Priserna på Teslas demobilar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

HLR
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 okt 2017 21:15

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av HLR »

Surfaren skrev:
HLR skrev:
Please let me know if you have any other questions about EV-CPO, I would like to help. Again, sorry for the English. If you don't allow that, I will stop. Thank you.
English is fine. So you're the one behind the scenes of EV-CPO? Awesome!

I happen to be an interaction designer and I can see great potential for improvement of the user experience. Bild But this thread would run off topic if we continue here, maybe I could elaborate a bit over PM or email if you're interested? I appreciate the effort you put into the site of course, don't want you to think otherwise. Bild
Sure, PM would be good, or email is better -- hanklloydright -at- gmail. Thanks.

-Hank
Användarvisningsbild
AVIONIX
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 31 mar 2016 08:03
Ort: Östersund

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av AVIONIX »

Brukar det svänga mycket med hur många demobilar det ligger på hemsidan? Jag tycker det känns som det tunnats ut väldigt på senaste tiden. Just nu ligger ingen Model S på sidan.. Har Tesla en uppgradering av MS på gång så det är därför dom vill sälja ut? Kanske i samband med att dom tar bort rabatten vid köp med referenskod..
Tesla Model S75D
Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai IONIQ Electric
Renault Zoe
Nissan Leaf
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Surfaren »

Ja, det brukar gå upp och ner i antal demobilar till salu. Det har hänt förr att dom tagit slut, men det är inte så vanligt. Vad det beror på kan vi nog bara spekulera i.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
Hyted
Teslaägare
Inlägg: 520
Blev medlem: 14 jan 2017 21:57
Ort: Mariestad

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Hyted »

AVIONIX skrev:
Brukar det svänga mycket med hur många demobilar det ligger på hemsidan? Jag tycker det känns som det tunnats ut väldigt på senaste tiden. Just nu ligger ingen Model S på sidan.. Har Tesla en uppgradering av MS på gång så det är därför dom vill sälja ut? Kanske i samband med att dom tar bort rabatten vid köp med referenskod..
Jag tror det såldes väldigt mycket bilar vid kvartalsslutet och att det därför är lite tunt än.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1493
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Måste vara Model 3 som spökar, ofattbart att dom kan sätta sig i denna sits, två sista månaderna på året utan försäljning/leverans.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
lobbin
Teslaägare
Inlägg: 385
Blev medlem: 29 sep 2017 12:13
Ort: Trelleborg

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av lobbin »

Jag skulle också att det beror på att man pushade ut bilar till kvartalsbrytningen, kändes hyggligt hetsigt och tyvärr hade vi inte möjlighet att slå innan månadsskiftet.

Vår säljare på Emporia, Malmö sa att de tom hade sålt showroom-S-bilen, så just nu har de bara en X att visa. (Dock en S att provköra).
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Xmag »

lobbin skrev:
Jag skulle också att det beror på att man pushade ut bilar till kvartalsbrytningen, kändes hyggligt hetsigt och tyvärr hade vi inte möjlighet att slå innan månadsskiftet.

Vår säljare på Emporia, Malmö sa att de tom hade sålt showroom-S-bilen, så just nu har de bara en X att visa. (Dock en S att provköra).
För nån vecka sen saknades även S i Täbys showroom. Vet inte om de fått in nån ny nu.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av kangru »

Kan det inte vara dax för nästa facelift?
Användarvisningsbild
Xmag
Teslaägare
Inlägg: 290
Blev medlem: 20 sep 2017 20:50
Ort: Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Xmag »

kangru skrev:
Kan det inte vara dax för nästa facelift?
Hoppas det dröjer lite... Min bil är precis färdigtillverkad... :)
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
Verdi

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Verdi »

kangru skrev:
Kan det inte vara dax för nästa facelift?
Vart tredje är är ju nån slags industristandard. Om något borde en helt ny Model S komma inom nåt år.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Bjelke »

Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit :evil: :?:
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället :mrgreen:
(sista leasingen denna månad lixom)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Verdi

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Verdi »

Bjelke skrev:
Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit :evil: :?:
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället :mrgreen:
(sista leasingen denna månad lixom)

Hehe. När de sänkte priserna på begagnat så drog jag ett mail till "min" säljare och bad om ett inbytesförslag mot en P85D. Har inte hört nåt än. :D

Jag tror det arbetar väldigt ostrukturerat och så glömmer de bort en massa. Eller så är de mer cyniska och sorterar hårt bland sina case?
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1493
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Bjelke skrev:
Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit :evil: :?:
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället :mrgreen:
(sista leasingen denna månad lixom)
Antar att du blivit uppringd nu, dom har bra koll här.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Bjelke »

SR-71-BlackBird skrev:
Bjelke skrev:
Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit :evil: :?:
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället :mrgreen:
(sista leasingen denna månad lixom)
Antar att du blivit uppringd nu, dom har bra koll här.
Ja men eller hur... Möjligen gänget i Väsby men knappast säljarna, för isf skulle dom ringt för typ ett år sedan men det
var bara dstr som hörde av sig när jag var mer än lovligt sugen på en P85D (men jag bangade på att köpa en
privat då jag med min erfarenhet helt enkelt inte kan köpa annat än genom Tesla och få max garanti osv)...
Planen nu är att ev. byta upp Leaf mot en ny snik-Tesla och min "gamla" Tesla mot en P85D och sen flina i några
år framåt.... Typ...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Tars »

