"Driver assistance features unavalible"

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
thomas76
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 25 jun 2016 19:05
Ort: Lund

Re: "Driver assistance features unavalible"

Inlägg av thomas76 »

Tror det bara gäller USA. Har du hört något mer från sc? Jag skall höra av mig när jag vill har hjälp med ett sc besök i Danmark.
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: "Driver assistance features unavalible"

Inlägg av Crappy »

En ren gissning från min sida.
Men om det är kameran som ska kalibreras, så är det en dynamisk kalibrering. Det betyder att det alldeles säkert går att starta den fjärrstyrt.
Sedan får du såklart ut och åka en sväng i specifik miljö och hastighet
Frossaren
Inlägg: 18
Blev medlem: 07 mar 2017 20:37
Ort: Helsingborg

Re: "Driver assistance features unavalible"

Inlägg av Frossaren »

thomas76 skrev:
Tror det bara gäller USA. Har du hört något mer från sc? Jag skall höra av mig när jag vill har hjälp med ett sc besök i Danmark.
Tesla service center ska kolla på bilen nu i dagarna. Har upptäckt att den kör med halvljus hela tiden så är ganska säker på att det är kameran som spökar. Gissar att det är den som auto ljuset utgår ifrån
2017 Model S P100D
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: "Driver assistance features unavalible"

Inlägg av mati »

Frossaren skrev:
thomas76 skrev:
Tror det bara gäller USA. Har du hört något mer från sc? Jag skall höra av mig när jag vill har hjälp med ett sc besök i Danmark.
Tesla service center ska kolla på bilen nu i dagarna. Har upptäckt att den kör med halvljus hela tiden så är ganska säker på att det är kameran som spökar. Gissar att det är den som auto ljuset utgår ifrån
Fast då slipper du köra omkring med släckta bakljus. Det kanske är en feature. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Zyxilon
Teslaägare
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 feb 2017 07:36
Ort: Västerås

Re: "Driver assistance features unavalible"

Inlägg av Zyxilon »

Frossaren skrev:
thomas76 skrev:
Tror det bara gäller USA. Har du hört något mer från sc? Jag skall höra av mig när jag vill har hjälp med ett sc besök i Danmark.
Tesla service center ska kolla på bilen nu i dagarna. Har upptäckt att den kör med halvljus hela tiden så är ganska säker på att det är kameran som spökar. Gissar att det är den som auto ljuset utgår ifrån
Min kör också med endast halvljus nu. Hur är det med din display. Min växlar inte automatiskt mellan day/night? men hänger väl ihop med halvljuset tänker jag.
Model S60 2016 | Svart | Svart alcantaraläder | Svarta NG-lädersäten | Panoramatak | CoZero Elbaklucka | Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: "Driver assistance features unavalible"

Inlägg av mati »

Zyxilon skrev:
Min växlar inte automatiskt mellan day/night? men hänger väl ihop med halvljuset tänker jag.
Halvljuset kan vara tänt utan att displayen visar night-läge. Vanligtvis så tänds halvljuset långt tidigare, t.ex. vid lågtstående sol etc. Det hänger alltså inte ihop på det viset att det sker samtidigt som i många andra bilar. Däremot så styrs väl bägge funktionerna mha kameran antar jag.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: "Driver assistance features unavalible"

Inlägg av danni »

mati skrev:
Zyxilon skrev:
Min växlar inte automatiskt mellan day/night? men hänger väl ihop med halvljuset tänker jag.
Halvljuset kan vara tänt utan att displayen visar night-läge. Vanligtvis så tänds halvljuset långt tidigare, t.ex. vid lågtstående sol etc. Det hänger alltså inte ihop på det viset att det sker samtidigt som i många andra bilar. Däremot så styrs väl bägge funktionerna mha kameran antar jag.
Halvljuset styrs av kameran som mäter ljuset utanför bilen. Nattläget kontrolleras av en ljussensor inne i bilen, tror jag. Kan vara någon av de sensorer som mäter ljus för den automatiska avbländningen av backspegeln.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: "Driver assistance features unavalible"

Inlägg av mati »

danni skrev:
mati skrev:
Zyxilon skrev:
Min växlar inte automatiskt mellan day/night? men hänger väl ihop med halvljuset tänker jag.
Halvljuset kan vara tänt utan att displayen visar night-läge. Vanligtvis så tänds halvljuset långt tidigare, t.ex. vid lågtstående sol etc. Det hänger alltså inte ihop på det viset att det sker samtidigt som i många andra bilar. Däremot så styrs väl bägge funktionerna mha kameran antar jag.
Halvljuset styrs av kameran som mäter ljuset utanför bilen. Nattläget kontrolleras av en ljussensor inne i bilen, tror jag. Kan vara någon av de sensorer som mäter ljus för den automatiska avbländningen av backspegeln.
Just det, jag tänkte inte på att min bil inte har AP, det fungerar lite annorlunda kanske. Jag har ju ingen kamera heller.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar