kanske var mer hälsande för ett par år sedan men det rullar ju inte så många häromkring såGuldis-54 skrev:Ja, då är du nog en av de få som vinkar. Har vi blivit förmånga?Bjelke skrev:Tjohooo grattis! Nu vet jag hur den ser ut om du passerarSebastianP skrev:Välkommen till familjen!
(Fast jag vinkar såklart till alla Teslor jag ser)
Jag hejar, men har inte fått ngn respons ännu, men f-n den som ger sig
Välkommen SebastianP, du har en härlig framtid framför dig vad gäller bilkörning o bilägande
Tesla Delivery Service?
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Tesla Delivery Service?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- SebastianP
- Teslaägare
- Inlägg: 47
- Blev medlem: 27 feb 2017 08:37
Re: Tesla Delivery Service?
Något förslag till varför appen fungerade en stund efter jag hämtat bilen, för att sedan lägga av och säga no connection?
Re: Tesla Delivery Service?
Du har bara otur och drabbas av detta precis när du fått bilen. Appen kopplar inte upp för någon av oss. Globalt problem så Teslas servrar är nog nere antingen planerat eller oplanerat. Jag har haft min bil några månader och hittills har jag aldrig märkt att appen varit nere så är inte så vanligt att detta händer.SebastianP skrev:Något förslag till varför appen fungerade en stund efter jag hämtat bilen, för att sedan lägga av och säga no connection?
Grattis till bilen förresten!
Re: Tesla Delivery Service?
Jag tar upp denna tråden.
Är det normalt att man inte hör nånting öht ifrån någon DS? Eller måste man jaga dem med blåslampa? Det har gått en vecka nu sedan jag pratade med min SA (CN i Gbg) och han lovade att jag skulle få bilen inom några få dagar, typ nästan med en gång lät det som. Sedan dess har jag inte hört ett dyft. Ingen DS har hört av sig, connection timeout lixom. Enligt CN har de för mycket att göra. Det hade ju varit trevligt om man åtminstone hade fått någon kontakt med någon eller så. Men det är nog för mycket begärt när man köper en sån budgetbil.
Är det normalt att man inte hör nånting öht ifrån någon DS? Eller måste man jaga dem med blåslampa? Det har gått en vecka nu sedan jag pratade med min SA (CN i Gbg) och han lovade att jag skulle få bilen inom några få dagar, typ nästan med en gång lät det som. Sedan dess har jag inte hört ett dyft. Ingen DS har hört av sig, connection timeout lixom. Enligt CN har de för mycket att göra. Det hade ju varit trevligt om man åtminstone hade fått någon kontakt med någon eller så. Men det är nog för mycket begärt när man köper en sån budgetbil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Tesla Delivery Service?
Ja de verkar ha väldigt mycket att göra och de tycker det är en tillräckligt bra ursäkt för att aldrig återkoppla och vara extremt svåra att få tag på. Tyvärr måste man tvinga sig själv att bli en dryg och jobbig kund som tjatar och klagar för att man ska få hjälp. Skulle rekommendera att kontakta säljaren du hade kontakt med och ev. Store Manager där du lade beställningen. Kräv att få bilen innan ett visst datum osv. Det är väldigt tråkigt att det ska behövas men tyvärr är det så. Gissar på att jobbigaste kunden får snabbast leverans. De som är lugna och fina och inte klagar kan få vänta ordentligt länge. Tyvärr.mati skrev:Jag tar upp denna tråden.
Är det normalt att man inte hör nånting öht ifrån någon DS? Eller måste man jaga dem med blåslampa? Det har gått en vecka nu sedan jag pratade med min SA (CN i Gbg) och han lovade att jag skulle få bilen inom några få dagar, typ nästan med en gång lät det som. Sedan dess har jag inte hört ett dyft. Ingen DS har hört av sig, connection timeout lixom. Enligt CN har de för mycket att göra. Det hade ju varit trevligt om man åtminstone hade fått någon kontakt med någon eller så. Men det är nog för mycket begärt när man köper en sån budgetbil.
Senast redigerad av Emil, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Tesla Delivery Service?
Kan bara svara för när jag köpte min. Fick en leveransperson som hörde av sig på mail och telefon och vi förberedde en del saker och uppgifter som behövdes och bokade senare tid för upphämtning. Behövde inte jaga. Diskuterade olika vinterdäck bland annat med honom. Tyckte det var riktigt bra faktiskt.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Re: Tesla Delivery Service?
Jag är faktiskt en mikrosekund från att ångra mitt köp. Jag hatar att behöva tjafsa och tjata och jaga folk. Om de inte vill sälja bilen så får de behålla den. Det börjar tyvärr inte riktigt så bra som jag hade önskat.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Tesla Delivery Service?
