Tesla Delivery Service?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Re: Tesla Delivery Service?

Inläggav Teslaägare Bjelke » 07 mar 2017 21:28

Guldis-54 skrev:
Bjelke skrev:
SebastianP skrev:Välkommen till familjen!

Tjohooo grattis! Nu vet jag hur den ser ut om du passerar :)
(Fast jag vinkar såklart till alla Teslor jag ser)

Ja, då är du nog en av de få som vinkar. Har vi blivit förmånga?
Jag hejar, men har inte fått ngn respons ännu, men f-n den som ger sig :twisted:

Välkommen SebastianP, du har en härlig framtid framför dig vad gäller bilkörning o bilägande :)

:lol: kanske var mer hälsande för ett par år sedan men det rullar ju inte så många häromkring så ;)
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få 9000kr i rabatt, fri Supercharging och en mini-SuC! :)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare SebastianP » 07 mar 2017 23:13

Något förslag till varför appen fungerade en stund efter jag hämtat bilen, för att sedan lägga av och säga no connection?
Användarvisningsbild
SebastianP
Teslaägare

Inläggav Teslaägare helix » 07 mar 2017 23:27

SebastianP skrev:Något förslag till varför appen fungerade en stund efter jag hämtat bilen, för att sedan lägga av och säga no connection?

Du har bara otur och drabbas av detta precis när du fått bilen. Appen kopplar inte upp för någon av oss. Globalt problem så Teslas servrar är nog nere antingen planerat eller oplanerat. Jag har haft min bil några månader och hittills har jag aldrig märkt att appen varit nere så är inte så vanligt att detta händer.

Grattis till bilen förresten!
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Inläggav Teslaägare mati » 20 mar 2017 16:31

Jag tar upp denna tråden.
Är det normalt att man inte hör nånting öht ifrån någon DS? Eller måste man jaga dem med blåslampa? Det har gått en vecka nu sedan jag pratade med min SA (CN i Gbg) och han lovade att jag skulle få bilen inom några få dagar, typ nästan med en gång lät det som. Sedan dess har jag inte hört ett dyft. Ingen DS har hört av sig, connection timeout lixom. Enligt CN har de för mycket att göra. Det hade ju varit trevligt om man åtminstone hade fått någon kontakt med någon eller så. Men det är nog för mycket begärt när man köper en sån budgetbil.
Model S P85 (såld)
Model S 90D | lev 2017-03-27 | Deep Blue Metallic
Gratis och fossilfri energi för alltid med 14kWp solceller
Skicka PM om du vill ha 9000kr i rabatt och fri SuC
Användarvisningsbild
mati
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Emil » 20 mar 2017 16:57

mati skrev:Jag tar upp denna tråden.
Är det normalt att man inte hör nånting öht ifrån någon DS? Eller måste man jaga dem med blåslampa? Det har gått en vecka nu sedan jag pratade med min SA (CN i Gbg) och han lovade att jag skulle få bilen inom några få dagar, typ nästan med en gång lät det som. Sedan dess har jag inte hört ett dyft. Ingen DS har hört av sig, connection timeout lixom. Enligt CN har de för mycket att göra. Det hade ju varit trevligt om man åtminstone hade fått någon kontakt med någon eller så. Men det är nog för mycket begärt när man köper en sån budgetbil.

Ja de verkar ha väldigt mycket att göra och de tycker det är en tillräckligt bra ursäkt för att aldrig återkoppla och vara extremt svåra att få tag på. Tyvärr måste man tvinga sig själv att bli en dryg och jobbig kund som tjatar och klagar för att man ska få hjälp. Skulle rekommendera att kontakta säljaren du hade kontakt med och ev. Store Manager där du lade beställningen. Kräv att få bilen innan ett visst datum osv. Det är väldigt tråkigt att det ska behövas men tyvärr är det så. Gissar på att jobbigaste kunden får snabbast leverans. De som är lugna och fina och inte klagar kan få vänta ordentligt länge. Tyvärr.
Senast redigerad av Emil 20 mar 2017 16:59, redigerad totalt 1 gång.
Model S 90D | HW2, Midnight Silver, Svarta Next-Gen, Premiumpaket, Panoramatak
Användarvisningsbild
Emil
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MangeT » 20 mar 2017 16:58

Kan bara svara för när jag köpte min. Fick en leveransperson som hörde av sig på mail och telefon och vi förberedde en del saker och uppgifter som behövdes och bokade senare tid för upphämtning. Behövde inte jaga. Diskuterade olika vinterdäck bland annat med honom. Tyckte det var riktigt bra faktiskt.
MangeT
Model S 60 d ägare!
Om du vill få 8.000kr rabatt vid köp av Tesla så använd denna länk:
http://ts.la/magnus2759
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inläggav Teslaägare mati » 20 mar 2017 17:32

Jag är faktiskt en mikrosekund från att ångra mitt köp. Jag hatar att behöva tjafsa och tjata och jaga folk. Om de inte vill sälja bilen så får de behålla den. Det börjar tyvärr inte riktigt så bra som jag hade önskat.
Model S P85 (såld)
Användarvisningsbild
mati
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MangeT » 20 mar 2017 17:39

Har du provkört? Gör det innan du ger upp tanken på bilen.
MangeT
Model S 60 d ägare!
Om du vill få 8.000kr rabatt vid köp av Tesla så använd denna länk:
http://ts.la/magnus2759
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Johnalm » 20 mar 2017 17:52

Jag blev uppringd en gång av min DS, när hen ville veta varför hen inte fick full pott på enkäten som skickades ut efter leverans.
Hade de inte tappat bort min bil och skyllt på transportbolaget så hade iallafall chansen funnits till full pott.

Men överlag alldeles för långa svarstider, det håller jag med om.

Trist början, men å andra sidan behöver du inte DS när bilen väl är levererad. Då ställs fokus om till SC:s personal istället, som i mitt tycke gör ett väldigt bra jobb (och de har minst lika mycket att göra om dagarna) :lol:
Model X P90D, deep blue metallic med ultravit inredning, allt på utom utökad laddare och ett L.
Klicka gärna på http://ts.la/john1529 om du vill ha 8000 kr i rabatt på din nya Tesla.
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inläggav Teslaägare mati » 20 mar 2017 17:57

MangeT skrev:Har du provkört? Gör det innan du ger upp tanken på bilen.

Jag har redan en Model S, och jag är inte tvungen att byta heller.
Model S P85 (såld)
Användarvisningsbild
mati
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Model S