...
Personligen tycker jag Teslas navigator är överlägsen precis allt annat i "inbyggd" väg. Dock givetvis klart underlägsen Waze, som i sin tur är bättre än GM, men även GM är ju riktigt bra
Får ni Waze att funka? Jag tyckte den var bra tills någon uppdatering för typ 2 årsedan, efter det har den varit helt hopplös. När jag tex åker på en motorväg så får den helt plötsligt för sig att jag kör på sidovägen brevid och börjar pipa och härja om att jag ska kör si eller så. Obegripligt att den inte fattar att jag rimligen borde vara kvar på motorvägen som jag färdades på i 110km/h bara för en stundsedan. Den är ännu hopplösare inne i staden där den inte har en aning om var jag är eller är påväg.
Finns det någon inställning där man kan aktivera lite intelligens i Waze?
På motorväg använder jag nästan uteslutande Teslas navigator. För mig är den stora poängen med Waze att anpassa sig efter köer. I Stockholm är den i mitt tycke överlägsen på detta (men ändå långt ifrån perfekt såklart).
Google äger ju numera Waze dock, så på sikt utgår jag ifrån att GM blir lika "snabb" med reroutes.
För mig låter det snarare som att din mobil har problem med GPS-mottagningen. Skiljer ju ganska mycket från mobil till mobil, samt givetvis hur du har den placerad i bilen.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
...
Personligen tycker jag Teslas navigator är överlägsen precis allt annat i "inbyggd" väg. Dock givetvis klart underlägsen Waze, som i sin tur är bättre än GM, men även GM är ju riktigt bra
Får ni Waze att funka? Jag tyckte den var bra tills någon uppdatering för typ 2 årsedan, efter det har den varit helt hopplös. När jag tex åker på en motorväg så får den helt plötsligt för sig att jag kör på sidovägen brevid och börjar pipa och härja om att jag ska kör si eller så. Obegripligt att den inte fattar att jag rimligen borde vara kvar på motorvägen som jag färdades på i 110km/h bara för en stundsedan. Den är ännu hopplösare inne i staden där den inte har en aning om var jag är eller är påväg.
Finns det någon inställning där man kan aktivera lite intelligens i Waze?
På motorväg använder jag nästan uteslutande Teslas navigator. För mig är den stora poängen med Waze att anpassa sig efter köer. I Stockholm är den i mitt tycke överlägsen på detta (men ändå långt ifrån perfekt såklart).
Google äger ju numera Waze dock, så på sikt utgår jag ifrån att GM blir lika "snabb" med reroutes.
För mig låter det snarare som att din mobil har problem med GPS-mottagningen. Skiljer ju ganska mycket från mobil till mobil, samt givetvis hur du har den placerad i bilen.
En fråga: talar ni om att köra Waze i mobil istället för i bilens webbläsare?
Jag har följt "standardtipset" att ställa in att den bara "reroutar" om man sparar minst 15 minuter. Då funkar den fint tycker jag, dock givetvis mycket sämre anpassning till köer än framförallt Waze (men även GM).
För mig var största problemet att kartorna var gamla, men det löstes ju i december.
Personligen tycker jag Teslas navigator är överlägsen precis allt annat i "inbyggd" väg. Dock givetvis klart underlägsen Waze, som i sin tur är bättre än GM, men även GM är ju riktigt bra
Jag har kört här i USA med Forss inbyggda navigator i 3 månader. Det kan ju vara så att dom har något liknande som benchmark och i så fall är Teslas navigator 1000 gånger bättre. Speciellt inmatningen i Ford var krånglig.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Går det verkligen välja 15 minuter? Har bestämt för mig att sist jag ändrade där kunde man välja 10, 20 eller 30 minuter. På vår semester till Italien i somras tröttnade jag på att ledas ut på tyska skogsvägar för att undvika en kort stunds stau så jag ställde upp den på 30.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Går det verkligen välja 15 minuter? Har bestämt för mig att sist jag ändrade där kunde man välja 10, 20 eller 30 minuter. På vår semester till Italien i somras tröttnade jag på att ledas ut på tyska skogsvägar för att undvika en kort stunds stau så jag ställde upp den på 30.
Kollade just. I vår X är det iaf 5,10,15, 20, 30.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
I min gamla S finns det 1-2-5-10-15-20-30 minuter, sen hade jag tydligen slagit av traffic-based routing helt och hållet, men när kom 'show commute advice'?
I min gamla S finns det 1-2-5-10-15-20-30 minuter, sen hade jag tydligen slagit av traffic-based routing helt och hållet, men när kom 'show commute advice'?
Mkt möjligt att det fanns 1 och 2 också, testade faktiskt inte under 5
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
I min gamla S finns det 1-2-5-10-15-20-30 minuter, sen hade jag tydligen slagit av traffic-based routing helt och hållet, men när kom 'show commute advice'?
Tidigt 2015 tror jag.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS