Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Teslaspotting

Inlägg av snowtroll »

Snyggt! Majestätiskt och ljudlöst!

Nyss säg 10 min sedan svängde en S in på Max drive in mitt framför mig och min kollega vid lunchpromenad Birsta.

:P
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Teslaspotting

Inlägg av Svenssons »

Fick sällskap på en plats som jag inte förväntade mig andra Teslor på vid denna tid på året. Var på Sandby borg och såg en vit Model S komma lite sent till den allmänna visningen. Åkte efter på väg ifrån borgen, hann tyvärr inte prata direkt med ägarna.
DSC_1090.JPG
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bjelke »

Whoop whoop :)
Inte ofta man får chansen att parkera bredvid en annan Tesla i Hudik, men nu hände det! :)
En silver P85 (Fitness house står det på den) ägaren låg nog och sov i den så det blev inget hälsande och Tesla-snack osv
men sketakul ändå ju :)
Hänger ägaren här tro?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Teslaspotting

Inlägg av Teslaspolen »

Lyckades på något vis se två teslor på mindre än en kvart igår. En parkerad på Storgatan i Rättvik och den andra laddandes med Typ2 på snabbladdaren hundra meter bort. Den första en S före facelift (Var det du Henrik? Det var så mörkt :lol: ) och den andra en X som såg precis ut som våran egna.
Användarvisningsbild
Stefan
Teslaägare
Inlägg: 518
Blev medlem: 05 mar 2014 23:50
Ort: Lindome

Re: Teslaspotting

Inlägg av Stefan »

Idag, min andra dag med Teslan, så var jag tvungen att åka och handla på ICA ;) På den lilla turen så såg jag 2 MS i Lindome. En silver färgad och en vit norsk MS. Har inte sett så många i Lindome innan.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare
Inlägg: 780
Blev medlem: 13 apr 2014 00:23
Ort: Enskede

Re: Teslaspotting

Inlägg av olarsson »

5C06F583-5BAE-483E-9F0F-5A337F1C6CB2.jpeg
Kompisparkering på Krukmakargatan.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Teslaspotting

Inlägg av danni »

Ser dock ut som att mellanrummet mellan bilarna är ganska o-kompis :o
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Teslaspotting

Inlägg av tehjimos »

Även Teslor måste lämna rum för garageutfarter ;)
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Teslaspotting

Inlägg av danni »

tehjimos skrev:
Även Teslor måste lämna rum för garageutfarter ;)
Ah, framgick inte att det var en sådan där.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bod »

Snyggt.
Tycker det dock ser ut som om den bakre parkerat för långt fram. Verkar vara en garageutfart framför. Jmfr med utfarten frår Samglas snett över. Kan dock vara vinkeln som ger missvisning och det är lätt att komma ut från garaget. :)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare
Inlägg: 780
Blev medlem: 13 apr 2014 00:23
Ort: Enskede

Re: Teslaspotting

Inlägg av olarsson »

Bod skrev:
Snyggt.
Tycker det dock ser ut som om den bakre parkerat för långt fram. Verkar vara en garageutfart framför. Jmfr med utfarten frår Samglas snett över. Kan dock vara vinkeln som ger missvisning och det är lätt att komma ut från garaget. :)
Kan intyga att jag efter bästa förmåga ställde mig så tight i linje med porten (in till bostadsgård) som möjligt för att ge gott manöverutrymme för parkerad bil bakom. :D
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bod »

Förstod jag väl. :)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Teslaspotting

Inlägg av jpetters »

En vanlig fredag kväll vid SuC Aichstetten väster om München.
Bild

Inte längre så glest med Teslor i Tysklan. När jag åkte kom det två till. 8 av 10 kom ju i och för sig från Schweiz. Bild
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare
Inlägg: 1066
Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
Ort: Stockholm

Re: Teslaspotting

Inlägg av tehjimos »

Hej till den gröna P85 som laddade på fullerö med mig under fredagskvällen. Tack för det intressanta samtalet och hoppas vår X övertygat er lite om att sälja er fossila SUV mot en X :D
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
255 000km på mätaren Juli 2023.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5967
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Teslaspotting

Inlägg av Remuz »

Galet tunt med teslor längs E4annu. I somras var det alltid halvfullt i Ödeshög och sillekrog. I torsdag kväll var det 2 andra med mig i Ödeshög, idag var det endast 1. I sillekrog var det tomt men en S P90D kom och sällskapade en liten stund. Själv stod jag länge och laddade till över 90% för barnen hittade slänten ner mot vägen bakom elskåpet. För övrigt verkar det vara soptipp och toalett där. Låg en låda till en tsla wc bland toapapper och annat kul.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Teslaspotting

Inlägg av tobbeturbo »

Remuz skrev:
Galet tunt med teslor längs E4annu. I somras var det alltid halvfullt i Ödeshög och sillekrog. I torsdag kväll var det 2 andra med mig i Ödeshög, idag var det endast 1. I sillekrog var det tomt men en S P90D kom och sällskapade en liten stund. Själv stod jag länge och laddade till över 90% för barnen hittade slänten ner mot vägen bakom elskåpet. För övrigt verkar det vara soptipp och toalett där. Låg en låda till en tsla wc bland toapapper och annat kul.
Kanske på SC men på själva E4 möter jag fasen mer teslor än jag hinner vinka till nu för tiden (japp jag vinkar till alla-ish. Mest för att tjejen tycker det är fånigt och det retar henne lite)
Referral: http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19556
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bjelke »

tobbeturbo skrev:
Remuz skrev:
Galet tunt med teslor längs E4annu. I somras var det alltid halvfullt i Ödeshög och sillekrog. I torsdag kväll var det 2 andra med mig i Ödeshög, idag var det endast 1. I sillekrog var det tomt men en S P90D kom och sällskapade en liten stund. Själv stod jag länge och laddade till över 90% för barnen hittade slänten ner mot vägen bakom elskåpet. För övrigt verkar det vara soptipp och toalett där. Låg en låda till en tsla wc bland toapapper och annat kul.
Kanske på SC men på själva E4 möter jag fasen mer teslor än jag hinner vinka till nu för tiden (japp jag vinkar till alla-ish. Mest för att tjejen tycker det är fånigt och det retar henne lite)
:lol:
Här vinkar vi båda två (mest hon för jag hinner aldrig se om det är Teslor vi möter)
fast vi får inte så ofta chansen här i obygden...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Teslaspotting

