Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
tobbeturbo
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 28 aug 2016 16:19
Ort: Sthlm/Nkpg

Re: Teslaspotting

Inlägg av tobbeturbo »

Remuz skrev:
Galet tunt med teslor längs E4annu. I somras var det alltid halvfullt i Ödeshög och sillekrog. I torsdag kväll var det 2 andra med mig i Ödeshög, idag var det endast 1. I sillekrog var det tomt men en S P90D kom och sällskapade en liten stund. Själv stod jag länge och laddade till över 90% för barnen hittade slänten ner mot vägen bakom elskåpet. För övrigt verkar det vara soptipp och toalett där. Låg en låda till en tsla wc bland toapapper och annat kul.
Kanske på SC men på själva E4 möter jag fasen mer teslor än jag hinner vinka till nu för tiden (japp jag vinkar till alla-ish. Mest för att tjejen tycker det är fånigt och det retar henne lite)
Referral: http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bjelke »

tobbeturbo skrev:
Remuz skrev:
Galet tunt med teslor längs E4annu. I somras var det alltid halvfullt i Ödeshög och sillekrog. I torsdag kväll var det 2 andra med mig i Ödeshög, idag var det endast 1. I sillekrog var det tomt men en S P90D kom och sällskapade en liten stund. Själv stod jag länge och laddade till över 90% för barnen hittade slänten ner mot vägen bakom elskåpet. För övrigt verkar det vara soptipp och toalett där. Låg en låda till en tsla wc bland toapapper och annat kul.
Kanske på SC men på själva E4 möter jag fasen mer teslor än jag hinner vinka till nu för tiden (japp jag vinkar till alla-ish. Mest för att tjejen tycker det är fånigt och det retar henne lite)
:lol:
Här vinkar vi båda två (mest hon för jag hinner aldrig se om det är Teslor vi möter)
fast vi får inte så ofta chansen här i obygden...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Teslaspotting

Inlägg av Kulingen »

Bjelke skrev:
tobbeturbo skrev:
Remuz skrev:
Galet tunt med teslor längs E4annu. I somras var det alltid halvfullt i Ödeshög och sillekrog. I torsdag kväll var det 2 andra med mig i Ödeshög, idag var det endast 1. I sillekrog var det tomt men en S P90D kom och sällskapade en liten stund. Själv stod jag länge och laddade till över 90% för barnen hittade slänten ner mot vägen bakom elskåpet. För övrigt verkar det vara soptipp och toalett där. Låg en låda till en tsla wc bland toapapper och annat kul.
Kanske på SC men på själva E4 möter jag fasen mer teslor än jag hinner vinka till nu för tiden (japp jag vinkar till alla-ish. Mest för att tjejen tycker det är fånigt och det retar henne lite)
:lol:
Här vinkar vi båda två (mest hon för jag hinner aldrig se om det är Teslor vi möter)
fast vi får inte så ofta chansen här i obygden...
Jag hinner inte heller se om det är en Tesla jag möter, inte iaf i mörker. Men det var en bil som blinkhälsade på mig för någon vecka sedan, jag tyckte det såg ut som en Tesla efter jag mött den.
Men ni kan ju höra av er innan ni åker på E22 mellan Oskarshamn upp mot länsgränsen Kalmar län norrut på E22 så jag hinner se någon Tesla någon gång.
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Teslaspotting

Inlägg av mati »

Jag tycker att man ser från långt håll att det kommer en Tesla. Strålkastarna har det där karakteristiska utseendet som ingen annan bil har. Ibland kan man luras av en sån där wannabe Tesla med LED-strålkastare, typ nyare Volvo-bilar, men det syns ganska omgående att det är fejk. Eller så har mina ögon på något vis programmerats för att upptäcka Teslor extra lätt. Hursomhelst så har jag fortfarande inte gett upp och vinkar och hejar på alla jag möter. Det är ju ändå ganska få häromkring. Jo, det är fånigt och sambon tycker det är pinsamt eftersom jag i princip aldrig får någon respons, men jag tänker inte ge mig än. :oops:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Teslaspotting

Inlägg av Tars »

mati skrev:
Jag tycker att man ser från långt håll att det kommer en Tesla. Strålkastarna har det där karakteristiska utseendet som ingen annan bil har. Ibland kan man luras av en sån där wannabe Tesla med LED-strålkastare, typ nyare Volvo-bilar, men det syns ganska omgående att det är fejk. Eller så har mina ögon på något vis programmerats för att upptäcka Teslor extra lätt. Hursomhelst så har jag fortfarande inte gett upp och vinkar och hejar på alla jag möter. Det är ju ändå ganska få häromkring. Jo, det är fånigt och sambon tycker det är pinsamt eftersom jag i princip aldrig får någon respons, men jag tänker inte ge mig än. :oops:
Jag vinkar så gott jag kan jag med.
Sällan man får respons.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Teslaspotting

