Tesla Delivery Service?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SebastianP
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 feb 2017 08:37

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av SebastianP »

Bjelke skrev:
SebastianP skrev:
Bjelke skrev:
SebastianP skrev:
Tesla visade sig inte vara som en vanlig "bilhandlare"...

Nu när vi överkommit våra kontaktproblem så får man en 100% bra service.
Min bil hade halkat lite på snedden i beställningssytemet, därav avsaknad kontakt om leverans.

Tack för hjälpen med kontaktuppgifterna till trevlige AL som nu fixar biffen! :D
Så när får du bilen nu då? ;)
AL verkar ordna det omöjliga och leverera bilen imorrn eftermiddag.

Jag är inte alls lycklig över det beskedet... :D :D :D
Oh shit då är det nära asså :)
Ser fram mot att få säga grattis då ;)
Och en bild så man vet vem man vinkar till, vi kör ju i "samma" område ju...typ... :lol:
"Teslaklubben Södra Norrland"

Brukar åka genom Bollnäs en del, gillar Järvsö både sommar och vinter.
Därav panoramataket...
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av bonath »

SebastianP skrev:
Bjelke skrev:
SebastianP skrev:
Tesla visade sig inte vara som en vanlig "bilhandlare"...

Nu när vi överkommit våra kontaktproblem så får man en 100% bra service.
Min bil hade halkat lite på snedden i beställningssytemet, därav avsaknad kontakt om leverans.

Tack för hjälpen med kontaktuppgifterna till trevlige AL som nu fixar biffen! :D
Så när får du bilen nu då? ;)
AL verkar ordna det omöjliga och leverera bilen imorrn eftermiddag.

Jag är inte alls lycklig över det beskedet... :D :D :D
Alltså, stackars dig. Kan du ta ledigt med så kort varsel? :lol:
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
SebastianP
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 feb 2017 08:37

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av SebastianP »

Välkommen till familjen!
IMG_0505.JPG
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare
Inlägg: 425
Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
Ort: Linköping

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av nicklasandersson »

SebastianP skrev:
Välkommen till familjen!
Vackert! Grattis Bild
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av Bjelke »

SebastianP skrev:
Välkommen till familjen!
Tjohooo grattis! Nu vet jag hur den ser ut om du passerar :)
(Fast jag vinkar såklart till alla Teslor jag ser)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av Zoidberg »

Helt rätt färg! :D
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av kangru »

Kul att det löste sig och att det var ett fel i systemet snarare än på person. Välkommen till sekten!
Användarvisningsbild
LarsB
Teslaägare
Inlägg: 183
Blev medlem: 31 mar 2015 23:11

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av LarsB »

Grattis!
Användarvisningsbild
Guldis-54
Teslaägare
Inlägg: 264
Blev medlem: 12 aug 2016 13:57
Ort: Uppsala

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av Guldis-54 »

Bjelke skrev:
SebastianP skrev:
Välkommen till familjen!
Tjohooo grattis! Nu vet jag hur den ser ut om du passerar :)
(Fast jag vinkar såklart till alla Teslor jag ser)
Ja, då är du nog en av de få som vinkar. Har vi blivit förmånga?
Jag hejar, men har inte fått ngn respons ännu, men f-n den som ger sig :twisted:

Välkommen SebastianP, du har en härlig framtid framför dig vad gäller bilkörning o bilägande :)
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MYRWD, 2023 Quick Silver
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av far1far2 »

Grattis! Den färgen alltså.....! :P :P :P
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av Bjelke »

Guldis-54 skrev:
Bjelke skrev:
SebastianP skrev:
Välkommen till familjen!
Tjohooo grattis! Nu vet jag hur den ser ut om du passerar :)
(Fast jag vinkar såklart till alla Teslor jag ser)
Ja, då är du nog en av de få som vinkar. Har vi blivit förmånga?
Jag hejar, men har inte fått ngn respons ännu, men f-n den som ger sig :twisted:

Välkommen SebastianP, du har en härlig framtid framför dig vad gäller bilkörning o bilägande :)
:lol: kanske var mer hälsande för ett par år sedan men det rullar ju inte så många häromkring så ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
SebastianP
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 27 feb 2017 08:37

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av SebastianP »

Något förslag till varför appen fungerade en stund efter jag hämtat bilen, för att sedan lägga av och säga no connection?
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av helix »

SebastianP skrev:
Något förslag till varför appen fungerade en stund efter jag hämtat bilen, för att sedan lägga av och säga no connection?
Du har bara otur och drabbas av detta precis när du fått bilen. Appen kopplar inte upp för någon av oss. Globalt problem så Teslas servrar är nog nere antingen planerat eller oplanerat. Jag har haft min bil några månader och hittills har jag aldrig märkt att appen varit nere så är inte så vanligt att detta händer.