Har du provkört? Gör det innan du ger upp tanken på bilen.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Re: Tesla Delivery Service?
Jag blev uppringd en gång av min DS, när hen ville veta varför hen inte fick full pott på enkäten som skickades ut efter leverans.
Hade de inte tappat bort min bil och skyllt på transportbolaget så hade iallafall chansen funnits till full pott.
Men överlag alldeles för långa svarstider, det håller jag med om.
Trist början, men å andra sidan behöver du inte DS när bilen väl är levererad. Då ställs fokus om till SC:s personal istället, som i mitt tycke gör ett väldigt bra jobb (och de har minst lika mycket att göra om dagarna)
Hade de inte tappat bort min bil och skyllt på transportbolaget så hade iallafall chansen funnits till full pott.
Men överlag alldeles för långa svarstider, det håller jag med om.
Trist början, men å andra sidan behöver du inte DS när bilen väl är levererad. Då ställs fokus om till SC:s personal istället, som i mitt tycke gör ett väldigt bra jobb (och de har minst lika mycket att göra om dagarna)
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Re: Tesla Delivery Service?
Jag har redan en Model S, och jag är inte tvungen att byta heller.MangeT skrev:Har du provkört? Gör det innan du ger upp tanken på bilen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Tesla Delivery Service?
Hur får man en sådan enkät? Den svarar jag väldigt gärna på. Skickas den ut manuellt? I så fall är nog min DS lite rädd för att göra det med tanke på hur det sköttes.Johnalm skrev:Jag blev uppringd en gång av min DS, när hen ville veta varför hen inte fick full pott på enkäten som skickades ut efter leverans.
Hade de inte tappat bort min bil och skyllt på transportbolaget så hade iallafall chansen funnits till full pott.
Men överlag alldeles för långa svarstider, det håller jag med om.
Trist början, men å andra sidan behöver du inte DS när bilen väl är levererad. Då ställs fokus om till SC:s personal istället, som i mitt tycke gör ett väldigt bra jobb (och de har minst lika mycket att göra om dagarna)
Skyllt på transportbolaget? När jag frågade varför en leverans från Tyskland till Sverige tar typ en månad så sa de stolt att det berodde på att de har egen logistik och inte beställer transporter av tredje part... Så bra funkar den
Re: Tesla Delivery Service?
Jag kan till viss del förstå att en transport kan ta lite tid, inom vissa ramar såklart. Men min bil står ju redan i Mölndal. Jag skulle egentligen bara behöva hämta den. Om nu någon hade gjort sig besväret att se till att det blir av. Det känns ärligt talat väldigt nonchalant att först säga att jag kan få den i princip omgående och sen blir det bara dödstyst från deras sida.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Tesla Delivery Service?
Trist att det är så för din del.mati skrev:Jag kan till viss del förstå att en transport kan ta lite tid, inom vissa ramar såklart. Men min bil står ju redan i Mölndal. Jag skulle egentligen bara behöva hämta den. Om nu någon hade gjort sig besväret att se till att det blir av. Det känns ärligt talat väldigt nonchalant att först säga att jag kan få den i princip omgående och sen blir det bara dödstyst från deras sida.
När jag köpte min lagerbil i december blev jag uppringd bara några timmar efter jag lagt beställningen, vi bokade en tid och det var väldigt flexibelt med när jag kunde hämta upp bilen. Ett antal samtal fram och tillbaka med DS ang. vinterdäck och det var snabb respons med alternativ på mail osv. Bilen hämtades enligt plan typ exakt en vecka efter beställning och jag upplevde aldrig några problem alls att få tag i olika personer.
Dock bor jag i Stockholm och tog därmed såklart leverans i Väsby, men det borde såklart inte ha någon betydelse.
Ring och jaga. Att någon säljare/DS inte hör av sig ska för sjutton inte sinka upplevelsen. Ge inte upp så lätt. Lägg 10 samtal på raken till din DS mobilnummer samt dumpa 3 mail med CC till någon platschef med dina funderingar på att avbeställa så borde det väl hända saker?
Hoppas du sitter i bilen med ett stort leende inom en vecka!
Re: Tesla Delivery Service?
Ja du, jag skrev på Leaf-leasingen för två veckor sen.mati skrev:Jag tar upp denna tråden.
Är det normalt att man inte hör nånting öht ifrån någon DS? Eller måste man jaga dem med blåslampa? Det har gått en vecka nu sedan jag pratade med min SA (CN i Gbg) och han lovade att jag skulle få bilen inom några få dagar, typ nästan med en gång lät det som. Sedan dess har jag inte hört ett dyft. Ingen DS har hört av sig, connection timeout lixom. Enligt CN har de för mycket att göra. Det hade ju varit trevligt om man åtminstone hade fått någon kontakt med någon eller så. Men det är nog för mycket begärt när man köper en sån budgetbil.
"Den é på gång, tar nog en vecka"...
Nu går vi in på tredje veckan och ännu ingen bil.
"Ringer dig idag" sa han i morse... Nu är klockan över sex och jag väntar ännu...
Behöver den verkligen nu!
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Re: Tesla Delivery Service?
Jag vet inte ens vem min DS är. Det är svårt att kontakta någon när man inte vet vem man ska ringa.helix skrev:Ring och jaga. Att någon säljare/DS inte hör av sig ska för sjutton inte sinka upplevelsen. Ge inte upp så lätt. Lägg 10 samtal på raken till din DS mobilnummer samt dumpa 3 mail med CC till någon platschef med dina funderingar på att avbeställa så borde det väl hända saker?
Hoppas du sitter i bilen med ett stort leende inom en vecka!
Jag sitter varje dag i bilen med ett stort leende. Min Model S fungerar ganska bra och jag behöver absolut inte byta den. Meningen var att ta en leasingbil på mitt företag isf att behålla min privatägda Model S. Men visst, jag kan strunta i det.
EDIT: Har dumpat iväg ett mejl till sälj och uttryckt min besvikelse över deras sätt att inte kommunicera med mig samt förklarat att jag börjar ångra köpet. Få se om jag får svar.
Senast redigerad av mati, redigerad totalt 1 gånger.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Tesla Delivery Service?
Enkäten kom via mail någon månad efter leverans.Emil skrev:Hur får man en sådan enkät? Den svarar jag väldigt gärna på. Skickas den ut manuellt? I så fall är nog min DS lite rädd för att göra det med tanke på hur det sköttes.Johnalm skrev:Jag blev uppringd en gång av min DS, när hen ville veta varför hen inte fick full pott på enkäten som skickades ut efter leverans.
Hade de inte tappat bort min bil och skyllt på transportbolaget så hade iallafall chansen funnits till full pott.
Men överlag alldeles för långa svarstider, det håller jag med om.
Trist början, men å andra sidan behöver du inte DS när bilen väl är levererad. Då ställs fokus om till SC:s personal istället, som i mitt tycke gör ett väldigt bra jobb (och de har minst lika mycket att göra om dagarna)
Skyllt på transportbolaget? När jag frågade varför en leverans från Tyskland till Sverige tar typ en månad så sa de stolt att det berodde på att de har egen logistik och inte beställer transporter av tredje part... Så bra funkar den
En tredjepart som transporterat bilarna från färjan till Teslas SC runtom i landet (Sthlm/Gbg).
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Tesla Delivery Service?
Som tur var så antar jag att du var rejält förberedd på Teslas inkompetens och enorma spridning i kvalitet... Om jag beställde en bil idag skulle jag inte förvänta något alls över huvud taget sas.......mati skrev:Jag vet inte ens vem min DS är. Det är svårt att kontakta någon när man inte vet vem man ska ringa.helix skrev:Ring och jaga. Att någon säljare/DS inte hör av sig ska för sjutton inte sinka upplevelsen. Ge inte upp så lätt. Lägg 10 samtal på raken till din DS mobilnummer samt dumpa 3 mail med CC till någon platschef med dina funderingar på att avbeställa så borde det väl hända saker?
Hoppas du sitter i bilen med ett stort leende inom en vecka!
Jag sitter varje dag i bilen med ett stort leende. Min Model S fungerar ganska bra och jag behöver absolut inte byta den. Meningen var att ta en leasingbil på mitt företag isf att behålla min privatägda Model S. Men visst, jag kan strunta i det.
EDIT: Har dumpat iväg ett mejl till sälj och uttryckt min besvikelse över deras sätt att inte kommunicera med mig samt förklarat att jag börjar ångra köpet. Få se om jag får svar.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Tesla Delivery Service?
Jo, man är ju mentalt förberedd på nästan vad som helst. Om jag mot alla odds skulle få bilen levererad någon gång så utgår jag ärligt talat inte ifrån att jag kan ta med den hem samma dag. Jag ska göra en extremt noggrann leveranskontroll och provkörning, vilket de flesta inte verkar göra. Vid minsta lilla anmärkning, som jag är nästan säker på att jag hittar, så godkänner jag inte leveransen. Jag kör inte hem med en bil som jag redan från början vet har brister som behöver åtgärdas. Går de inte med på det så får de helt enkelt sälja bilen till någon annan. Bättre att kasta 7500 spänn i sjön än att lägga en massa tid på resor till Göteborg.Bjelke skrev:Som tur var så antar jag att du var rejält förberedd på Teslas inkompetens och enorma spridning i kvalitet... Om jag beställde en bil idag skulle jag inte förvänta något alls över huvud taget sas.......
Tråkigt att det är så, men men...
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Tesla Delivery Service?
Du behöver nog inte förlora 7500 heller, du kräver ju bara att den ska fixas innan leverans, du har i det läget inte avstått från köpet eg...mati skrev:Jo, man är ju mentalt förberedd på nästan vad som helst. Om jag mot alla odds skulle få bilen levererad någon gång så utgår jag ärligt talat inte ifrån att jag kan ta med den hem samma dag. Jag ska göra en extremt noggrann leveranskontroll och provkörning, vilket de flesta inte verkar göra. Vid minsta lilla anmärkning, som jag är nästan säker på att jag hittar, så godkänner jag inte leveransen. Jag kör inte hem med en bil som jag redan från början vet har brister som behöver åtgärdas. Går de inte med på det så får de helt enkelt sälja bilen till någon annan. Bättre att kasta 7500 spänn i sjön än att lägga en massa tid på resor till Göteborg.Bjelke skrev:Som tur var så antar jag att du var rejält förberedd på Teslas inkompetens och enorma spridning i kvalitet... Om jag beställde en bil idag skulle jag inte förvänta något alls över huvud taget sas.......
Tråkigt att det är så, men men...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Tesla Delivery Service?
Visst, såvida de inte envisas med att jag ska godkänna leveransen först. För det tänker jag inte göra.Bjelke skrev:Du behöver nog inte förlora 7500 heller, du kräver ju bara att den ska fixas innan leverans, du har i det läget inte avstått från köpet eg...
Trist att man diskuterar eventuella fel redan innan man ens har sett bilen. Man ska egentligen inte behöva tänka så, men tyvärr är det ju realiteten.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- lator
- Teslaägare
- Inlägg: 4193
- Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
- Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.
Re: Tesla Delivery Service?
Jag har väldigt liten erfarenhet av fabriksnya bilar och leverans av dylika (en Leaf) men det skulle ju vara intressant med lite feedback från andra märken. Är det bara Tesla som har dessa kvalitetsproblem (eller ska vi kalla det för brist på kontroll bara?) eller är det standard med de flesta att man får en bil som inte är korrekt monterad, med lackskador, läckage, knirr i inredning, dörrar som inte passar...???
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Re: Tesla Delivery Service?
Det är vanligare när en helt ny modell introduceraslator skrev:Jag har väldigt liten erfarenhet av fabriksnya bilar och leverans av dylika (en Leaf) men det skulle ju vara intressant med lite feedback från andra märken. Är det bara Tesla som har dessa kvalitetsproblem (eller ska vi kalla det för brist på kontroll bara?) eller är det standard med de flesta att man får en bil som inte är korrekt monterad, med lackskador, läckage, knirr i inredning, dörrar som inte passar...???
XC90 har varit på tapeten gällande just dålig kvalitet svetsfogar lack osv
Skillnad ja att volvo fixat det snabbt medan tesla fortfarande spottar ut bilar med samma/liknande fel som för 4 år sen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Tesla Delivery Service?
Alltså jag har för det mesta köpt nya bilar eller demobilar. Alla bilar har varit felfria vid leverans. Volvobilarna jag har haft har däremot efter ganska kort tid uppvisat en del brister och fel. Det mesta åtgärdades. En fördel är ju att man har bara 2 mil till verkstaden. Men Volvos kvalitet varierar starkt. Jag blev less på det och bytte till japanska bilar.lator skrev:Jag har väldigt liten erfarenhet av fabriksnya bilar och leverans av dylika (en Leaf) men det skulle ju vara intressant med lite feedback från andra märken. Är det bara Tesla som har dessa kvalitetsproblem (eller ska vi kalla det för brist på kontroll bara?) eller är det standard med de flesta att man får en bil som inte är korrekt monterad, med lackskador, läckage, knirr i inredning, dörrar som inte passar...???
Vi har haft en Toyota Yaris. Det enda som gick sönder på den var en glödlampa då och då.
Vi har även köpt två helt nya Mazda-bilar. Båda bilarna var totalt felfria. Min CX5 sålde jag i samband med införskaffandet av Teslan. Den har aldrig varit i verkstaden efter 5000 mil (förutom en service). En Mazda har vi kvar. Det har aldrig varit minsta lilla fel på den heller. Efter 3000 mil är den som ny.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19566
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Tesla Delivery Service?
Mati:
Model S P85 på väg bort...kanske
Model S 90D med leverans vilken torsdag som helst...eller inte?
Snyggt
Model S P85 på väg bort...kanske
Model S 90D med leverans vilken torsdag som helst...eller inte?
Snyggt
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19