Inlägg av mati »

Tars skrev:
Jag vinkar så gott jag kan jag med.
Sällan man får respons.
Dags att börja fundera om det är nåt fel med oss? Det finns ju folk som hävdar det har jag hört. :roll:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Teslaspotting

Inlägg av Tars »

mati skrev:
Tars skrev:
Jag vinkar så gott jag kan jag med.
Sällan man får respons.
Dags att börja fundera om det är nåt fel med oss? Det finns ju folk som hävdar det har jag hört. :roll:
Nått galet är det väl. Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Teslaspotting

Inlägg av ellerstrom »

Tars skrev:
mati skrev:
Tars skrev:
Jag vinkar så gott jag kan jag med.
Sällan man får respons.
Dags att börja fundera om det är nåt fel med oss? Det finns ju folk som hävdar det har jag hört. :roll:
Nått galet är det väl. Bild
Tycker jag inte, eftersom jag också alltid vinkar!

Eller vänta nu... :lol:
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Teslaspotting

Inlägg av mati »

Vi får ordna så att vi bara möter varandra hela tiden. Och så kan de som sitter bredvid och som hävdar att vi inte är riktigt riktiga, se att minsann ALLA vinkar tillbaka. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Teslaspotting

Inlägg av jonasl »

Någon slags rekord igår, spottade 6 Teslor längs med Strandvägen i Stockholm när jag cyklade till jobbet på förmiddagen. 2 X (parkerade längs med vägen, en blå med släp och en svart med svarta fälgar, väldigt lik den Tars sålde men inte samma bil) och 4 S (som laddade, en med övningsskylt). Enstaka siktningar känns rätt överdrivet att rapportera numera.

Imorse spottade jag dock fler BMW, fyra pluginer som stod och laddade och en i8 längst ner på Styrmansgatan. Den brukar ofta stå i trakterna.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Teslaspotting

Inlägg av bylund »

jonasl skrev:
Enstaka siktningar känns rätt överdrivet att rapportera numera.
Jo, tråden startades för snart tre år sedan, innan Tesla var en dussinbil. 8-)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Teslaspotting

Inlägg av Kulingen »

bylund skrev:
jonasl skrev:
Enstaka siktningar känns rätt överdrivet att rapportera numera.
Jo, tråden startades för snart tre år sedan, innan Tesla var en dussinbil. 8-)
Döp om tråden till ”Teslaspotting där du minst anar det”
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bjelke »

Kulingen skrev:
bylund skrev:
jonasl skrev:
Enstaka siktningar känns rätt överdrivet att rapportera numera.
Jo, tråden startades för snart tre år sedan, innan Tesla var en dussinbil. 8-)
Döp om tråden till ”Teslaspotting där du minst anar det”
Det var ju en jäkla bra idé ju! :)
Fast i en egen tråd isf tycker jag :)
Kan ju bli lite som trådar med tjusiga bilder lixom...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Teslaspotting

Inlägg av Kulingen »

Bjelke skrev:
Kulingen skrev:
bylund skrev:
jonasl skrev:
Enstaka siktningar känns rätt överdrivet att rapportera numera.
Jo, tråden startades för snart tre år sedan, innan Tesla var en dussinbil. 8-)
Döp om tråden till ”Teslaspotting där du minst anar det”
Det var ju en jäkla bra idé ju! :)
Fast i en egen tråd isf tycker jag :)
Kan ju bli lite som trådar med tjusiga bilder lixom...
Eftersom jag nästan aldrig ser någon Tesla utöver min så får nog någon annan lägga in en Tesla på någon exotisk plats :D
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
MattiasH
Teslaägare
Inlägg: 117
Blev medlem: 07 jul 2016 12:56

Re: Teslaspotting

Inlägg av MattiasH »

ellerstrom skrev:
Tars skrev:
mati skrev:
Tars skrev:
Jag vinkar så gott jag kan jag med.
Sällan man får respons.
Dags att börja fundera om det är nåt fel med oss? Det finns ju folk som hävdar det har jag hört. :roll:
Nått galet är det väl. Bild
Tycker jag inte, eftersom jag också alltid vinkar!

Eller vänta nu... Bild
Klart man skall vinka. Tyckte även det var trevligt när "batteri" gled upp bredvid oss på E4an före Gävle i somras, även om jag själv tycker det är knepigt att hälsa när man passerar/blir passerad av en likasinnad. Bild

Skickat från min S6 edge+ via Tapatalk

TMS S75D 2017 Silver Metallic
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Teslaspotting

Inlägg av snowtroll »

MattiasH skrev:
ellerstrom skrev:
Tars skrev:
mati skrev:
Tars skrev:
Jag vinkar så gott jag kan jag med.
Sällan man får respons.
Dags att börja fundera om det är nåt fel med oss? Det finns ju folk som hävdar det har jag hört. :roll:
Nått galet är det väl. Bild
Tycker jag inte, eftersom jag också alltid vinkar!

Eller vänta nu... Bild
Klart man skall vinka. Tyckte även det var trevligt när "batteri" gled upp bredvid oss på E4an före Gävle i somras, även om jag själv tycker det är knepigt att hälsa när man passerar/blir passerad av en likasinnad. Bild

Skickat från min S6 edge+ via Tapatalk

TMS S75D 2017 Silver Metallic
I MC världen sitter det i ryggmärgen att hälsa och ombesörja trevlig atmosfär på vägarna.
De som kör MC gör det förstås för att kombinera transport med en trevlig upplevelse - feeling -. En Tesla förare och passagerare ser jag redan nu hamna i samma tänk dvs, av alla fyrhjulingar har dom vi valt just Tesla för att även avnjuta transporten på en högre nivå än andra bilalternativ.
Så... Vinka självklart! :D , men respekt för trafikläget och allt det här med händerna på ratten... tills full AP gör det hela :roll: :P
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Teslaspotting

Inlägg av Jensa »

Jag vinkar på, men här i trakterna kan det dröja månader mellan Teslamöten och vinkningar :) inte så ofta med svar dock :roll: Inte samma respons som när man kör husbil, då vinkar 90 % tillbaka.
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8502
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Teslaspotting

Inlägg av Pontus »

Jensa skrev:
Jag vinkar på, men här i trakterna kan det dröja månader mellan Teslamöten och vinkningar :) inte så ofta med svar dock :roll: Inte samma respons som när man kör husbil, då vinkar 90 % tillbaka.
Vänta bara tills Tesla husbil kommer då blir det respons...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Teslaspotting

Inlägg av Kulingen »

Jag har mött en grå Tesla S samma tid på E22an mellan Västervik och Oskarshamn 2 dagar i rad nu, någon som är här inne? Hinner aldrig vinka
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bjelke »

Pontus skrev:
Jensa skrev:
Jag vinkar på, men här i trakterna kan det dröja månader mellan Teslamöten och vinkningar :) inte så ofta med svar dock :roll: Inte samma respons som när man kör husbil, då vinkar 90 % tillbaka.
Vänta bara tills Tesla husbil kommer då blir det respons...
Eller Tesla motorcykel, då jäklar :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5183
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Teslaspotting

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Jag vinkar på alla Tesla jag möter. De flesta vinkar tillbaka. Det brukar bli en handfull varje dag. Många gånger är det samma bilar man möter dag efter dag.

Vissa nyblivna Teslaägare måste man lära upp. Det tar ett tag innan de fattar att som Teslaförare vinkar man på varandra. Vissa tar längre tid på sig än andra att fatta vinken. ;)

Det var en äldre gentleman i grannbyn som jag mötte flera gånger i månaden som aldrig vinkade tillbaka. Han har en Titaniummetallic Model S med personlig skylt med bara 2 tecken, så den är lätt att känna igen även på avstånd. Jag höll på i över ett år att vinka utan att han någonsin vinkade tillbaka. Tillslut gav jag upp så när jag mötte honom nästa gång så lät jag bli att vinka. Vad händer då? Då vinkar han åt mig för första gången :lol:
Det tog som sagt över ett år men nu vinkar vi båda varje gång vi möts. :)
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Teslaspotting

Inlägg av Bjelke »

Ja vi måste ju uppfostra dom små liven som är nyblivna ägare och som intet ont anande åker omkring utan
att vinka :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Teslaspotting

Inlägg av Feddan »

Såg precis en silverfärgad Model S glida förbi med öppet soltak, i Backatorp (Hisingen). Reg. YEE ###. Otippat i Backatorp!
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Elmil
Teslaägare
Inlägg: 562
Blev medlem: 02 jan 2017 19:18
Ort: Smedjebacken
Referralkod: ts.la/mats11813

Re: Teslaspotting

Inlägg av Elmil »

En röd Model S förekommer i sista avsnittet av "Lucky Man", finns på svtplay.
Model 3 LR 2019
14.9 kWp solceller
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Teslaspotting

Inlägg av Lessmog »

Elmil skrev:
En röd Model S förekommer i sista avsnittet av "Lucky Man", finns på svtplay.
Ja, såg den eteriskt igår kväll. Det var inte hjältens bil ...
Men det kommer en säsong 2.

Edit: För övrigt läste jag nyligen en svensk deckare där man lånade "nycklarna" till Teslan ... :shock:
Skriv svar