Grattis till bilen förresten!
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av mati »

Jag tar upp denna tråden.
Är det normalt att man inte hör nånting öht ifrån någon DS? Eller måste man jaga dem med blåslampa? Det har gått en vecka nu sedan jag pratade med min SA (CN i Gbg) och han lovade att jag skulle få bilen inom några få dagar, typ nästan med en gång lät det som. Sedan dess har jag inte hört ett dyft. Ingen DS har hört av sig, connection timeout lixom. Enligt CN har de för mycket att göra. Det hade ju varit trevligt om man åtminstone hade fått någon kontakt med någon eller så. Men det är nog för mycket begärt när man köper en sån budgetbil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Emil
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jan 2017 20:01

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av Emil »

mati skrev:
Jag tar upp denna tråden.
Är det normalt att man inte hör nånting öht ifrån någon DS? Eller måste man jaga dem med blåslampa? Det har gått en vecka nu sedan jag pratade med min SA (CN i Gbg) och han lovade att jag skulle få bilen inom några få dagar, typ nästan med en gång lät det som. Sedan dess har jag inte hört ett dyft. Ingen DS har hört av sig, connection timeout lixom. Enligt CN har de för mycket att göra. Det hade ju varit trevligt om man åtminstone hade fått någon kontakt med någon eller så. Men det är nog för mycket begärt när man köper en sån budgetbil.
Ja de verkar ha väldigt mycket att göra och de tycker det är en tillräckligt bra ursäkt för att aldrig återkoppla och vara extremt svåra att få tag på. Tyvärr måste man tvinga sig själv att bli en dryg och jobbig kund som tjatar och klagar för att man ska få hjälp. Skulle rekommendera att kontakta säljaren du hade kontakt med och ev. Store Manager där du lade beställningen. Kräv att få bilen innan ett visst datum osv. Det är väldigt tråkigt att det ska behövas men tyvärr är det så. Gissar på att jobbigaste kunden får snabbast leverans. De som är lugna och fina och inte klagar kan få vänta ordentligt länge. Tyvärr.
Senast redigerad av Emil, redigerad totalt 1 gånger.
Model S 90D | AP2, Midnight Silver, Svarta Next-Gen, Premiumpaket, Panoramatak - Såld
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av MangeT »

Kan bara svara för när jag köpte min. Fick en leveransperson som hörde av sig på mail och telefon och vi förberedde en del saker och uppgifter som behövdes och bokade senare tid för upphämtning. Behövde inte jaga. Diskuterade olika vinterdäck bland annat med honom. Tyckte det var riktigt bra faktiskt.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av mati »

Jag är faktiskt en mikrosekund från att ångra mitt köp. Jag hatar att behöva tjafsa och tjata och jaga folk. Om de inte vill sälja bilen så får de behålla den. Det börjar tyvärr inte riktigt så bra som jag hade önskat.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av MangeT »

Har du provkört? Gör det innan du ger upp tanken på bilen.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare
Inlägg: 1214
Blev medlem: 17 okt 2015 19:56
Ort: Skarpö, Vaxholm

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av Johnalm »

Jag blev uppringd en gång av min DS, när hen ville veta varför hen inte fick full pott på enkäten som skickades ut efter leverans.
Hade de inte tappat bort min bil och skyllt på transportbolaget så hade iallafall chansen funnits till full pott.

Men överlag alldeles för långa svarstider, det håller jag med om.

Trist början, men å andra sidan behöver du inte DS när bilen väl är levererad. Då ställs fokus om till SC:s personal istället, som i mitt tycke gör ett väldigt bra jobb (och de har minst lika mycket att göra om dagarna) :lol:
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av mati »

MangeT skrev:
Har du provkört? Gör det innan du ger upp tanken på bilen.
Jag har redan en Model S, och jag är inte tvungen att byta heller.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av MangeT »

Ah, då förstår jag!
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
Emil
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 01 jan 2017 20:01

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av Emil »

Johnalm skrev:
Jag blev uppringd en gång av min DS, när hen ville veta varför hen inte fick full pott på enkäten som skickades ut efter leverans.
Hade de inte tappat bort min bil och skyllt på transportbolaget så hade iallafall chansen funnits till full pott.

Men överlag alldeles för långa svarstider, det håller jag med om.

Trist början, men å andra sidan behöver du inte DS när bilen väl är levererad. Då ställs fokus om till SC:s personal istället, som i mitt tycke gör ett väldigt bra jobb (och de har minst lika mycket att göra om dagarna) :lol:
Hur får man en sådan enkät? Den svarar jag väldigt gärna på. Skickas den ut manuellt? I så fall är nog min DS lite rädd för att göra det med tanke på hur det sköttes.

Skyllt på transportbolaget? När jag frågade varför en leverans från Tyskland till Sverige tar typ en månad så sa de stolt att det berodde på att de har egen logistik och inte beställer transporter av tredje part... Så bra funkar den :lol:
Model S 90D | AP2, Midnight Silver, Svarta Next-Gen, Premiumpaket, Panoramatak - Såld
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av mati »

Jag kan till viss del förstå att en transport kan ta lite tid, inom vissa ramar såklart. Men min bil står ju redan i Mölndal. Jag skulle egentligen bara behöva hämta den. Om nu någon hade gjort sig besväret att se till att det blir av. Det känns ärligt talat väldigt nonchalant att först säga att jag kan få den i princip omgående och sen blir det bara dödstyst från deras sida.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare
Inlägg: 1585
Blev medlem: 01 jan 2017 16:41
Ort: Stockholm

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av helix »

mati skrev:
Jag kan till viss del förstå att en transport kan ta lite tid, inom vissa ramar såklart. Men min bil står ju redan i Mölndal. Jag skulle egentligen bara behöva hämta den. Om nu någon hade gjort sig besväret att se till att det blir av. Det känns ärligt talat väldigt nonchalant att först säga att jag kan få den i princip omgående och sen blir det bara dödstyst från deras sida.
Trist att det är så för din del.
När jag köpte min lagerbil i december blev jag uppringd bara några timmar efter jag lagt beställningen, vi bokade en tid och det var väldigt flexibelt med när jag kunde hämta upp bilen. Ett antal samtal fram och tillbaka med DS ang. vinterdäck och det var snabb respons med alternativ på mail osv. Bilen hämtades enligt plan typ exakt en vecka efter beställning och jag upplevde aldrig några problem alls att få tag i olika personer.
Dock bor jag i Stockholm och tog därmed såklart leverans i Väsby, men det borde såklart inte ha någon betydelse.

Ring och jaga. Att någon säljare/DS inte hör av sig ska för sjutton inte sinka upplevelsen. Ge inte upp så lätt. Lägg 10 samtal på raken till din DS mobilnummer samt dumpa 3 mail med CC till någon platschef med dina funderingar på att avbeställa så borde det väl hända saker? :mrgreen:

Hoppas du sitter i bilen med ett stort leende inom en vecka! 8-)
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Tesla Delivery Service?

Inlägg av bonath »

mati skrev:
Jag tar upp denna tråden.
Är det normalt att man inte hör nånting öht ifrån någon DS? Eller måste man jaga dem med blåslampa? Det har gått en vecka nu sedan jag pratade med min SA (CN i Gbg) och han lovade att jag skulle få bilen inom några få dagar, typ nästan med en gång lät det som. Sedan dess har jag inte hört ett dyft. Ingen DS har hört av sig, connection timeout lixom. Enligt CN har de för mycket att göra. Det hade ju varit trevligt om man åtminstone hade fått någon kontakt med någon eller så. Men det är nog för mycket begärt när man köper en sån budgetbil.
Ja du, jag skrev på Leaf-leasingen för två veckor sen.
"Den é på gång, tar nog en vecka"...
Nu går vi in på tredje veckan och ännu ingen bil.
"Ringer dig idag" sa han i morse... Nu är klockan över sex och jag väntar ännu...
Behöver den verkligen nu!
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Skriv svar