Ventilerade Stolar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Enfant Terrible
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 20 mar 2017 21:46

Re: Ventilerade Stolar

Inlägg av Enfant Terrible »

Testade igår, det blev lite kyligare i grenen på maxfläkt men ingen jätteskillnad. Inga problem med skinnet (på stolarna, alltså). Öht känns många tillval på dagens bilar (inte bara Tesla, egentligen allra mest på fintyskarna) vara mer för att marknadsavdelningen ska ha något att berätta om i annonsen än för användarna.
---
S90D Nya nosen AP2 Fri SuC
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Ventilerade Stolar

Inlägg av Tars »

Enfant Terrible skrev:
Testade igår, det blev lite kyligare i grenen på maxfläkt men ingen jätteskillnad. Inga problem med skinnet (på stolarna, alltså). Öht känns många tillval på dagens bilar (inte bara Tesla, egentligen allra mest på fintyskarna) vara mer för att marknadsavdelningen ska ha något att berätta om i annonsen än för användarna.
Känner inget då jag kör med svart verkstadsskydd hela tiden.... försöker köra med kylning innan jag kommer fram till bilen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
benke_berguv
Inlägg: 139
Blev medlem: 04 jan 2017 18:54

Re: Ventilerade Stolar

Inlägg av benke_berguv »

Challe76a skrev:
Bumpar tråden med en fråga nu när det blivit lite varmare.

Är det någon som tycker dom här ventilerade stolarna fungerar bra? Det låter men jag känner ingen skillnad...kanske är för fet :lol: ....

Jag har haft ventilerade säten förr och då har det blivit riktigt svalt. Men i vår bil märker vi ingen skillnad mer än att det blir mer oljud i kupén. Någon som tycker det funkar? Såg en video om att Teslas stolar sög luft istället för blåste...vore kul att höra andras iakttagelser.
Jag Tror att alls stolar suger liften genom och inte blåser (förutom s-klass som börjar med en piff för sen sugs luften dom alla andra)
I lexusen så känns det precis dom man hällt ut ett glas isvatten efter en stund på full fläkt:)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6516
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Ventilerade Stolar

Inlägg av Tars »

benke_berguv skrev:
Challe76a skrev:
Bumpar tråden med en fråga nu när det blivit lite varmare.

Är det någon som tycker dom här ventilerade stolarna fungerar bra? Det låter men jag känner ingen skillnad...kanske är för fet :lol: ....

Jag har haft ventilerade säten förr och då har det blivit riktigt svalt. Men i vår bil märker vi ingen skillnad mer än att det blir mer oljud i kupén. Någon som tycker det funkar? Såg en video om att Teslas stolar sög luft istället för blåste...vore kul att höra andras iakttagelser.
Jag Tror att alls stolar suger liften genom och inte blåser (förutom s-klass som börjar med en piff för sen sugs luften dom alla andra)
I lexusen så känns det precis dom man hällt ut ett glas isvatten efter en stund på full fläkt:)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Luftar pungen ordentligt Mao på Lexus. Bild
Senast redigerad av Tars, redigerad totalt 1 gånger.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
benke_berguv
Inlägg: 139
Blev medlem: 04 jan 2017 18:54

Re: Ventilerade Stolar

Inlägg av benke_berguv »

Tars skrev:
benke_berguv skrev:
Challe76a skrev:
Bumpar tråden med en fråga nu när det blivit lite varmare.

Är det någon som tycker dom här ventilerade stolarna fungerar bra? Det låter men jag känner ingen skillnad...kanske är för fet :lol: ....

Jag har haft ventilerade säten förr och då har det blivit riktigt svalt. Men i vår bil märker vi ingen skillnad mer än att det blir mer oljud i kupén. Någon som tycker det funkar? Såg en video om att Teslas stolar sög luft istället för blåste...vore kul att höra andras iakttagelser.
Jag Tror att alls stolar suger liften genom och inte blåser (förutom s-klass som börjar med en piff för sen sugs luften dom alla andra)
I lexusen så känns det precis dom man hällt ut ett glas isvatten efter en stund på full fläkt:)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Luftar pungen ordentligt Mao på Lexus. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Varorna ska ju hållas kalla :)
Så här ser det ut i vår bil när jag och frugan är ute och kör. Gissa vem som sitter var:)?Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar