A.P 2.0

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: A.P 2.0

Inlägg av danni »

Delta skrev:
Undrar om man ska slå vad med Elon om uppdateringen är klar tills kvartalsskiftet? Kanske man får bilen gratis annars. :D Men nu är det väl batterileveransen till södra Australien som är Elons huvudintresse.
Kvartalsskiftet, du menar före oktober då? ;)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: A.P 2.0

Inlägg av Kalle »

Oooh, vad är en månad i elon tid?
IMG_1231.PNG
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 526
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: A.P 2.0

Inlägg av deffe »

Ser fram emot den kommande uppdateringen. Men vad finns det för förklaring att Tesla inte valt att släppa den Autopilot som dom demade i vintras istället?

Den verkade klara både korsningar och folk som springer längsmed vägen. Jag förstår att den inte är 100% men den var fortfarande minst 3-4 gånger bättre än den version som vi åker omkring med nu.

Är det två olika system som kommer samverka?

Tex en AI som vi redan sett, och sedan den "vanliga" autopiloten vi har i våra AP2.0 bilar idag?

När jag tittar på filmen från förra året när bilen kör helt själv till Teslas huvudkontor så inser jag hur enormt många saker som saknas i vår befintliga AP och det är snart ett år sedan det började pratas om den riktiga autopiloten.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: A.P 2.0

Inlägg av mati »

Ja, det verkar vara två helt olika system. Det skulle vara konstigt om våra bilar egentligen redan kan allt det där, men att de av någon anledning inte får använda sig av den funktionaliteten som finns implementerad. Och då menar jag inte detektering av människor, stanna vid stop-skyltar osv, utan det där "enkla" som att hitta vägen utan att köra i diket.
Det finns egentligen bara två alternativ som jag ser det:

1. Systemet som har visats förra året bygger inte på samma mjukvara och kommer inte från Tesla utan från t.ex. Nvidia. Det vi har i våra bilar är en egenutveckling som inte är på samma nivå ännu.

2. Systemet har tränats extremt mycket just på den specifika vägen. Det är bara just precis där som bilen kan köra autonomt. Det är bara där bilen vet exakt hur vägen ser ut och var den svänger osv. Minsta lilla avvikelse från den vägen och det blir samma sörja som vi upplever i våra bilar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar