Priserna på Teslas demobilar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
peken
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 12 feb 2016 15:22
Ort: Vännäsby

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av peken »

Är det så att ingen av demobilarna har autopilot aktiverat, och att uppgraderad autopilot betyder AP2?
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Verdi

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Verdi »

peken skrev:
Är det så att ingen av demobilarna har autopilot aktiverat, och att uppgraderad autopilot betyder AP2?
Alla som har AP-symbolen har väl det aktiverat. Den pärlvita har det t ex inte. Dock har den såklart hårdvaran.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Remuz »

Rejäla sänkningar på flera beggade bilar. Ger mig inga referals, men jag ville tipsa ändå.

P85D 899k https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7H20FFP73940

P90D facelift, snålt utrustad dock, 1160k https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7E42GF141416

XP90D sig, 1399k sänkt 100k i fredags https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJXCCE46GFS01254
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Tars »

https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJXCCE43HF047085

Känns inte denna lite väl överprissatt?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av oscfor »

Nu kommer jag in i konfiguratorn för Sverige, men kostar inte en fullmatad XP100DLmer än 2Mkr? Då är väl priset inte så konstigt?
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av helix »

Tars skrev:
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJXCCE43HF047085

Känns inte denna lite väl överprissatt?
Dyr är den helt klart, men en nybeställning med den specen kostar cirka 2.120.000kr :mrgreen:

Har inte haft så bra koll på demobilarna på senaste, men måste vara första gången det ligger fler X ute till fsg än S? Just nu 6st X och 4st S
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Smutt »

oscfor skrev:
Nu kommer jag in i konfiguratorn för Sverige, men kostar inte en fullmatad XP100DLmer än 2Mkr? Då är väl priset inte så konstigt?
Kommer du inte in från bilen?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av oscfor »

Smutt skrev:
oscfor skrev:
Nu kommer jag in i konfiguratorn för Sverige, men kostar inte en fullmatad XP100DLmer än 2Mkr? Då är väl priset inte så konstigt?
Kommer du inte in från bilen?
Inte från någon iOS.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Tars »

oscfor skrev:
Nu kommer jag in i konfiguratorn för Sverige, men kostar inte en fullmatad XP100DLmer än 2Mkr? Då är väl priset inte så konstigt?
Såg det nu. Samma spec kostar 2.117
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
mysko
Inlägg: 12
Blev medlem: 08 jul 2017 23:29

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av mysko »

Här finns en till demo Model X som är svår att hitta eftersom söksidan "bara" hittar bilar upp till 2 000 000 :)
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJXCCE40HF047089
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Bjelke »

Dom syns bara på fyndhörnan...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Tars »

Bjelke skrev:
Dom syns bara på fyndhörnan...
Kompispris Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Surfaren »

Nu är inte detta en demobil, men den säljs begagnad av Tesla själva så det faller inom ramarna ändå har jag bestämt. :D

P85D, välutrustad (bl.a. NextGen-baksäte), 4667 mil - 849 tusen kr. Tycker jag låter som bra pris iaf.

https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7H28FFP67349
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av bullen »

Riktigt bra tycker jag
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 308
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Viper »

Surfaren skrev:
Nu är inte detta en demobil, men den säljs begagnad av Tesla själva så det faller inom ramarna ändå har jag bestämt. :D

P85D, välutrustad (bl.a. NextGen-baksäte), 4667 mil - 849 tusen kr. Tycker jag låter som bra pris iaf.

https://www.tesla.com/sv_SE/used/5YJSA7H28FFP67349
"Visst är den fin men den är inte ny!" :D

Går det att få se en used/demo innan man slänger alla sina pengar efter dom? Skulle man åtminstone få se riktiga foton också så skulle ju livet vara mycket enklare ...
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av oscfor »

Japp, men det kan krävas att du beger dig till platsen där den finns, i det här fallet Göteborg. De fixar ordning den för inspektion och därefter kan du skriva på köpavtalet.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av HelectriC »

oscfor skrev:
Japp, men det kan krävas att du beger dig till platsen där den finns, i det här fallet Göteborg. De fixar ordning den för inspektion och därefter kan du skriva på köpavtalet.
Men om man inte har reserverat den och betalt in deposition, så kan det hända någon annan köper när du är på väg till Göteborg, snopet :shock:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 308
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Viper »

Ja, det kan ju bli väldigt snopet ... Bor i Örebro så det går ju att åka till både Göteborg och Stockholm över en dag ... men det är ju en liten bit iallafall.

Om man får tro vad folk skriver här så är ju Tesla inte så snabba på att ringa upp heller ... Lite frustrerande detta. Kan mycket väl tänka mig en beg Tesla ifrån just Tesla eftersom man har nån slags garanti i 4år om jag fattat det rätt. Känns minst sagt lite knepigt och svårtillgängligt ... Synd eftersom det finns rätt många beg hos Tesla, typ dubbelt så många som hos dom andra bilskojjarna (typ bytbil.com).

Vet inte om jag skulle våga köpa en bil helt osedd för dom pengarna ... :shock:

Önskescenariot vore ju att bli uppringd inom 24h efter en intresseanmälan o snacka lite med en säljare som kunde maila lite bilder direkt. Känns som absolut minimum för att köpa på distans.
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Tars »

Viper skrev:
Ja, det kan ju bli väldigt snopet ... Bor i Örebro så det går ju att åka till både Göteborg och Stockholm över en dag ... men det är ju en liten bit iallafall.

Om man får tro vad folk skriver här så är ju Tesla inte så snabba på att ringa upp heller ... Lite frustrerande detta. Kan mycket väl tänka mig en beg Tesla ifrån just Tesla eftersom man har nån slags garanti i 4år om jag fattat det rätt. Känns minst sagt lite knepigt och svårtillgängligt ... Synd eftersom det finns rätt många beg hos Tesla, typ dubbelt så många som hos dom andra bilskojjarna (typ bytbil.com).

Vet inte om jag skulle våga köpa en bil helt osedd för dom pengarna ... :shock:

Önskescenariot vore ju att bli uppringd inom 24h efter en intresseanmälan o snacka lite med en säljare som kunde maila lite bilder direkt. Känns som absolut minimum för att köpa på distans.
Du lägger en deposition på bilen, kollar på bilen, och är den inte enligt dina förväntningar fr du tillbaka dina pengar så länge du inte bekräftar köpet dvs.
Så köpte jag en av mina bilar.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 308
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Viper »

Tars skrev:
Du lägger en deposition på bilen, kollar på bilen, och är den inte enligt dina förväntningar fr du tillbaka dina pengar så länge du inte bekräftar köpet dvs.
Så köpte jag en av mina bilar.
Då skulle det inte vara något bekymmer, men så enkelt är det inte längre, dom har ändrat det:

"Beloppet för din orderbetalning (dvs. € 4 000 (eller £ 4 000; 4 000 CHF; 30 000 NOK; 30 000 SEK eller 30 000 DKK beroende på din lokala valuta)), är ej
återbetalningsbar."
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Tars »

Viper skrev:
Tars skrev:
Du lägger en deposition på bilen, kollar på bilen, och är den inte enligt dina förväntningar fr du tillbaka dina pengar så länge du inte bekräftar köpet dvs.
Så köpte jag en av mina bilar.
Då skulle det inte vara något bekymmer, men så enkelt är det inte längre, dom har ändrat det:

"Beloppet för din orderbetalning (dvs. € 4 000 (eller £ 4 000; 4 000 CHF; 30 000 NOK; 30 000 SEK eller 30 000 DKK beroende på din lokala valuta)), är ej
återbetalningsbar."
Åh, va störigt.....................
Så, som någon nämnde är förut, säg att man är från Norrlands inland, ser en bil man gillar, drar ner till Gbg, precis när man kommer fram, så har någon annan lagt handpenning på den.... snacka om surt.
Kanske ringa en säljare och "reservera" bilen innan man betalar?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Viper
Teslaägare
Inlägg: 308
Blev medlem: 12 jun 2017 20:59
Ort: Örebro

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Viper »

Tars skrev:
Åh, va störigt.....................
Så, som någon nämnde är förut, säg att man är från Norrlands inland, ser en bil man gillar, drar ner till Gbg, precis när man kommer fram, så har någon annan lagt handpenning på den.... snacka om surt.
Kanske ringa en säljare och "reservera" bilen innan man betalar?

