Lackstift

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AndersBj
Teslaägare
Inlägg: 105
Blev medlem: 18 jan 2015 15:21
Ort: Tyresö

Lackstift

Inlägg av AndersBj »

Hej

Har fått ett stenskott eller nåt uppslag på en av dörrarna. Det har blivit en vit prick (genomslag i lacken). Kollade med SC för ett halvår sen men de hade inga lackstift, det FANNS alltså inga att köpa nånstans i världen enligt dem. Blev hänvisad till RM-bil som ville lacka om HELA dörren. Kändes som overkill med en helt omlackad dörr, men nu börjar jag tröttna på "pricken"

Finns det någon som har fått tag i ett lackstift (Ocean blue) eller har nåt annat tips på färg?
S70D Ocean blue
Användarvisningsbild
Palmen
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 17 apr 2014 10:23
Ort: Stockholm

Palmen

Inlägg av Palmen »

Jag köpte ett MC Red i Infra City förra veckan. Jag fick intrycket att de hade de flesta färgerna.

Lycka till
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Lackstift

Inlägg av bylund »

Tittar man på http://shop.teslamotors.com/collections ... h-up-paint så ser man vilka färger de har och inte har.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Lackstift

Inlägg av Jocce »

Annars kan jag varmt rekommendera:

http://www.chipex.co.uk/

Kört det på flera bilar, inklusive Teslan.

Mycket lättare/smidigare än vanligt lackstift och med ett resultat som är mnst lika bra!



/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Lackstift

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Jocce skrev:
Annars kan jag varmt rekommendera:

http://www.chipex.co.uk/

Kört det på flera bilar, inklusive Teslan.

Mycket lättare/smidigare än vanligt lackstift och med ett resultat som är mnst lika bra!



/Jocce
Är du nöjd med chipex färgnyans på Midnight Silvermetallic?

Jag fick mitt paket från Chipex förra veckan men inte haft tillfälle att prova ännu.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Lackstift

Inlägg av Jocce »

Nicke Nyfiken skrev:
Är du nöjd med chipex färgnyans på Midnight Silvermetallic?

Jag fick mitt paket från Chipex förra veckan men inte haft tillfälle att prova ännu.
Absolut! på flera av stenskotten syns det inte ens att jag haft stenskott...så färgen är rätt!

Dom har ju färgmatchningsgaranti så! :)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5181
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Lackstift

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Jocce skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Är du nöjd med chipex färgnyans på Midnight Silvermetallic?

Jag fick mitt paket från Chipex förra veckan men inte haft tillfälle att prova ännu.
Absolut! på flera av stenskotten syns det inte ens att jag haft stenskott...så färgen är rätt!

Dom har ju färgmatchningsgaranti så! :)


/Jocce
Låter bra.

Färgmatchningsgaranti är bra men det är ju bök att applicera färgen för att sedan konstatera att det inte är rätt. Jag pratade med en kille som fick fel nyans 4 gånger till sin vita Mazda. Men Chipex var väldigt bra att ha att göra med när det blev fel, sa han. Och på 5'e försöket blev det bra. :D
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Lackstift

Inlägg av Jocce »

Nicke Nyfiken skrev:
Låter bra.

Färgmatchningsgaranti är bra men det är ju bök att applicera färgen för att sedan konstatera att det inte är rätt. Jag pratade med en kille som fick fel nyans 4 gånger till sin vita Mazda. Men Chipex var väldigt bra att ha att göra med när det blev fel, sa han. Och på 5'e försöket blev det bra. :D

Till dom bilarna jag har beställt så har det alltid matchat, och har beställt både med varianten där man anger Vin och där man anger Färgnamn/kod. :)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
hed
Teslaägare
Inlägg: 587
Blev medlem: 20 feb 2018 21:09
Ort: Sverige

Re: Lackstift

Inlägg av hed »

Väcker gammal tråd till liv :)

Tänkte köpa färgstift från chipex till pearl white MS inför framtida stenskott. Någon som testat till pearl white?
OUTAGAS: MS 100D levererad 2018-06-12, Pearl White, Premium pack, 21" twin turbine, cream interiör + kolfiber.
KRÄFTAN: Model 3 SR+ RWD, Red Multicoat, white interior, dragkrok. Levererad 2019-09-18.
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Lackstift

Inlägg av mgorgis »

hed skrev:
Väcker gammal tråd till liv :)

Tänkte köpa färgstift från chipex till pearl white MS inför framtida stenskott. Någon som testat till pearl white?
Hur har det gått? jag vill också laga några stenskott och undrar om du är nöjd med resultatet?
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare
Inlägg: 559
Blev medlem: 24 aug 2017 10:29

Re: Lackstift

Inlägg av OlleBack »

mgorgis skrev:
hed skrev:
Väcker gammal tråd till liv :)

Tänkte köpa färgstift från chipex till pearl white MS inför framtida stenskott. Någon som testat till pearl white?
Hur har det gått? jag vill också laga några stenskott och undrar om du är nöjd med resultatet?
Hittar inte pearl White på deras hemsida eller gör jag fel?
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare
Inlägg: 711
Blev medlem: 06 aug 2017 22:12

Re: Lackstift

Inlägg av mgorgis »

Någon som testat Dr. colorchip? Det ser lovande ut och dem garanterar rätt färgnyans bara man har bilens rätta färgkod

https://www.drcolourchip.co.uk/
Skriv svar