Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Teslaspotting

Inlägg av HelectriC »

themax skrev:
Brommaplan idag. De största fälgarna jag sett på en S.

Bild
Det måste vara lackade bromsok va? Performancemodellerna har väl inte parkeringsbromsen lackad? Eller minns jag fel? Har för mig att det bara är huvudoket som är rödlackat från fabrik?
Gällande fälgarna så ger nog andelen luft mellan ekrarna intrycket att de är större än de egentligen är. Antar att de är 22", aldrig hört om större på MS.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1894
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Teslaspotting

Inlägg av themax »

Vidio skrev:
Han bor på Ekerö och har en hemsk reg-skylt, råkar jag veta :lol:
Det tolkade det som att det var nåt med sport, så då blev det helt ointressant i min värld :-D

Nåja, i övrigt (jag är ingen anhängare av tejp på jättefälgar heller) så var titanium riktigt vacker i spöregnet.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Teslaspotting

Inlägg av 12man »

vem körde om google bilen?
google.jpg
ms 76132 "Eleamore"
joel80
elbilist
Inlägg: 3062
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Teslaspotting

Inlägg av joel80 »

Körde om? Det var säkert nån som låg och feskörde i mittfilen och blev omkörd på insidan av googlebilen!!
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Teslaspotting

Inlägg av HelectriC »

12man skrev:
vem körde om google bilen?
google.jpg
Blå aaaaaa :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Steffen
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 05 okt 2015 17:38

Re: Teslaspotting

Inlägg av Steffen »

Skulle kunna vart min, men jag blir aldrig omkörd...
Användarvisningsbild
muran
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 14 mar 2016 18:38

Re: Teslaspotting

Inlägg av muran »

På E22 mellan Karlshamn och Karlskrona blev jag idag först omkörd av en vacker blå Model S (Farfar kanske?).
Några minuter senare möter jag en snygg röd Model X. Glömde i upphetsningen av att jag själv inte satt i Teslan och jag vinkade därmed av gammal vana. Så om du var förare av en röd Model X och undrade vad det är för idiot i fossilbil som vinkade så var det jag. :)

Knappt 4 dagar har det gått sedan min kära bil fick åka bärgning till GBG. Värmde lite i hjärtat i alla fall när man fick se lite skönheter på vägen.
S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bjelke »

Steffen skrev:
Skulle kunna vart min, men jag blir aldrig omkörd...
:lol: samma här ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Alexander
Teslaägare
Inlägg: 203
Blev medlem: 16 jul 2015 13:00
Ort: Saltsjöbaden
Kontakt:

Re: Teslaspotting

Inlägg av Alexander »

Teslaspotting från insidan av en civil polisbil :o
torsk.png
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Teslaspotting

Inlägg av Svenssons »

Alexander skrev:
Teslaspotting från insidan av en civil polisbil :o
Fick du filmen på USB-minne också? Man kan ju tycka att man bör få det om man lägger en peng...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Teslaspotting

Inlägg av Anders77 »

Svenssons skrev:
Alexander skrev:
Teslaspotting från insidan av en civil polisbil :o
Fick du filmen på USB-minne också? Man kan ju tycka att man bör få det om man lägger en peng...
Ja man får ju foton på posten från deras exklusiva selfiepinnar som de har längst med gatorna. Så då borde man helt klart få filmen när de filmat oss.
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Teslaspotting

Inlägg av Jocce »

Svenssons skrev:
Alexander skrev:
Teslaspotting från insidan av en civil polisbil :o
Fick du filmen på USB-minne också? Man kan ju tycka att man bör få det om man lägger en peng...

Vet att med ICE-bil så får man begära ut den, kan ta tid och man får den då på CD (för ca 2 år sen) ;)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Teslaspotting

Inlägg av e5m1r »

En svart P85+ snurrar i Värnamo, har inte listat ut vem ägaren är, har bara sett den parkerad samt på distans
Nån här ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Teslaspotting

Inlägg av dstr »

Anders77 skrev:
Svenssons skrev:
Alexander skrev:
Teslaspotting från insidan av en civil polisbil :o
Fick du filmen på USB-minne också? Man kan ju tycka att man bör få det om man lägger en peng...
Ja man får ju foton på posten från deras exklusiva selfiepinnar som de har längst med gatorna. Så då borde man helt klart få filmen när de filmat oss.
En av företagets bilar åkte förbi en sådan pinne.

Som VD blev jag uppringd och tillfrågad om jag visste vem som kört bilen. Jag visste inte och bad henne maila över bilden för att se om jag kände igen personen. Det gick inte, isåfall skulle jag åka förbi en polisstation och få bilden visad för mig där. "Orka..." som kidsen säger idag.
12man
Teslaägare
Inlägg: 3030
Blev medlem: 21 jun 2014 13:40
Ort: Norrviken, Sollentuna

Re: Teslaspotting

Inlägg av 12man »

teslaspotting/artikel i media/situationer, maraton försök under 2 timmar
breaking2_2.jpg
när kommer teslor brett som ledarbilar i cykellopp/trav/landvägslöpning...
men kanske gått under 2 timmar med en vätgasbil(högre luftfuktighet bakom) ;)
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Teslaspotting

Inlägg av Anders77 »

dstr skrev:
Anders77 skrev:
Svenssons skrev:
Alexander skrev:
Teslaspotting från insidan av en civil polisbil :o
Fick du filmen på USB-minne också? Man kan ju tycka att man bör få det om man lägger en peng...
Ja man får ju foton på posten från deras exklusiva selfiepinnar som de har längst med gatorna. Så då borde man helt klart få filmen när de filmat oss.
En av företagets bilar åkte förbi en sådan pinne.

Som VD blev jag uppringd och tillfrågad om jag visste vem som kört bilen. Jag visste inte och bad henne maila över bilden för att se om jag kände igen personen. Det gick inte, isåfall skulle jag åka förbi en polisstation och få bilden visad för mig där. "Orka..." som kidsen säger idag.
Jag fick brev när en anställd körde förbi en selfiepinne. Hörde av mig och sa att jag inte visste vem som haft bilen då. Bad med om kortet. Det fick jag inte, förutom en skarp uppmaning om att jag borde ge dem informationen.

Så jag sa att jag har över 100 anställda och jag får inte via PUL samköra mitt adressregister med någon annan juridsk person.

Sen hörde jag inget mer från dem.
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bjelke »

12man skrev:
teslaspotting/artikel i media/situationer, maraton försök under 2 timmar
breaking2_2.jpg
när kommer teslor brett som ledarbilar i cykellopp/trav/landvägslöpning...
men kanske gått under 2 timmar med en vätgasbil(högre luftfuktighet bakom) ;)
Borde egentligen vara superbra men antar att priset på bilarna ligger som hinder, men på cykellopp skulle jag gärna
se en elbil som pace-bil iaf :)
Italien runt går ju nu tex, tänk vad najs för alla om dom hade elbilar allihop...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2171
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Teslaspotting

Inlägg av jpetters »

I Tour de Suisse körde ett av lagen med Tesla.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bjelke »

jpetters skrev:
I Tour de Suisse körde ett av lagen med Tesla.
Det var som fan, det har jag missat! Minns du vilket lag? :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Teslaspotting

Inlägg av danni »

Anders77 skrev:
dstr skrev:
Anders77 skrev:
Svenssons skrev:
Alexander skrev:
Teslaspotting från insidan av en civil polisbil :o
Fick du filmen på USB-minne också? Man kan ju tycka att man bör få det om man lägger en peng...
Ja man får ju foton på posten från deras exklusiva selfiepinnar som de har längst med gatorna. Så då borde man helt klart få filmen när de filmat oss.
En av företagets bilar åkte förbi en sådan pinne.

Som VD blev jag uppringd och tillfrågad om jag visste vem som kört bilen. Jag visste inte och bad henne maila över bilden för att se om jag kände igen personen. Det gick inte, isåfall skulle jag åka förbi en polisstation och få bilden visad för mig där. "Orka..." som kidsen säger idag.
Jag fick brev när en anställd körde förbi en selfiepinne. Hörde av mig och sa att jag inte visste vem som haft bilen då. Bad med om kortet. Det fick jag inte, förutom en skarp uppmaning om att jag borde ge dem informationen.

Så jag sa att jag har över 100 anställda och jag får inte via PUL samköra mitt adressregister med någon annan juridsk person.

Sen hörde jag inget mer från dem.
Jag körde förbi en pinne som glatt tog en bild av mig en gång. En bild där jag räckte ut tungan åt kameran... Jag körde en tjänstebil, och som verksamhetschef så gick företagets växelnummer till mig. När polisen ringde så sa jag att jag inte hade en aning om vem som körde bilen och att jag dessutom inte var intresserad av att starta någon angivarverksamhet mot de anställda. Personen på andra änden sa då mycket upprört att "nähä, då får jag väl starta en förundersökning då!"

Jag hörde aldrig något mer om det. Tror att det skulle vara mer riskybusiness att göra det nu med egen firma, risken är nog stor att de direkt kollar mot alla registrerade befattningshavare i företaget.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 25 jan 2017 01:00
Ort: Solna

Re: Teslaspotting

Inlägg av janni »

Finns ingen lag som säger att man behöver säga vem som körde bilen när den tagits av en hastighetskamera, anledning till att de ringer är att tydligen väljer majoriteten att glatt ange både sambos och anställda.
Användarvisningsbild
Guldis-54
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 12 aug 2016 13:57
Ort: Uppsala

Re: Teslaspotting

Inlägg av Guldis-54 »

Har kollat upp detta med en som utreder dylika fall.

I ett företag är risken minimal att man tar ut bilder på de anställda. De behöver då gå via skattemyndigheten för att få ut alla anställda och sedan ta fram alla kk- bilder och sedan jämföra dessa. Tänk om det är DHL t ex, en massa bilder blir det :o
Är det däremot en privatreggad bil så tittar man oftast på de andra kk-innehavarna som är skrivna på samma adress.

Företag nekar oftast till kännedom om vem som framfört fordonet.
janni skrev:
Finns ingen lag som säger att man behöver säga vem som körde bilen när den tagits av en hastighetskamera, anledning till att de ringer är att tydligen väljer majoriteten att glatt ange både sambos och anställda.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MYRWD, 2023 Quick Silver
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Teslaspotting

Inlägg av danni »

Jag kollade också upp reglerna den gången och kom fram till att vi som företag inte hade någon skyldighet att samarbeta. Att de inte kan sitta och köra igenom register på anställda och kanske inte ens kan få tillgång till såna, förstår jag. Däremot kan jag tänka mig att de för mindre bolag bara gör en kontroll av de offentliga befattningshavarna i ett företag, de som är reggade hos Bolagsverket - VD, styrelsemedlemmar, etc.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Jojje167
Teslaägare
Inlägg: 323
Blev medlem: 03 apr 2016 12:58
Ort: Sundsvall

Re: Teslaspotting

Inlägg av Jojje167 »

received_10154570700461149.jpeg
En god vän som spottat detta nu strax före 7 på E4 kring Jönköping
Model 3 LR AWD -19 *Såld* (Reserverades den 1 april 2016)
Model 3 LR AWD -21
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Teslaspotting

Inlägg av HelectriC »

Danni spottad på motorvägen utanför Liseberg idag vid 18-tiden, långsamgående kö :(
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar