Priserna på Teslas demobilar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av oscfor »

Även på övriga europesiska marknader finns det numera demobilar. Rabatterna dock små.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av helix »

Bjorn N
Inlägg: 123
Blev medlem: 09 sep 2016 09:33

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Bjorn N »

Aaaand it’s gone. Tänk om någon fick köpa till det där priset? Man skulle gräma sig nanting att man inte var först på den bollen i så fall. ;-)
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av helix »

Bjorn N skrev:
Aaaand it’s gone. Tänk om någon fick köpa till det där priset? Man skulle gräma sig nanting att man inte var först på den bollen i så fall. ;-)
Ja, såhär i efterhand är jag lite irriterad att jag inte bara klickade på köp. Skulle varit kul att se vad som hänt. Men nu är det tyvärr för sent :cry:
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av lator »

helix skrev:
Bjorn N skrev:
Aaaand it’s gone. Tänk om någon fick köpa till det där priset? Man skulle gräma sig nanting att man inte var först på den bollen i så fall. ;-)
Ja, såhär i efterhand är jag lite irriterad att jag inte bara klickade på köp. Skulle varit kul att se vad som hänt. Men nu är det tyvärr för sent :cry:
Lagt pris ligger... Det är ju priset på prislappen som gäller! :lol:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av helix »

lator skrev:
helix skrev:
Bjorn N skrev:
Aaaand it’s gone. Tänk om någon fick köpa till det där priset? Man skulle gräma sig nanting att man inte var först på den bollen i så fall. ;-)
Ja, såhär i efterhand är jag lite irriterad att jag inte bara klickade på köp. Skulle varit kul att se vad som hänt. Men nu är det tyvärr för sent :cry:
Lagt pris ligger... Det är ju priset på prislappen som gäller! :lol:
Var lite nyfiken så jag kikade igenom Teslas beställningsavtal. Finns (givetvis) en paragraf som gör att Tesla kan avbryta beställningen så ett kap på den här nivån kan man nog inte göra :D

"Vi förbehåller oss rätten att avbryta din beställning, när som helst före det schemalagda leveransdatumet genom meddelande till dig, om det har förekommit felaktig prissättning eller om du har brutit mot Teslas regler och rutiner genom ditt beteende mot Teslas personal."
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av lator »

helix skrev:
lator skrev:
helix skrev:
Bjorn N skrev:
Aaaand it’s gone. Tänk om någon fick köpa till det där priset? Man skulle gräma sig nanting att man inte var först på den bollen i så fall. ;-)
Ja, såhär i efterhand är jag lite irriterad att jag inte bara klickade på köp. Skulle varit kul att se vad som hänt. Men nu är det tyvärr för sent :cry:
Lagt pris ligger... Det är ju priset på prislappen som gäller! :lol:
Var lite nyfiken så jag kikade igenom Teslas beställningsavtal. Finns (givetvis) en paragraf som gör att Tesla kan avbryta beställningen så ett kap på den här nivån kan man nog inte göra :D

"Vi förbehåller oss rätten att avbryta din beställning, när som helst före det schemalagda leveransdatumet genom meddelande till dig, om det har förekommit felaktig prissättning eller om du har brutit mot Teslas regler och rutiner genom ditt beteende mot Teslas personal."
Ja, de är ju inte Amerikaner för inget... :lol:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Lunna
Teslaägare
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 apr 2014 13:56
Ort: Linköping

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Lunna »

lator skrev:
helix skrev:
lator skrev:
helix skrev:
Bjorn N skrev:
Aaaand it’s gone. Tänk om någon fick köpa till det där priset? Man skulle gräma sig nanting att man inte var först på den bollen i så fall. ;-)
Ja, såhär i efterhand är jag lite irriterad att jag inte bara klickade på köp. Skulle varit kul att se vad som hänt. Men nu är det tyvärr för sent :cry:
Lagt pris ligger... Det är ju priset på prislappen som gäller! :lol:
Var lite nyfiken så jag kikade igenom Teslas beställningsavtal. Finns (givetvis) en paragraf som gör att Tesla kan avbryta beställningen så ett kap på den här nivån kan man nog inte göra :D

"Vi förbehåller oss rätten att avbryta din beställning, när som helst före det schemalagda leveransdatumet genom meddelande till dig, om det har förekommit felaktig prissättning eller om du har brutit mot Teslas regler och rutiner genom ditt beteende mot Teslas personal."
Ja, de är ju inte Amerikaner för inget... :lol:
Den raden fanns inte för ett år sedan 8-) ;) ;)
Gotway MSuper X 84V 1,6kWh.
Model 3 Performance -20 | Vit Multi-Coat
Såld: Model S 75D -17 | Vit Multi-Coat
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Remuz »

https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E29HF225765

Typ 110k rabatt på en maxad S100D.
P85D svart/svart med gratis SuC
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av vigge50 »

Remuz skrev:
https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E29HF225765

Typ 110k rabatt på en maxad S100D.
Bra erbjudande för någon som vill köpa privat men om man ska företagsleasa vet jag inte riktigt då förmånsvärdet för 100D sjönk 2018. 21" turbinhjul lär kännas lite på förmånsvärdet även om man kan utnyttja det lägre inköpspriset.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Bjelke »