Inlägg av Kulingen »

Bjelke skrev:
tobbeturbo skrev:
Remuz skrev:
Galet tunt med teslor längs E4annu. I somras var det alltid halvfullt i Ödeshög och sillekrog. I torsdag kväll var det 2 andra med mig i Ödeshög, idag var det endast 1. I sillekrog var det tomt men en S P90D kom och sällskapade en liten stund. Själv stod jag länge och laddade till över 90% för barnen hittade slänten ner mot vägen bakom elskåpet. För övrigt verkar det vara soptipp och toalett där. Låg en låda till en tsla wc bland toapapper och annat kul.
Kanske på SC men på själva E4 möter jag fasen mer teslor än jag hinner vinka till nu för tiden (japp jag vinkar till alla-ish. Mest för att tjejen tycker det är fånigt och det retar henne lite)
:lol:
Här vinkar vi båda två (mest hon för jag hinner aldrig se om det är Teslor vi möter)
fast vi får inte så ofta chansen här i obygden...
Jag hinner inte heller se om det är en Tesla jag möter, inte iaf i mörker. Men det var en bil som blinkhälsade på mig för någon vecka sedan, jag tyckte det såg ut som en Tesla efter jag mött den.
Men ni kan ju höra av er innan ni åker på E22 mellan Oskarshamn upp mot länsgränsen Kalmar län norrut på E22 så jag hinner se någon Tesla någon gång.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Teslaspotting

Inlägg av mati »

Jag tycker att man ser från långt håll att det kommer en Tesla. Strålkastarna har det där karakteristiska utseendet som ingen annan bil har. Ibland kan man luras av en sån där wannabe Tesla med LED-strålkastare, typ nyare Volvo-bilar, men det syns ganska omgående att det är fejk. Eller så har mina ögon på något vis programmerats för att upptäcka Teslor extra lätt. Hursomhelst så har jag fortfarande inte gett upp och vinkar och hejar på alla jag möter. Det är ju ändå ganska få häromkring. Jo, det är fånigt och sambon tycker det är pinsamt eftersom jag i princip aldrig får någon respons, men jag tänker inte ge mig än. :oops:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Teslaspotting

Inlägg av Tars »

mati skrev:
Jag tycker att man ser från långt håll att det kommer en Tesla. Strålkastarna har det där karakteristiska utseendet som ingen annan bil har. Ibland kan man luras av en sån där wannabe Tesla med LED-strålkastare, typ nyare Volvo-bilar, men det syns ganska omgående att det är fejk. Eller så har mina ögon på något vis programmerats för att upptäcka Teslor extra lätt. Hursomhelst så har jag fortfarande inte gett upp och vinkar och hejar på alla jag möter. Det är ju ändå ganska få häromkring. Jo, det är fånigt och sambon tycker det är pinsamt eftersom jag i princip aldrig får någon respons, men jag tänker inte ge mig än. :oops:
Jag vinkar så gott jag kan jag med.
Sällan man får respons.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Teslaspotting

Inlägg av mati »

Tars skrev:
Jag vinkar så gott jag kan jag med.
Sällan man får respons.
Dags att börja fundera om det är nåt fel med oss? Det finns ju folk som hävdar det har jag hört. :roll:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Teslaspotting

Inlägg av Tars »

mati skrev:
Tars skrev:
Jag vinkar så gott jag kan jag med.
Sällan man får respons.
Dags att börja fundera om det är nåt fel med oss? Det finns ju folk som hävdar det har jag hört. :roll:
Nått galet är det väl. Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Teslaspotting

Inlägg av ellerstrom »

Tars skrev:
mati skrev:
Tars skrev:
Jag vinkar så gott jag kan jag med.
Sällan man får respons.
Dags att börja fundera om det är nåt fel med oss? Det finns ju folk som hävdar det har jag hört. :roll:
Nått galet är det väl. Bild
Tycker jag inte, eftersom jag också alltid vinkar!

Eller vänta nu... :lol:
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Teslaspotting

Inlägg av mati »

Vi får ordna så att vi bara möter varandra hela tiden. Och så kan de som sitter bredvid och som hävdar att vi inte är riktigt riktiga, se att minsann ALLA vinkar tillbaka. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3616
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Teslaspotting

Inlägg av jonasl »

Någon slags rekord igår, spottade 6 Teslor längs med Strandvägen i Stockholm när jag cyklade till jobbet på förmiddagen. 2 X (parkerade längs med vägen, en blå med släp och en svart med svarta fälgar, väldigt lik den Tars sålde men inte samma bil) och 4 S (som laddade, en med övningsskylt). Enstaka siktningar känns rätt överdrivet att rapportera numera.

Imorse spottade jag dock fler BMW, fyra pluginer som stod och laddade och en i8 längst ner på Styrmansgatan. Den brukar ofta stå i trakterna.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar