Priserna på Teslas demobilar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Jeppe_E »

Surfaren skrev:
Bjelke skrev:
Så i princip helt ovärt att köpa en sådan, hoppas dom behåller bilarna sex månader innan dom säljs.
Tesla sålde den röda Model S som stod i Mall of Scandinavia härom dagen. Snopet för den som köpte denna att bli snuvad på 60k (för jag har svårt att tro att den var påställd innan 1 juli, VIN på 254xxx).
Man får väl förutsätta att detta i så fall informeras om i samband med köpet...?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av bylund »

Jeppe_E skrev:
Surfaren skrev:
Bjelke skrev:
Så i princip helt ovärt att köpa en sådan, hoppas dom behåller bilarna sex månader innan dom säljs.
Tesla sålde den röda Model S som stod i Mall of Scandinavia härom dagen. Snopet för den som köpte denna att bli snuvad på 60k (för jag har svårt att tro att den var påställd innan 1 juli, VIN på 254xxx).
Man får väl förutsätta att detta i så fall informeras om i samband med köpet...?
Fast om den stått där kanske den aldrig varit påställd? Även demobilar som körts på saluvagnslicens torde vara ok.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Inlägg: 1489
Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
Ort: Björklinge

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Finner det otroligt märkligt att Tesla har kvar både begagnat samt demobilar, har inte sett några märkvärdiga prissänkningar heller, någon som fått nåt bra erbjudande?
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Jeppe_E »

SR-71-BlackBird skrev:
Finner det otroligt märkligt att Tesla har kvar både begagnat samt demobilar, har inte sett några märkvärdiga prissänkningar heller, någon som fått nåt bra erbjudande?
Varför är det märkligt?
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av bylund »

För att de brukar vilja sälja allt innan kvartalsslut.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av Remuz »

bylund skrev:
För att de brukar vilja sälja allt innan kvartalsslut.
Kanske inte är så viktigt längre om dom nu räknar med att gå med vinst igen...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
MrSteelneck
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 18 jan 2019 07:58
Ort: Vallentuna

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av MrSteelneck »

Tror det fortfarande finns möjlighet att beställa en 75D till den låga räntan 0,99%, med leverans någon gång senast i mars.
När jag beställde min, för 2 veckor sedan, dock en ny, fick jag den informationen.
Model S LR
nasatech
Inlägg: 12
Blev medlem: 17 okt 2017 08:24

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av nasatech »

MrSteelneck skrev:
Tror det fortfarande finns möjlighet att beställa en 75D till den låga räntan 0,99%, med leverans någon gång senast i mars.
När jag beställde min, för 2 veckor sedan, dock en ny, fick jag den informationen.
Kun 6 biler igjen? https://teslainventory.teslastats.no/
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare
Inlägg: 375
Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
Ort: Knivsta

Re: Priserna på Teslas demobilar

Inlägg av jonsalgerier »

Pratade med en säljare på Tesla för en stund sedan, och tydligen är det inte längre möjligt att plocka hem demobil från Europa.
Enligt utsago så kommer en lagd order att ogiltigförklaras automatiskt efter ett tag.

Nu finns det inte så mycket demobilar i Europa för tillfället, men det var ju ändå en cool möjlighet tidigare.
Skriv svar