbil. Norrmännen verkar kolla koder på final invoice också men tror det endast gäller nybeställningar.

Du får kolla klistermärket på batteriet vid leverans :) Högst sannolikt kommer det väl mer information på fredag också.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1493
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Nu har dom sänkt dom nya rejält! Denna kostade 858k igår, nu 807k.

https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E13HF203154
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Fredric83
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 03 aug 2017 12:05
Ort: Helsingborg

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Fredric83 »

Kanske redan har diskuterats? men...
Kan det vara så att de sänker priserna på lagerbilar på grund av den nya hårdvaran som monteras från 22/8?
Model S75 vid namn Morticia. Med AP2.5, nya prestandan och nya baksätet.
Skriv svar