Bjelke skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Bjelke skrev:
Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit :evil: :?:
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället :mrgreen:
(sista leasingen denna månad lixom)
Antar att du blivit uppringd nu, dom har bra koll här.
Ja men eller hur... Möjligen gänget i Väsby men knappast säljarna, för isf skulle dom ringt för typ ett år sedan men det
var bara dstr som hörde av sig när jag var mer än lovligt sugen på en P85D (men jag bangade på att köpa en
privat då jag med min erfarenhet helt enkelt inte kan köpa annat än genom Tesla och få max garanti osv)...
Planen nu är att ev. byta upp Leaf mot en ny snik-Tesla och min "gamla" Tesla mot en P85D och sen flina i några
år framåt.... Typ...
Vet att min säljare har semester just nu och att de har det lite kämpigt med brist på bla säljare. Det säljs mer och mer, och rätt folk är svårt att hitta tyvärr.
Ha lite is i magen så lovar jag att om ca 43 dagar så kommer en p85d stå hemma hos dig. Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Crappy »

Bjelke, hur tänkte du nu?
Bli uppringd på en annan dag än på en torsdag? :lol:
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Tars »

Crappy skrev:
Bjelke, hur tänkte du nu?
Bli uppringd på en annan dag än på en torsdag? :lol:
Just de!
Hur vågar du???
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Bjelke »

:lol: ja jäklar... :oops:
Dom kanske borde ändra på sidan så att när man skickat in sin förfrågan så borde svaret vara
"Hej och tack för ditt intresse för en Tesla, vi hör av oss en Torsdag..."
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6519
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Tars »

Torsdagar är fina
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
AVIONIX
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 31 mar 2016 08:03
Ort: Östersund

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av AVIONIX »

kangru skrev:
Kan det inte vara dax för nästa facelift?
Model 3 inredning i Model S....
Tesla Model S75D
Tesla Model 3 LR AWD
Hyundai IONIQ Electric
Renault Zoe
Nissan Leaf
Användarvisningsbild
Yxel
Teslaägare
Inlägg: 549
Blev medlem: 02 apr 2017 17:29

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Yxel »

Fick mail om provkörning igår, tror jag anmälde intresse tidigt i somras :D
De verkar ligga efter rent allmänt...
Multicoat Red Model X P100D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Bjelke »

Tars skrev:
Bjelke skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Bjelke skrev:
Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit :evil: :?:
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället :mrgreen:
(sista leasingen denna månad lixom)
Antar att du blivit uppringd nu, dom har bra koll här.
Ja men eller hur... Möjligen gänget i Väsby men knappast säljarna, för isf skulle dom ringt för typ ett år sedan men det
var bara dstr som hörde av sig när jag var mer än lovligt sugen på en P85D (men jag bangade på att köpa en
privat då jag med min erfarenhet helt enkelt inte kan köpa annat än genom Tesla och få max garanti osv)...
Planen nu är att ev. byta upp Leaf mot en ny snik-Tesla och min "gamla" Tesla mot en P85D och sen flina i några
år framåt.... Typ...
Vet att min säljare har semester just nu och att de har det lite kämpigt med brist på bla säljare. Det säljs mer och mer, och rätt folk är svårt att hitta tyvärr.
Ha lite is i magen så lovar jag att om ca 43 dagar så kommer en p85d stå hemma hos dig. Bild
Har nu skickat in för tredje gången men förväntar mig inte längre att bli uppringd, och en snikTesla blir om några dagar 9000kr dyrare...
Frågade sambon igår om det är ok med en Tesla istället för Leafen, och fast jag påminde om att den är jäkligt mycket större så svarade hon ja :o :lol:
Nu lägger jag nog ner det här ett tag och åker vidare riktigt billigt istället.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
improwise
Teslaägare
Inlägg: 630
Blev medlem: 05 aug 2015 13:26

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av improwise »

Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då :) ), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Bjelke »

improwise skrev:
Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då :) ), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Och allra värst är det väl ändå om man inte ens får tag i sitt Service Center när man väl har köpt sin miljonbil och får nåt fel :twisted:
Jag har nu försökt i snart 3 veckor, började med den officiella kanalen med att ringa som en jävla galning (medans chefer/kollegor tittar snett på en till slut),
skicka mail till den gemensamma adress dom har, och sedan mail till en personlig adress samt skriva här på forumet (dom läser ju här sägs det) och nu sms till deras
personliga mobiler (vilket är helt jävla sjukt att man ens ska behöva göra lixom, knappast några nummer som "alla" har).

Jag vågar inte ens tänka på hur det är för alla ägare som inte hänger här :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2332
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av mans71 »

Har genomgående bara positivt att säga om SC Mölndal. På tårna, svarar snabbt och är väldigt serviceinriktade. Har faktiskt inte haft så bra bemötande på någon annan märkesverkstad tidigare.
Model S P85DL+
Skriv svar