Exakt! Tesla borde vara intresserade som tusan att kränga beg bilar också och inte bara nya (då går det ju bra helt via nätet) ... dom borde vilja få in cash ...

En hi-tech lösning alá Tesla vore ju en robot-arm som fotat av bilarna i ultra-HD o sen en VR-app ... :)
Model S 75D 2016 Midnight silver
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av HelectriC »

Tars skrev:
Viper skrev:
Tars skrev:
Du lägger en deposition på bilen, kollar på bilen, och är den inte enligt dina förväntningar fr du tillbaka dina pengar så länge du inte bekräftar köpet dvs.
Så köpte jag en av mina bilar.
Då skulle det inte vara något bekymmer, men så enkelt är det inte längre, dom har ändrat det:

"Beloppet för din orderbetalning (dvs. € 4 000 (eller £ 4 000; 4 000 CHF; 30 000 NOK; 30 000 SEK eller 30 000 DKK beroende på din lokala valuta)), är ej
återbetalningsbar."
Åh, va störigt.....................
Så, som någon nämnde är förut, säg att man är från Norrlands inland, ser en bil man gillar, drar ner till Gbg, precis när man kommer fram, så har någon annan lagt handpenning på den.... snacka om surt.
Kanske ringa en säljare och "reservera" bilen innan man betalar?
Det går inte att reservera utan att betala deposition, det är enda möjligheten att "låsa" bilen till sig. Men det ska tydligen gå att flytta depositionen till en annan bil om man inte gillar det man ser. Men det förutsätter självklart att det finns ytterligare en som är intressant.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av bylund »

Viper skrev:
Ja, det kan ju bli väldigt snopet ... Bor i Örebro så det går ju att åka till både Göteborg och Stockholm över en dag ... men det är ju en liten bit iallafall.

Om man får tro vad folk skriver här så är ju Tesla inte så snabba på att ringa upp heller ... Lite frustrerande detta. Kan mycket väl tänka mig en beg Tesla ifrån just Tesla eftersom man har nån slags garanti i 4år om jag fattat det rätt. Känns minst sagt lite knepigt och svårtillgängligt ... Synd eftersom det finns rätt många beg hos Tesla, typ dubbelt så många som hos dom andra bilskojjarna (typ bytbil.com).

Vet inte om jag skulle våga köpa en bil helt osedd för dom pengarna ... :shock:

Önskescenariot vore ju att bli uppringd inom 24h efter en intresseanmälan o snacka lite med en säljare som kunde maila lite bilder direkt. Känns som absolut minimum för att köpa på distans.
Nu står det såhär på Tesla hemsida:
Teslas begagnatsida skrev:
Begagnade bilar erbjuds med antingen 4 år,
80 000 km begränsad garanti eller begränsad garanti i 2 år,
till maximal mätarställning 160 000 km.
Så det verkar vara lite sämre deal på en del bilar.

Jag förstår att det kan vara frustrerande om man åker till en affär för att titta på någon vara de har, också köper någon annan den innan man kommer fram. Men det är väl inte alls så ovanligt att den som har något att sälja föredrar att inte neka någon att köpa, för att det var någon annan som var intresserad och kanske kommer förbi och kikar på en vara.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
mathiaso
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 06 jun 2017 20:29

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av mathiaso »

Vad menas med denna "Begränsad tillgång på 85kWh"? Klickar man på bilen så presenteras den som en 75D, men här ser det ut som en 85D.
2017-07-18_08-29-44.png
Model Y Long Range 2023
Model 3 Long Range 2021
Skriv svar