På mina telefoner och plattor har jag alltid alla typer av loggning/vidaresändning av användarinfo avslagen, blir nog samma med bilen. Har inget intresse att låta mig loggas mer än nödvändigt! Tesla får lösa sina problem utan mig!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
På mina telefoner och plattor har jag alltid alla typer av loggning/vidaresändning av användarinfo avslagen, blir nog samma med bilen. Har inget intresse att låta mig loggas mer än nödvändigt! Tesla får lösa sina problem utan mig!
I detta fallet handlar det ju om att förse fleet learningen med data - något som förbättrar bilens köregenskaper för alla, inklusive dig själv.
På mina telefoner och plattor har jag alltid alla typer av loggning/vidaresändning av användarinfo avslagen, blir nog samma med bilen. Har inget intresse att låta mig loggas mer än nödvändigt! Tesla får lösa sina problem utan mig!
I detta fallet handlar det ju om att förse fleet learningen med data - något som förbättrar bilens köregenskaper för alla, inklusive dig själv.
Nja, jag är ändå skeptisk.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
På mina telefoner och plattor har jag alltid alla typer av loggning/vidaresändning av användarinfo avslagen, blir nog samma med bilen. Har inget intresse att låta mig loggas mer än nödvändigt! Tesla får lösa sina problem utan mig!
I detta fallet handlar det ju om att förse fleet learningen med data - något som förbättrar bilens köregenskaper för alla, inklusive dig själv.
Ni borde pusha för detta även i podden tycker jag.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar. M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Nä, men jag tror man brukar säga att 70% påstår sig vara bättre än genomsnittet.
Äsch! Sånt där gäller inte mig! Jag har bra självinsikt!
Ja, det har vi väl alla...
Sett rent tekniskt (ur AP-synpunkt alltså) och juridiskt (köra på rätt sida vägen i kurvor tex mm mm) så kör jag bland dom sämsta 2%
Så jag borde verkligen inte slå på det där!
Fast jag tycker iofs ff att AP:n kör som en jäkla kratta, så jag vet i fasen vad jag ska tycka om fleetlearning, kan inte säga att den blivit så mycket bättre "med tiden" hittils iaf...
Sett rent tekniskt (ur AP-synpunkt alltså) och juridiskt (köra på rätt sida vägen i kurvor tex mm mm) så kör jag bland dom sämsta 2%
Så jag borde verkligen inte slå på det där!
Fast jag tycker iofs ff att AP:n kör som en jäkla kratta, så jag vet i fasen vad jag ska tycka om fleetlearning, kan inte säga att den blivit så mycket bättre "med tiden" hittils iaf...
Fleetlearning in Bollnäs! Nope...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
På mina telefoner och plattor har jag alltid alla typer av loggning/vidaresändning av användarinfo avslagen, blir nog samma med bilen. Har inget intresse att låta mig loggas mer än nödvändigt! Tesla får lösa sina problem utan mig!
I detta fallet handlar det ju om att förse fleet learningen med data - något som förbättrar bilens köregenskaper för alla, inklusive dig själv.
Ni borde pusha för detta även i podden tycker jag.
Jag håller med HerrX här. Inte okomplicerat att dela data, men tänk på att du genom navigationen alltid förser Google och Tesla med positionsdata löpande oavsett. Positionsdatan torde var den känsligaste informationen du delar med dig av, och om du inte gillar det ska du inte köra en Tesla in the first place.
Cred dock till Tesla att man gör funktionen opt in.
Så på med funktionen tycker jag, och vi kommer så klart diskutera detta i podden också.
Sett rent tekniskt (ur AP-synpunkt alltså) och juridiskt (köra på rätt sida vägen i kurvor tex mm mm) så kör jag bland dom sämsta 2%
Så jag borde verkligen inte slå på det där!
Fast jag tycker iofs ff att AP:n kör som en jäkla kratta, så jag vet i fasen vad jag ska tycka om fleetlearning, kan inte säga att den blivit så mycket bättre "med tiden" hittils iaf...
Fleetlearning in Bollnäs! Nope...
sant.... Fast nog har jag tolkat fleetlearning som att det även ska gynna bilar som inte kör på just samma vägar, tex hur AP:n tolkar sin omgivning och hur bilen reagerar på instruktionerna osv
Men annars så är det helt klart inte så många som åker i mina krokar...
Lite kul effekt lixom, hemma kör den som ett fyllo och i Sthlm kör den som ett proffs
Jag skulle gissa att detta kommer av att man nere i Tyskland och Frankrike inte är särskilt roade när det kommer till datadelning till USA. Dom är allergiska mot allt som har med kränkning av personlig integritet att göra, speciellt i Tyskland. Säkert därför det kommer som default "off" i Europa.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14