Det svänger friskt på "lagret" iaf, nyss typ 20 st S75D och inget mer (en X100D bara), och nu 6 st S75D men en S100D har dykt upp istället :)
Fortfarande klent med CPO-bilar :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av oscfor »

Jag har hållit koll på sidan. De S75D som fanns inne har så sakteliga sålts av. Uppenbarligen fungerar det att ha bilar för omgående leverans, för rabattan kan ju inte ha varit anledningen 15-19000:-)-
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av OfarligTesla »

oscfor skrev:
Jag har hållit koll på sidan. De S75D som fanns inne har så sakteliga sålts av. Uppenbarligen fungerar det att ha bilar för omgående leverans, för rabattan kan ju inte ha varit anledningen 15-19000:-)-
Japp, köpte själv en av dem just för jag väntar hellre till slutet på mars än upskattad leverans "juni" (vilket lär bli juli). Fick 22k rabatt vilket gör till eller från, höjningen av supermiljöbilspremien tar ju i princip ut den.
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av oscfor »

Älskar när ens vilda teorier bekräftas empiriskt! :D
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av OfarligTesla »

Ja det är ju alltid skoj.

Kan dock nämnas att de inte är för omgående leverans eller ens specifikt för Sverige. När jag köpte min för 2 veckor sedan hade den inte ens kommit till Nederländerna ännu, tydligen är det så att om de inte fått in ordrar som fyller hela slot tiden i produktionen för Europa tillverkar de massa extra som är mer eller mindre sålda innan de når hamnen här. Den bilen jag köpte skulle stannat i Nederländerna om inte jag köpt den.

EDIT: Ser nu att många demofordon kommit ut nu, en del 100D av både S och X, relativt bra priser om man nu vill ha vit interiör. Tur att inga av de som kommit ut var lockande färger för mig annars skulle jag nog velat byta :p.
Användarvisningsbild
neptune
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 24 nov 2014 22:05
Ort: Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av neptune »

Jag var precis inne på Tesla i Täby och köpte deras enda P100D demobil som var till salu för tillfället.

Så efter att ha varit registrerat på detta forum i flera år och läst mycket här (även om jag inte har deltagit i så många diskussioner) så har jag äntligen köpt min första Tesla. :D

Jag skulle dock behöva hjälp med att få en referral-kod som inte är använd. Numera måste koden vara oanvänd för att man ska få fullt värde för den. Är det någon som med säkerhet vet att de har 0 referrals som skulle kunna dela med sig av sin kod? Stort tack!
Model S P100D 2017
Model 3 P 2021
Model Y LR 2022
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2081
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av EnTraktor »

Jag har 0 referrals och så här står det på mitt konto.

You can use my Tesla referral link for free Supercharging on Model S or X. The first person who orders with my code before April 30 will also get a 4 500 kr credit toward service or accessories. http://---
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av HelectriC »

Min kan du garanterat använda, tackar och bugar i så fall!
You can use my Tesla referral link for free Supercharging on Model S or X. The first person who orders with my code before April 30 will also get a kr. 4.500 credit toward service or accessories. http://---

Jag har noll hittills!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av ellerstrom »

Min kan du såklart också använda, har också 0 hittills. Mina två söner skulle bli otroligt glada för en mini-Tesla! :)

http://---
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av e5m1r »

Använd gärna min ger 4500kr och jag behöver en till för att få fälgar
http://---
Tackar på förhand i så fall
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av HelectriC »

e5m1r skrev:
Använd gärna min ger 4500kr och jag behöver en till för att få fälgar
http://---
Tackar på förhand i så fall
Det är väl bara den första som får 4500kr och om du är nära fälgarna, så blir detta knappast den första?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av e5m1r »

HelectriC skrev:
e5m1r skrev:
Använd gärna min ger 4500kr och jag behöver en till för att få fälgar
http://---
Tackar på förhand i så fall
Det är väl bara den första som får 4500kr och om du är nära fälgarna, så blir detta knappast den första?
Den första i nya programmet vi fick behålla stegen från förra
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
neptune
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 24 nov 2014 22:05
Ort: Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av neptune »

Jag fick ett par meddelanden via PM och jag har nu fått en referral länk som jag skrivit in. Jag har meddelat personen vars länk jag använt.

Stort tack alla för hjälpen - jag känner mig redan varmt välkommen i Tesla familjen här.

Det var för övrigt en blå Model S P100D som jag beställde och hoppas kunna hämta ut inom kort.
Model S P100D 2017
Model 3 P 2021
Model Y LR 2022
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Bjelke »

Ja en P100D är ju inte fel att börja med ;) :mrgreen: det lär bli mer än kul! :) grattis!
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6518
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Tars »

neptune skrev:
Jag fick ett par meddelanden via PM och jag har nu fått en referral länk som jag skrivit in. Jag har meddelat personen vars länk jag använt.

Stort tack alla för hjälpen - jag känner mig redan varmt välkommen i Tesla familjen här.

Det var för övrigt en blå Model S P100D som jag beställde och hoppas kunna hämta ut inom kort.
Snygg! Och grattis!!
Såg den nere i garaget. Den stod och väntade på dig. Visst va det vita stolar?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Skriv svar